Data: 2012-07-01 17:23:38 | |
Autor: kaszlak | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
WyjÄ…Ĺ‚em z samochodu rozrusznik, bo sÄ… problemy przy odpalaniu.
Podłączyłem grubymi kablami rozruchowymi sam rozrusznik do sprawnego akumulatora i mam spadek napięcia nawet do 7V, generalnie bez obciążenia, na "biegu" jałowym napięcia faluje między 7 a 10-11V. Czy taki spadek napięcia to nie za dużo, i czy po ustaleniu się obrotów na jakimś poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać? Szczotki są dobre, komutator też wygląda OK. Są jakieś delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy są w normie czy może za bardzo są już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie, obciera się i robi zwarcie? Jak to powinno wyglądać, szczególnie to napięcie? |
|
Data: 2012-07-01 21:54:02 | |
Autor: Adampio | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
mam spadek napięcia nawet do 7V W którym miejscu? Bo spory opór/kiepski kontakt przewiduję na krokodylkach |
|
Data: 2012-07-02 06:35:52 | |
Autor: J.F. | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
Dnia Sun, 01 Jul 2012 17:23:38 +0200, kaszlak napisał(a):
Wyj±łem z samochodu rozrusznik, bo s± problemy przy odpalaniu. Za duzo, 10V to ja mam jak kreci silnikiem. Z tym ze mogly zawinic zaciski w kablach. i czy po ustaleniu się obrotów na jakim¶ poziomie napięcie nie powinno być stałe, a anie pływać? Cos tam zawsze bedzie sie zmieniac, to nie fabryka polprzewodnikow (dawniej apteka). S± jakie¶ delikatne luzy na tulejach, ale nie wiem czy s± w normie czy może za bardzo s± już wyrobione i dlatego wirnik tłucze po obudowie, obciera się i robi zwarcie? Jak juz masz wyciagniety to wymienic tulejki trywialne jest. J. |
|
Data: 2012-07-03 07:41:35 | |
Autor: | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
Witam serdecznie.
Bez obci±żenia napięcie powinno być zbliżone do nominalnego. Minimalny spadek tylko na rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tak czy inaczej powinno być blisko 12V. Co¶ Ci się tam klinuje mechanicznie albo akumulator do niczego. Pozdrawiam. Sebastian http://speedyelise.fora.pl http://tunery.tv -- |
|
Data: 2012-07-03 10:33:48 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze:
Wyjąłem z samochodu rozrusznik, bo są problemy przy odpalaniu. Na klemach sprawnego akumulatora? To oznaczałoby prądy rzędu 100-200A (albo i lepiej zależy jaki aku). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-03 15:54:38 | |
Autor: jacek | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:jsuapc$a4q$1news2.ipartners.pl... W dniu 2012-07-01 17:23, kaszlak pisze: Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ? pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2012-07-03 16:37:27 | |
Autor: jacek | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
Użytkownik "jacek" <jac_ek@prom.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jsute8$etl$1inews.gazeta.pl...
pomyslalem luznych tulejach i skoszonym wirniku ale wtedy przeciez nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A wziasc Ten prad musialby przeksztalcic sie w cieplo pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2012-07-04 09:46:46 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
W dniu 2012-07-03 16:37, jacek pisze:
nie tylko opor mechaniczny ale powstaje zwarcie wiec faktycznie moze i 200A Iskry, ciepło itd; chyba by zauważył... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-07-04 12:00:15 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Rozrusznik i spadek napięcia. | |
jacek <jac_ek@prom.pl> wrote:
Rozrusznik bez obciazenia wezmie 100A ? Sprawny nie. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |