Rozrząd na kołach zębatych

Data: 2010-02-24 14:22:03
Autor: Miki
Rozrząd na kołach zębatych
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Data: 2010-02-24 16:26:17
Autor: Pszemol
Rozrząd na kołach zębatych
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57z11g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

Data: 2010-02-24 14:39:27
Autor: hamberg
Rozrząd na kołach zębatych
Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

pewnie zeby osczedzic glupie 500zl co jakis czas na wymianie
rozrzadu...

Data: 2010-02-25 10:03:41
Autor: Pszemol
Rozrząd na kołach zębatych
"hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> wrote in message news:230dabb9-d6cf-4495-8955-997e429d7372a18g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Ten problem już dawno jest rozwiązany - trwałość nowoczesnych
konstrukcji wystarcza na uniknięcie tej operacji przez całe życie auta.

Data: 2010-02-24 22:41:13
Autor: Sergiusz Rozanski
Rozrząd na kołach zębatych
Dnia 24.02.2010 Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał/a:
[...]

Hałasowi w kabinie :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-02-25 00:19:26
Autor: bratPit
Rozrząd na kołach zębatych
[...]

hmm... czy "full size pickup truck'a" zaliczasz do osobówki?
bo jeżeli tak, to któryś z Fordów serii F (250-tka?) ma bodaj 6,4 L diesla (coś mi się majaczy że był też 7,5L) z rozrządem na kołach zębatych ;D
brat

Data: 2010-02-25 00:26:35
Autor: peter
Rozrząd na kołach zębatych
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

bierz voyagera 2.5 td - ma to czego szukasz he he
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249

Data: 2010-02-25 08:04:21
Autor: CeSaR
Rozrząd na kołach zębatych
Garbus :-)
Może mało współczesny, nie do końca diesel no ale paska rozrządu nie ma :-)

Data: 2010-02-25 08:50:06
Autor: vwojtas
Rozrząd na kołach zębatych

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hm57db$1r1$1news.onet.pl...
Garbus :-)
Może mało współczesny, nie do końca diesel no ale paska rozrządu nie ma :-)

I pompy wody też :-)

--
Pozdrawiam  VWojtas

Data: 2010-02-25 08:54:21
Autor: CeSaR
Rozrząd na kołach zębatych
I pompy wody też :-)

No sie wie :-)

Data: 2010-02-25 09:18:34
Autor: vwojtas
Rozrząd na kołach zębatych

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hm5ab3$8n1$1news.onet.pl...
I pompy wody też :-)

No sie wie :-)

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)

--
Pozdrawiam  VWojtas

Data: 2010-02-25 09:29:03
Autor: CeSaR
Rozrząd na kołach zębatych
Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)

Wiesz, może to była jakaś sugestia.....
Nie to, żebym się czepiał ...... :-)

Druch Borygo

Data: 2010-02-25 09:37:54
Autor: MarcinJM
Rozrząd na kołach zębatych
vwojtas pisze:
[...]

Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho... twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)

MarcinJM

Data: 2010-02-26 07:11:28
Autor: vwojtas
Rozrząd na kołach zębatych

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hm5ct2$f0d$1news.onet.pl...
vwojtas pisze:
[...]

Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-)

Data: 2010-02-26 07:20:35
Autor: MarcinJM
Rozrząd na kołach zębatych
vwojtas pisze:
[...]

No wlasnie. ;)

MarcinJM

Data: 2010-02-25 08:06:04
Autor: Tomisk
Rozrząd na kołach zębatych
W dniu 2010-02-24 23:22, Miki pisze:
[...]

Terrano II 2,7 TD

Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-02-25 09:27:46
Autor: Hinek
Rozrząd na kołach zębatych
Użytkownik "Tomisk" <tomaszs1@wp.pl> napisał

Terrano II 2,7 TD

Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny.
Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on
bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z
najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti.
Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika
TD42Ti...
Poziom PMS rosnie z kazdym miesiacem - co widac w postach
powyzej. Nie chodzi mi tu o Ciebie, lecz o medrcow
zabierajacych glos powyzej.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-02-25 10:58:40
Autor: peter
Rozrząd na kołach zębatych
[...]

ani jeden ani drugi swietny nie jest

Data: 2010-02-25 12:27:43
Autor: Tomisk
Rozrząd na kołach zębatych
W dniu 2010-02-25 10:58, peter pisze:

ani jeden ani drugi swietny nie jest

mógłbyś uzasadnić ?

ja mam 2002 rok przejechane 265kkm kupiony w 2004 przez mojego ojca z przebiegiem 60kkm i o d tego czasu oprócz wymian oleju przy silniku nic się nie robi.

Pozdrawiam Tomek

Data: 2010-02-25 16:14:55
Autor: peter
Rozrząd na kołach zębatych
mógłbyś uzasadnić ?

forum4x4.pl

Data: 2010-02-25 21:30:58
Autor: Hinek
Rozrząd na kołach zębatych
Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał

forum4x4.pl

No właśnie. Poczytaj tam.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-02-25 21:43:27
Autor: peter
Rozrząd na kołach zębatych
No właśnie. Poczytaj tam.
Pozdr

no wlasnie czytam od lat.

Data: 2010-02-25 22:01:03
Autor: Hinek
Rozrząd na kołach zębatych
Użytkownik "peter" <abc@FAKE.pl> napisał

no wlasnie czytam od lat.

Widocznie nieuwaznie..
:]

--
Hinek

Data: 2010-02-25 14:40:42
Autor: MarcinJM
Rozrząd na kołach zębatych
Hinek pisze:
[...]

Zdaje sie, ze nie bylo takiego silnika byl TD42
Wiesz, fiat 126p mial skrocona do 2 cylindrow wersje silnika wyczynowego Lancia ;)

Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2
Taka jest moja opinia jako wieloletniego uzytkownika parcha 3.3, jak i innych uzytkownikow patroli, ktorych znam.
Nie twierdze, ze to prawda objawiona :)

MarcinJM

Data: 2010-02-25 15:17:27
Autor: Hinek
Rozrząd na kołach zębatych
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał

Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2

Skoro o Parchu mowa, to silnik 3.3 jest wieczny. Podobnie 4.2 o
ktorym pisalem. Silnika 2.7 szesciocylindrowego(?) nie znam.
Jest slynny 2.8 z pekajaca glowica :) Silnik 2.7 z Terrano
powstal przez "obciecie" dwoch cylindrow z 4.2
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-02-25 15:30:44
Autor: MarcinJM
Rozrząd na kołach zębatych
Hinek pisze:
[...]

No 2.8 racyja, tak jak 3.3 to wlasciwie 3.2 :)
Ale przeciez my, dzentelmeni nie bedziemy sie klocili o setke, kiedy tu sie o 3 litry rozchodzi ;)

Niby te glowice pekaly, ale jakos niewielu znam, ktorym pekla. Owszem,
znaja oni kogos, kto zna kogos komu pekla, ale tak "osobiscie" to nie bardzo.
Tak samo jak moj 2.6 w trooperze mial nie wytrzymac "bo glowica". Ma 356 tysi najechane, z czego ok 70 na LPG. I nic. Skubaniec nawet oleju nie zre w widoczny sposob.

MarcinJM

Data: 2010-02-25 08:59:49
Autor: omega_fan
Rozrząd na kołach zębatych
Miki wrote:
[...]

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

Data: 2010-02-25 17:33:37
Autor: V-Tec
Rozrząd na kołach zębatych
omega_fan pisze:
Miki wrote:
[...]

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?

--
pozdr,
W.

Data: 2010-02-25 19:00:26
Autor: omega_fan
Rozrząd na kołach zębatych
Grzegorz Prędki wrote:
V-Tec pisze:
omega_fan pisze:
Miki wrote:
[...]

Tak?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1494620.html#7313401

Data: 2010-02-25 20:04:27
Autor: Karolek
Rozrząd na kołach zębatych
Grzegorz Prędki pisze:

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?

Tam jest pasek.

Ma kola zebate i to nawet 10 :>

--
Karolek

Data: 2010-02-25 12:27:01
Autor: Miki
Rozrząd na kołach zębatych
On 25 Lut, 20:04, Karolek <dragNOS...@o2.pl> wrote:
Grzegorz Pr dki pisze:

> Tam jest pasek.

Ma kola zebate i to nawet 10 :>

--
Karolek

Fajny silniczek, tylko dość duży...
5 cylindrów w rzędzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
Transportera 130 koników.
Zastanawiałem się kiedyś, czy nie dałoby się wcisnąć go do mojej A6/C4
(teraz mam też 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
No i koszt spory...
Pozdrówka
Miki

Data: 2010-02-25 14:50:36
Autor: Pszemol
Rozrząd na kołach zębatych
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:97e2867f-1e0f-4379-9903-475f4a3ca4baq16g2000yqq.googlegroups.com...
[...]

Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jaką w A6 dają?
Albo weź sobie silniczek z jakiejś Acury TL - moja ma 286 koni
przy 3,5 litra V6 :-)

p.s. VW Turek ma tak mało koni?? To trochę wstyd jak na SUVa...

Data: 2010-02-25 23:18:25
Autor: Miki
Rozrząd na kołach zębatych
> Fajny silniczek, tylko do du y...
> 5 cylindr w w rz dzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
> Transportera 130 konik w.
> Zastanawia em si kiedy , czy nie da oby si wcisn go do mojej A6/C4
> (teraz mam te 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
> No i koszt spory...

Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jak w A6 daj ?
Albo we sobie silniczek z jakiej Acury TL - moja ma 286 koni
przy 3,5 litra V6 :-)

Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6
sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie
części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale
więcej nie potrzeba)
Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.

p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa...

Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo
trafnie:
"Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło"

Pozdrówka
Miki

Data: 2010-02-26 16:54:32
Autor: Pszemol
Rozrząd na kołach zębatych
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:a0107f09-8ba5-4af0-b972-9fde54c4d732g26g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale

Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.

Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-)

Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.

Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.

No nie wiem... ten V6 3,2 litra to bardzo porządny silnik.

[...]

Mało jest SUVów dla amatorów dynamicznej jazdy...
Do tego wciąż osobówki górą.

Data: 2010-02-27 14:07:42
Autor: Miki
Rozrząd na kołach zębatych
Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.

Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg

Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-)

Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich cenach to sobie sprawie takie autko.
Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd.

Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.

Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny wystarczy.

Pozdrówka
Miki

Data: 2010-02-27 21:58:32
Autor: Pszemol
Rozrząd na kołach zębatych
"Miki" <mikpok@gmail.com> wrote in message news:hmb64c$h3t$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

No... prawie tyle co w polonezie... :-(

Data: 2010-02-26 10:21:56
Autor: Tomek
Rozrząd na kołach zębatych

Użytkownik "Miki" <mikpok@gmail.com> napisał w wiadomości news:627feb94-1560-4ae7-a325-7acdb6ae7b57z11g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

Nizbyt współczesne, niestety... ale miała to Warszawa M20 - pierwsza z produkowanych Warszaw. Silnik dolnozaworowy z wałkiem napędzanym przekładnią zębatą. Potem miał to Żuk, Nysa, Tarpan, napędzane tym samym silnikiem...
Kawał historii...
http://pl.wikipedia.org/wiki/M20_%28silnik%29

Tomek

Rozrząd na kołach zębatych