Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków

Data: 2009-05-25 19:59:52
Autor: Marcin
Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków
Witam\

Użytkownik <kredytywkarpaczu@op.pl> napisał w wiadomości news:653d.00001507.4a1a855anewsgate.onet.pl...

2. Zakładam że mały bank jest bezpieczniejszy od dużego.

Uzasadnienie; Jakby teoretycznie upadł Bank Spółdzielczy w przysłowiowej
Koziej Wólce, to spoko, bank maleńki, depozyty maleńkie, BFG nie odczuje
takiego wydatku. Ale gwarancje BFG dla PKO BP to czysta iluzja. Bo chyba
trzebaby całą Polskę sprzedać ab y splacić zobowiązania PKO BP a i to nie wiem,
czy wystarczyłoby.

Nic nie trzeba sprzedawac. Wystarczy wlaczyc maszyny i wydrukowac
troche papieru. Wczesniej jeszcze moze zajsc potrzeba zmiany prawa.

Nie wiem co zyskujesz mjac kase w malym banku. Jezeli upadna
duze banki to zalamie sie system banokowy i twoje oszczednosci
w bnaku mpga byc niewiele warte. Zwlaszcza. ze zaczal by sie
wtedy prawdopodobnie run na banki i upadek 'zdrowych' bankow.

4. Zakładam, że jak mam dwie odrębne spółki jawne i rachunek osobisty to warto
rozdzielić kapitał i tylko część osobistych środków wpłacić na lokatę osobistą a
część na lokaty firmowe (umowa spółki zakłada że mogę jednoosobowo zakładać
rachunki dla spólki, wspólnicy mogą nie wiedzieć o ich istnieniu, nie ma wiec
nawet 0,01% ryzyka użycia moich pieniędzy przez osobę inną niż ja).

Uzasadnienie: spółka jawna jako jednostka organizacyjna posiadająca zdolność
prawną bez osobowości prawnej jest odrębnym depozytariuszem. W ten sposób
gwarancje dla moich pieniędzy wzrosną z 50.000 do 150.000 euro

Gwarancje 50 000 EUR dotyczy 1 osoby w 1 banku. Lepiej rozdzielic
oszczednosci po 50 000 EUR w roznych bankach niz
w jednym na rozne podmioty. Jak padnie bank to masz  dostep
do kasy w innych bankach a tak to czekasz az BFG wyplaci
przez AFAIR 3 miesiace.

Pozdrawiam,
Marcin

Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków