Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.

Data: 2021-03-10 17:53:49
Autor: Pete
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
Hello, robot.
On 10.03.2021 16:06 you wrote:

> Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie > pasek. Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty. Głównie interesuje > mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

3S-FE teoretycznie bezkolizyjny, więc założyć nowy pasek + ewentualnie dodatki.
A zerwał się, bo?
Może pompa się zatarła?

--
Pete

Data: 2021-03-10 18:41:54
Autor: robot
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
W dniu 10.03.2021 o 17:53, Pete pisze:
Hello, robot.
On 10.03.2021 16:06 you wrote:

> [...]
  > mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

3S-FE teoretycznie bezkolizyjny, więc założyć nowy pasek + ewentualnie

No właśnie, teoretycznie.
..
A zerwał się, bo?
Może pompa się zatarła?

To już nieważne, bo to było 3 lata temu.
Ale było tak, że se normalnie jechałem i silnik po po prostu wyłączył się. Zadnych dodatkowych wybuchów i odgłosów nie było, potoczyłem sie dalej.
Mechanik powiedział, że rozrząd poszedł, silnik do remontu, to znaczy że zawory
trzba wymieniac bo sie POWYGINAŁY, i tak dalej.
Tak zdiagnozował po zajrzeniu pod maskę.
A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.
Z resztą nie przeszło mi nawet przez myśl, że mechanik mógł o tym nie wiedzieć i trajkotac o zaworach.Teraz to ja juz nie wiem co to było, samochód juz i tak zezłomowany.

Jak dobrze pamietam, to sie stało przy hamowaniu silnikiem, i to takim durnowatym trochę; z redukcją z 4 na 3, albo z 3 na 2. Ale nie pamietam dokładnie.
Pewnie pasek pękł, i to wszystko.

Data: 2021-03-11 01:42:41
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 10.03.2021 o 18:41, robot pisze:

A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.

Masz takie same Internety jak ja :]  Nawet nie myślę, czego jeszcze nie wiesz :D
--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-03-12 11:20:32
Autor: robot
W dniu 11.03.2021 o 01:42, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 10.03.2021 o 18:41, robot pisze:

A ja durny wtedy byłem, nawet nie wiedziałem, że to bezkolizyjny silnik.

Masz takie same Internety jak ja :]  Nawet nie myślę, czego jeszcze nie wiesz :D

Niezliczonej ilości rzeczy.

pozdro

Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.