|
Data: 2011-03-08 18:02:13 |
Autor: Michał V-R |
[tech] Rozrząd i luzy zaworowe |
W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
nie
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki w gorze)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
|
|
|
Data: 2011-03-08 18:50:35 |
Autor: Gr4N4c1K |
[tech] Rozrząd i luzy zaworowe |
Dnia 08-03-2011 o 14:32:13 Michał V-R <michalvet@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
nie
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki w gorze)
ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie luzy... kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być "od siebie".... z tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...
btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...
pozdrawiam
|
|
|
Data: 2011-03-09 10:59:09 |
Autor: Hinek |
[tech] Rozrząd i luzy zaworowe |
Użytkownik "wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> napisał
Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką zaworową - a więc zawór zamknięty)
No to przeciez jest oczywiste. Co drugi obrot walu w GMP oba
zawory sa zamkniete. Jesli jest inaczej - rozrzad jest zle zlozony.
Pozdr
--
Hinek
|
|