Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.

Data: 2021-03-12 20:05:05
Autor: LEPEK
Rozrząd bezkolizyjny i zerwany pasek.
W dniu 10.03.2021 o 16:06, robot pisze:
Co się może zepsuć w silniku z bezkolizyjnym rozrządem, gdy pęknie pasek.
Konkretnie chodzi o silnik 3SFE Toyoty.
Głównie interesuje mnie czy uszkodzeniu mogą ulec zawory lub tłoki.

Mi w 4EFE - też bezkolizyjnym - poszedł pasek, w czasie jazdy. Nawet Próbowałem odpalić, bo się nie zorientowałem, że to to. Po zaholowaniu do mechanika ten założył nowy pasek, i tyle.
Z tego co wiem bezkolizyjność oznacza, że nawet w skrajnych pozycjach zawory nie spotykają się z tłokami, więc jeśli tak, to pasek jedynie łączy dwa elementy, które latając luzem krzywdy sobie nawzajem nie zrobią.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm