Data: 2021-03-10 16:26:03 | |
Autor: yabba | |
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek. | |
W dniu 10.03.2021 o 16:06, robot pisze:
Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek. Bezkolizyjność rozrządu na tym polega, że tłoki nie dotykają do maksymalnie otwartych zaworów. Inne, mniej prawdopodobne, uszkodzenia mogą powstać gdy zerwany pasek rozrządu nawinie się na wciąż kręcący się wał i zdemoluje okoliczne osłony i osprzęt. yabba |
|
Data: 2021-03-10 17:43:13 | |
Autor: robot | |
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek. | |
W dniu 10.03.2021 o 16:26, yabba pisze:
W dniu 10.03.2021 o 16:06, robot pisze:Niby tak, ale to teoria. Chciałem wiedzieć jak jest w praktyce. Czy to w ogóle jest możliwe, żeby coś sie stało dla zaworów w takiej sytuacji. Na moją logikę niemożliwe. Ale nie zawsze ufam swojej logice, nie jestem mechanikiem i chciałem sie upewnić. Dzieki. |
|
Data: 2021-03-11 11:51:50 | |
Autor: sirapacz | |
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek. | |
żeby coś sie stało dla zaworów w takiej sytuacji. silnik z punto 1.2 8v fire jest bezkolizyjny. Na nim uczyłem się zabaw z rozrządem. Ze 2 razy straciłem rozrząd (raz stopiła mi się rolka napinacza i raz zdaje mi się, że zerwał). Żadnych strat. Kręciłem sobie spokojnie wałem (przy wykręconych świecach) i obracał się swwobodnie a ze świecami z oporem (kompresja w cylindrach) za pomocą klucza na śrubie wału. tak więc jeśli tamten silnik jest też bezkolizyjny to zachowa się identycznie |
|