Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.

Data: 2021-03-10 16:06:17
Autor: robot
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek.
Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty.
Głównie interesuje mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

Data: 2021-03-10 16:26:03
Autor: yabba
W dniu 10.03.2021 o 16:06, robot pisze:
Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek.
Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty.
Głównie interesuje mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

Bezkolizyjność rozrządu na tym polega, że tłoki nie dotykają do maksymalnie otwartych zaworów.

Inne, mniej prawdopodobne, uszkodzenia mogą powstać gdy zerwany pasek rozrządu nawinie się na wciąż kręcący się wał i zdemoluje okoliczne osłony i osprzęt.

yabba

Data: 2021-03-10 17:43:13
Autor: robot
W dniu 10.03.2021 o 16:26, yabba pisze:
[...]

Niby tak, ale to teoria.
Chciałem wiedzieć jak jest w praktyce. Czy to w ogóle jest możliwe,
żeby coś sie stało dla zaworów w takiej sytuacji.
Na moją logikę niemożliwe. Ale nie zawsze ufam swojej logice,
nie jestem mechanikiem i chciałem sie upewnić.
Dzieki.

Data: 2021-03-11 11:51:50
Autor: sirapacz
[...]

silnik z punto 1.2 8v fire jest bezkolizyjny. Na nim uczyłem się zabaw z rozrządem. Ze 2 razy straciłem rozrząd (raz stopiła mi się rolka napinacza i raz zdaje mi się, że zerwał). Żadnych strat. Kręciłem sobie spokojnie wałem (przy wykręconych świecach) i obracał się swwobodnie a ze świecami z oporem (kompresja w cylindrach) za pomocą klucza na śrubie wału.

tak więc jeśli tamten silnik jest też bezkolizyjny to zachowa się identycznie

Data: 2021-03-10 16:55:41
Autor: K
On 10/03/2021 15:06, robot wrote:
Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek.
Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty.
Głównie interesuje mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

https://www.toyotanation.com/threads/a-few-3s-fe-timing-belt-questions.253944/

15 sekund szukania bo VPN dzis laguje ;)

Data: 2021-03-10 19:07:13
Autor: robot
W dniu 10.03.2021 o 17:55, K pisze:

https://www.toyotanation.com/threads/a-few-3s-fe-timing-belt-questions.253944/ 15 sekund szukania bo VPN dzis laguje ;)

Dzięki
Też znalazłem dokładnie ten link jako pierwszy. Jestem usprawiedliwiony ;)

  Ale wolałem się upewnić tu u nas.

Data: 2021-03-10 19:35:51
Autor: collie
W środę, 10.03.2021 o 19:07, robot napisał:

15 sekund szukania bo VPN dzis laguje ;)

Dzięki
Też znalazłem dokładnie ten link jako pierwszy. Jestem usprawiedliwiony ;)

  Ale wolałem się upewnić tu u nas.

Tak, bo to jest taka częsta przypadłość samochodowa, że co drugi szofer
tu opowie Ci jak to było z jego zerwanym paskiem. Idź już i dupy nie
zawracaj wydumanymi problemami.

Data: 2021-03-11 03:28:19
Autor: TomN
robot w <news:60491789$0$536$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 10.03.2021 o 19:35, collie pisze:
Idź już i dupy nie zawracaj wydumanymi problemami.
Spierdalaj.

Piknie. Tempy robociku aka idiociku, jako inicjator wątku czegoś
pragnąłeś... Kibla się do(sz)czekłeś!

--
'Tom N'

Data: 2021-03-12 20:03:07
Autor: LEPEK
W dniu 11.03.2021 o 03:28, TomN pisze:
[...]

A ty co - liga obrony debili?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2021-03-10 17:53:49
Autor: Pete
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
Hello, robot.
On 10.03.2021 16:06 you wrote:

> Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie > pasek. Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty. Głównie interesuje > mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

3S-FE teoretycznie bezkolizyjny, więc założyć nowy pasek + ewentualnie dodatki.
A zerwał się, bo?
Może pompa się zatarła?

--
Pete

Data: 2021-03-10 18:41:54
Autor: robot
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
W dniu 10.03.2021 o 17:53, Pete pisze:
Hello, robot.
On 10.03.2021 16:06 you wrote:

> [...]
  > mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

3S-FE teoretycznie bezkolizyjny, więc założyć nowy pasek + ewentualnie

No właśnie, teoretycznie.
..
A zerwał się, bo?
Może pompa się zatarła?

To już nieważne, bo to było 3 lata temu.
Ale było tak, że se normalnie jechałem i silnik po po prostu wyłączył się. Zadnych dodatkowych wybuchów i odgłosów nie było, potoczyłem sie dalej.
Mechanik powiedział, że rozrząd poszedł, silnik do remontu, to znaczy że zawory
trzba wymieniac bo sie POWYGINAŁY, i tak dalej.
Tak zdiagnozował po zajrzeniu pod maskę.
A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.
Z resztą nie przeszło mi nawet przez myśl, że mechanik mógł o tym nie wiedzieć i trajkotac o zaworach.Teraz to ja juz nie wiem co to było, samochód juz i tak zezłomowany.

Jak dobrze pamietam, to sie stało przy hamowaniu silnikiem, i to takim durnowatym trochę; z redukcją z 4 na 3, albo z 3 na 2. Ale nie pamietam dokładnie.
Pewnie pasek pękł, i to wszystko.

Data: 2021-03-11 01:42:41
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 10.03.2021 o 18:41, robot pisze:

A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.

Masz takie same Internety jak ja :]  Nawet nie myślę, czego jeszcze nie wiesz :D
--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-03-12 11:20:32
Autor: robot
W dniu 11.03.2021 o 01:42, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 10.03.2021 o 18:41, robot pisze:

A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.

Masz takie same Internety jak ja :]  Nawet nie myślę, czego jeszcze nie wiesz :D

Niezliczonej ilości rzeczy.

pozdro

Data: 2021-03-12 20:05:05
Autor: LEPEK
[...]

Mi w 4EFE - też bezkolizyjnym - poszedł pasek, w czasie jazdy. Nawet Próbowałem odpalić, bo się nie zorientowałem, że to to. Po zaholowaniu do mechanika ten założył nowy pasek, i tyle.
Z tego co wiem bezkolizyjność oznacza, że nawet w skrajnych pozycjach zawory nie spotykają się z tłokami, więc jeśli tak, to pasek jedynie łączy dwa elementy, które latając luzem krzywdy sobie nawzajem nie zrobią.

Pozdr,