Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?

Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?

Data: 2010-01-16 20:45:38
Autor: marjan
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Witam.

Ostatnio coś mi zaczęło piszczeć w samochodzie. Przy okazji regulacji gazu zapytałem mechaników co to może być, na początku obstawiali alternator/pasek klinowy, ale potem doszli do wniosku że dźwięki są z innej części silnika. Zapytali kiedy był wymieniany rozrząd - powiedziałem że nigdy. Powiedzieli mi po tym, że niepoważny jestem, i że rozrząd w "tych samochodach"* powinno się wymieniać co 60 kkm, i mówili żebym jak najprędzej ten rozrząd wymienił.
Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.   W internecie jakoś nie mogę znaleźć informacji o tym kiedy należy rozrząd wymienić, ale w instrukcji obsługi pojazdu nie ma nic o wymianie rozrządu dla tego silnika (jest o tym wspomniane tylko dla mocniejszych wersji silnikowych). Czy faktycznie po 60 kkm powinienem ten rozrząd wymienić? Teraz to piszczenie bardziej wiążę ze sprzęgłem, które chyba się już kończy, i zastanawiam się czy przy okazji zostawiania samochodu u mechanika na wymianę sprzęgła, zlecić też wymianę rozrządu (bo wydaje mi się, że sama wymiana sprzęgła zlikwiduje te piski).

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

* "tych samochodach" - ciekawe co miał na myśli.. (podejrzewam, że małe gówniane :D)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-01-16 12:01:45
Autor: hamberg
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
masz dobra passe -zagraj w totka ;)

Data: 2010-01-16 20:54:30
Autor: Karolek
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:
Witam.

Ostatnio coś mi zaczęło piszczeć w samochodzie. Przy okazji regulacji gazu zapytałem mechaników co to może być, na początku obstawiali alternator/pasek klinowy, ale potem doszli do wniosku że dźwięki są z innej części silnika. Zapytali kiedy był wymieniany rozrząd - powiedziałem że nigdy. Powiedzieli mi po tym, że niepoważny jestem, i że rozrząd w "tych samochodach"* powinno się wymieniać co 60 kkm, i mówili żebym jak najprędzej ten rozrząd wymienił.
Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

W tym punto rozrzad wymienia sie co 105kkm lub chyba co 4 lata, czyli akurat trafiles na wymiane :>


* "tych samochodach" - ciekawe co miał na myśli.. (podejrzewam, że małe gówniane :D)


Raczej mial na mysli samochod marki fiat z paskiem rozrzadu.
Nie slyszalem nic zeby sie szybciej zrwyal itp. historie, wiec nie wymieniasz co 60kkm tylko co 105kkm.


--
Karolek

Data: 2010-01-16 21:13:27
Autor: Rafał
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?

 rocznik 1999.

<ciach> lub chyba co 4 lata, czyli akurat trafiles na wymiane :>

moim zdaniem wymiana powinna już nastąpić daawwno temu

Data: 2010-01-17 00:58:15
Autor: Karolek
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Rafał pisze:
 rocznik 1999.

<ciach> lub chyba co 4 lata, czyli akurat trafiles na wymiane :>

moim zdaniem wymiana powinna już nastąpić daawwno temu

Co do 4 lat nie jestem pewien, a i to mozna powiedzmy naciagnac. Przebieg wazniejszy.


--
Karolek

Data: 2010-01-17 01:43:39
Autor: Rabbit McCroolick
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?

Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hitjuj$2pjl$1news.mm.pl...


Co do 4 lat nie jestem pewien, a i to mozna powiedzmy naciagnac. Przebieg wazniejszy.

Oj nie byłbym tego taki pewny. Mówię to jako ktoś, kto po strzale paska w Palio marzł przez dwie godziny przy -15 w oczekiwaniu na pomoc drogową. W nim też jeszcze limit przebiegu do wymiany paska nie minął, tyle, że poprzednio był wymieniany jakieś 7 lat wstecz...

Data: 2010-01-17 09:46:17
Autor: Karolek
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:hitjuj$2pjl$1news.mm.pl...


Co do 4 lat nie jestem pewien, a i to mozna powiedzmy naciagnac. Przebieg wazniejszy.

Oj nie byłbym tego taki pewny. Mówię to jako ktoś, kto po strzale paska w Palio marzł przez dwie godziny przy -15 w oczekiwaniu na pomoc drogową. W nim też jeszcze limit przebiegu do wymiany paska nie minął, tyle, że poprzednio był wymieniany jakieś 7 lat wstecz...

Napisalem, ze nie jestem pewien co do ilosci lat. Jak to faktycznie 4 lata sa to wiadomo, ze nciagniecie nie oznacza kolejncyh 6 lat tylko moze z rok albo dwa lata wiecej.

--
Karolek

Data: 2010-01-16 22:34:52
Autor: Tomasz Pyra
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:

Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.

Pasek to wydatek 40zł, wymiana to 20 minut, łatwe dojście, więc mechanik też nie powinien zedrzeć (jakby co, możesz go upewnić że wiesz, że to mała robota - znacznie mniejsza niż wymiana tarczy sprzęgła).

Napinacz (najdroższy Febi Bilstein 80zł) to dodatkowe 5 minuty pracy mechanika - chociaż moim zdaniem spokojnie wystarczy go wymieniać co drugą wymianę paska rozrządu.

Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany rozrządu.

Data: 2010-01-16 22:34:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze:

Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.


A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

Napinacz (najdroższy Febi Bilstein 80zł) to dodatkowe 5 minuty pracy mechanika - chociaż moim zdaniem spokojnie wystarczy go wymieniać co drugą wymianę paska rozrządu.

Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany rozrządu.

To jego auto ma 10 lat z hakiem. Jak już wymienia, to imho lepiej komplet. Dla św. spokoju.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Data: 2010-01-17 08:54:28
Autor: MarcinJM
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze:

Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.


A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

Data: 2010-01-17 11:05:35
Autor: marjan
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
MarcinJM pisze:
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze:

Mój samochód ma obecnie ok 105 kkm przebiegu i faktycznie rozrząd nie był wymieniany nigdy. Pacjent to Punto mk1 silnik 1.1 SPI, rocznik 1999.

Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.


A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

A co to znaczy? :)


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-01-17 11:26:07
Autor: Tomasz Pyra
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:

A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

A co to znaczy? :)

Oznacza to, że zakres ruchu zaworów nie zazębia się z zakresem ruchu tłoków.

W silniku bezkolizyjnym zerwanie paska rozrządu nie grozi niczym poważnym (poza niemożliwością jazdy do czasu założenia następnego).

W silniku kolizyjnym zerwanie, albo przestawienie rozrządu grozi zderzeniem tłoka z zaworem i sporymi zniszczeniami w silniku.

I faktycznie 8V są bezkolizyjne, 16V już kolizyjne.

Data: 2010-01-17 11:52:21
Autor: marjan
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Tomasz Pyra pisze:
marjan pisze:

A przypadkiem 8-zaworówki z serii Fire nie są bezkolizyjne?

Czy "przypadkiem" to nie wiem, ale sa. ;)

A co to znaczy? :)

Oznacza to, że zakres ruchu zaworów nie zazębia się z zakresem ruchu tłoków.

W silniku bezkolizyjnym zerwanie paska rozrządu nie grozi niczym poważnym (poza niemożliwością jazdy do czasu założenia następnego).

W silniku kolizyjnym zerwanie, albo przestawienie rozrządu grozi zderzeniem tłoka z zaworem i sporymi zniszczeniami w silniku.

I faktycznie 8V są bezkolizyjne, 16V już kolizyjne.

Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to 8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2010-01-17 13:45:28
Autor: Tomasz Pyra
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:

I faktycznie 8V są bezkolizyjne, 16V już kolizyjne.

Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to 8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.

Te silniki to było FIRE.
Jeżeli chodzi o bezkolizyjność to tak, nawet podobno ze sporym zapasem.

Data: 2010-01-18 15:40:49
Autor: krzysiek82
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:
Mhm, dzięki za wyjaśnienie. Czyli ten mój jest bezkolizyjny? Wiem, że to 8V, ale nie spotkałem się z oznaczeniem Fire mojego silnika.



każdy 1.1 i 1.2 8v to silniki fire, czyli produkcja automatyczna. Udana konstrukcja znam taki 1.2 8v co przejechał ponad 400tyś w palio i dopiero przez dzwona poszedł na złom a wcześniej oliwy nie pił.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-17 11:32:11
Autor: Adam Franik
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Dnia Sat, 16 Jan 2010 22:34:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Napinacz (najdroższy Febi Bilstein 80zł) to dodatkowe 5 minuty pracy mechanika - chociaż moim zdaniem spokojnie wystarczy go wymieniać co drugą wymianę paska rozrządu.

Chłopak pisze, że coś mu tam piszczy. Jeżeli faktycznie z okolic rozrządu,
to moze kończy się rolka napinająca. Ja bym wolał zapłacić 35zł i mieć
spokój.


Pompa wody (SKF 150zł) też moim zdaniem przeżyje do następnej wymiany rozrządu.

j.w. Porzadną pompę można mieć za trochę wiecej niż 100zł. Caly rozrzad za
niecale 200zł. Czy warto kombinować?

Data: 2010-01-18 15:39:07
Autor: krzysiek82
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
Tomasz Pyra pisze:
Wymień, wymień, bo jak trzaśnie to masz po silniku.

wcale nie :)


--
krzysiek82

Data: 2010-01-18 15:38:21
Autor: krzysiek82
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
marjan pisze:
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)


ten silnik jest bezkolizyjny więc jak pasek pójdzie nic się nie stanie, ale jak chcesz mieć czyste sumienie proponuje co 60-70tyś będzie bezpiecznie. Wymiana rozrządu w tym silniku to jakieś śmieszne pieniądze.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-18 21:49:55
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?
krzysiek82 pisze:
marjan pisze:
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)


ten silnik jest bezkolizyjny więc jak pasek pójdzie nic się nie stanie, ale jak chcesz mieć czyste sumienie proponuje co 60-70tyś będzie bezpiecznie. Wymiana rozrządu w tym silniku to jakieś śmieszne pieniądze.


Jak trzaśnie we własnym mieście, to się dzwoni po znajomego, by sholował na warsztat.
Gorzej, jeśli trzaśnie gdzieś dalej od domu. Obcy mechanicy widząc kogoś z nożem na gardle, potrafią zedrzeć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Rozrząd w Punto mk1, wymieniać?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona