Rozrachunek czeku z regresem

Data: 2012-01-15 18:10:53
Autor: pebesiak
Rozrachunek czeku z regresem
Co to znaczy "rozrachunek czeku z regresem"? Dlaczego prowizja za taka usluge jest znacznie mniejsza od inkasa czeku?

Gdzie najtaniej mozna zrealizowac czek w USD z banku w USA?
--
PJ

Data: 2012-01-15 19:38:43
Autor: MarekZ
Rozrachunek czeku z regresem
Uzytkownik "pebesiak" <PJ@non.e> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:jev4rd$gfp$1@inews.gazeta.pl...
Co to znaczy "rozrachunek czeku z regresem"? Dlaczego prowizja za taka usluge jest znacznie mniejsza od inkasa czeku?

A jest nizsza? To powinna byc szybsza opcja, ale zeby byla nizsza prowizja z tej okazji to nie wiedzialem.

W praktyce to zapewne znaczy, ze kwota czeku dopisywana jest do rachunku klienta w banku, a nie jest wyplacana w gotówce.

Data: 2012-01-15 19:52:03
Autor: brum
Rozrachunek czeku z regresem
W praktyce to zapewne znaczy, ze kwota czeku dopisywana jest do rachunku klienta w banku, a nie jest wyplacana w gotówce.

wydaje mi sie, ze forma realizacji czeku nie ma tutaj nic do rzeczy
regres oznacza mozliwosc dochodzenia roszczenia od remitenta, jesli wystawca czeku sie wypnie

Data: 2012-01-15 20:14:55
Autor: MarekZ
Użytkownik "brum" <spam@na.berdyczow> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f132052$0$26687$65785112@news.neostrada.pl...

wydaje mi sie, ze forma realizacji czeku nie ma tutaj nic do rzeczy
regres oznacza mozliwosc dochodzenia roszczenia od remitenta, jesli wystawca czeku sie wypnie

No tak, raczej masz rację. Czyli oznaczałoby to po prostu skup czeku zamiast jego inkasa.

Rozrachunek czeku z regresem