Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida

Data: 2012-08-30 14:26:51
Autor: Maciek
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida

Czesc,

Czy ktos uzywa czytnika news w smartfonie z Androidem i moglby cos polecic?

Nie potrzebuje obsługi binarek, tylko przejrzysty interfejs, drzewko,
punkty, killfile itp.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-08-30 15:06:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Aug 2012 14:26:51 +0200, Maciek napisał(a):

Czy ktos uzywa czytnika news w smartfonie z Androidem i moglby cos polecic?

Nie potrzebuje obsługi binarek, tylko przejrzysty interfejs, drzewko,
punkty, killfile itp.

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie na tym
SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-08-30 16:25:41
Autor: Maciek
Dnia Thu, 30 Aug 2012 15:06:44 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie na tym
SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

Nie miesci sie w mojej kategorii prostych rozwiazan :)

I nie bardzo widze sens - zeby w podrozy moc czytac/pisac na niusy...?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-08-30 16:04:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Aug 2012 16:25:41 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

Przejrzyj dostępne na Androida programy (wszystkie trzy OIDP) to zmienisz
zdanie.

Data: 2012-08-30 17:24:55
Autor: Maciek
Dnia Thu, 30 Aug 2012 16:04:41 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Przejrzyj dostępne na Androida programy (wszystkie trzy OIDP) to zmienisz
zdanie.

Az tak zle?

Rozumiem, ze wszystkie przegladarki "mobilne" typu Opera czy Firefox
zostaly wykastrowane z obslugi niusow?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-08-30 16:32:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Aug 2012 17:24:55 +0200, Maciek napisał(a):

Az tak zle?

Rozumiem, ze wszystkie przegladarki "mobilne" typu Opera czy Firefox
zostaly wykastrowane z obslugi niusow?

Exactly, deat Watson!

Data: 2012-08-30 22:31:18
Autor: docktor
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
On Thu, 30 Aug 2012 16:32:51 +0100, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
Exactly, deat Watson!

Groundhog nie jest taki tragiczny... Do sporadycznego czytania powinnien si nada.

--
test androida

Data: 2012-08-30 21:42:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 30 Aug 2012 22:31:18 +0200, docktor napisał(a):

Groundhog nie jest taki tragiczny... Do sporadycznego czytania powinnien si nada.

Taaaaa... właśnie widzę...

Data: 2012-08-30 23:04:35
Autor: Maciek
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Dnia Thu, 30 Aug 2012 21:42:01 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Taaaaa... właśnie widzę...

No przeciez specjalnie napisalem z Groundhoga. A na co dzien i tak pisze
bez pliterek...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-08-31 00:11:58
Autor: Marek
On Thu, 30 Aug 2012 23:04:35 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
No przeciez specjalnie napisalem z Groundhoga. A na co dzien i tak
pisze
bez pliterek...

TeĹź uĹźywam Groundhoga. Ciężko było się przestawić z qmaila na WM (osobiscie uwaĹźam Ĺźe najlepszy darmowy reader jaki uĹźywałem),  Groundhog jest "drewniany" ale da się przyzwyczaić.

--
Marek

Data: 2012-08-31 08:56:10
Autor: Marx
On 31.08.2012 00:11, Marek wrote:
On Thu, 30 Aug 2012 23:04:35 +0200, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
No przeciez specjalnie napisalem z Groundhoga. A na co dzien i tak
pisze
bez pliterek...

Też używam Groundhoga. Ciężko było się przestawić z qmaila na WM
(osobiscie uważam że najlepszy darmowy reader jaki używałem), Groundhog
jest "drewniany" ale da się przyzwyczaić.

ja używałem dorywczo ale niestety jest mało ergonomiczny
Marx

Data: 2012-08-31 07:50:42
Autor: Dominik & Co
Dnia 30.08.2012 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie na tym
SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

Popieram. Bonusowo z każdego miejsca masz dostęp do "swoich"
grup, (nie)przeczytanych wątków, killfile, możesz korzystać z domu, z pracy, z pociągu, z laptopa, z komórki- i wszędzie
jest to samo.

Sam korzystam tak z slrn ze stacjonarki lub lapka w domu, z komputera w pracy, z lapka w podróży, a czasem też z E51 jak widać na załączonych obrazkach.

https://dl.dropbox.com/sh/rki6qy0y8wx5uba/aPwFA_UEQ0/niusy1.jpg
https://dl.dropbox.com/sh/rki6qy0y8wx5uba/NowB8kABRe/niusy2.jpg

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2012-08-31 10:53:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Dnia 2012-08-31, o godz. 07:50:42
Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał(a):

Bonusowo z każdego miejsca masz dostęp do "swoich"
grup, (nie)przeczytanych wątków, killfile, możesz korzystać z domu, z pracy, z pociągu, z laptopa, z komórki- i wszędzie
jest to samo.

Wszystko fajnie tylko wymaga to jednej rzeczy - w miarę stabilnego
dostępu do netu. Tak się składa że w obecne wakacje w weekendy bywałem
na działce gdzie siedziała rodzina. Tak ze 20-25 km na południe od
Siedlec. I tam net noszą gołębie. ;-) W efekcie rozmawiać się jako tako
dało ale transmisja danych (mimo zewnętrznej anteny) czasami była
dostępna via Orange i T-Mobile. Na terminalu pracować się nie dało -
akurat dla mnie to jest norma. I nie jest to jedyne miejsce gdzie są
problemy ze stabilnym netem. To co proponujecie sprawdza się dobrze -
ale niestety nie zawsze. Dlatego "w terenie" wolę czytnik off-line i
synchronizację co jakiś czas.

Zdrówko

Data: 2012-09-01 15:53:40
Autor: Marek
On Fri, 31 Aug 2012 10:53:58 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> wrote:
Wszystko fajnie tylko wymaga to jednej rzeczy - w miarę stabilnego
dostępu do netu. Tak się składa że w obecne wakacje w weekendy
bywałem

O fizycznej klawiaturze nie wspominając :-)

--
Marek

Data: 2012-09-01 15:12:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 01 Sep 2012 15:53:40 +0200, Marek napisał(a):

Wszystko fajnie tylko wymaga to jednej rzeczy - w miarę stabilnego
dostępu do netu. Tak się składa że w obecne wakacje w weekendy
bywałem

O fizycznej klawiaturze nie wspominając :-)

to jest wygodne, ale nie niezbędne

Data: 2012-08-31 16:18:58
Autor: PiteR
Dominik & Co pisze tak:

https://dl.dropbox.com/sh/rki6qy0y8wx5uba/NowB8kABRe/niusy2.jpg

Jezu jestem w telewizorze :)

--
Piotr

Data: 2012-08-31 08:38:49
Autor: Wemif
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie na tym
SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

Używam aplikacji tin przez ssh przy pomocy ConnectBota, calkiem wygodne ;-)

a.

Data: 2012-09-01 12:50:58
Autor: Maciek
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Dnia Thu, 30 Aug 2012 15:06:44 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie na tym
SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

A to nie lepiej (=taniej, prosciej) wygrzebac w piwinicy jakiegos Celerona
z pasywnym chlodzeniem i startowac na nim Linuksa z pendrive'a?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-09-01 11:46:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 1 Sep 2012 12:50:58 +0200, Maciek napisał(a):

A to nie lepiej (=taniej, prosciej) wygrzebac w piwinicy jakiegos Celerona
z pasywnym chlodzeniem i startowac na nim Linuksa z pendrive'a?

Nie. Bo w takim przypadku Raspberry Pi będzie szybsze. I zwróci sie na
prądzie, bo jest zasilane z usb, może być ładowarka do telefonu.

Data: 2012-09-03 09:42:10
Autor: tyran
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
On Thu, 30 Aug 2012 15:06:44 +0100
> [...]

Dnia Thu, 30 Aug 2012 14:26:51 +0200, Maciek napisał(a):

> Czy ktos uzywa czytnika news w smartfonie z Androidem i moglby

Ja uzywam aplikacji google reader na androida. Ma swoje wady, ale
najwieksza zaleta jest to, ze status przeczytania widze rowniez na PC
oraz tablecie.

Najrozsądniejszym wyjściem jest zakup np. Raspberry Pi, postawienie
na tym SLRN i łaczenie się po SSH. Serio.

Napisz cos wiecej o Rasbperry PI? Moj dojdzie dopiero w pazdzierniku
(chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka 24h). Jak to sie
sprawuje, mozna tego sensowanie uzywac nie czujac, ze to jakis
zamiennik komputera?

--
tyran

Data: 2012-09-03 09:36:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 3 Sep 2012 09:42:10 +0200, tyran napisał(a):

[...]

Z konsoli chodzi jak burza. Choć oczywiście ograniczenia związane z
prędkością zegara nie znikają.
Tryb graficzny ma spore ograniczenia, choć umiejętnie skonfigurowany
pozwoli używać tego do netu i oglądania większości multimediów.
Ja kupiłem to ze względu na pobór prądu i pracę na konsoli, w celu
zrobienia pewnego specyficznego serwera. Nawet slrn jest sprawą
drugorzędną.

W każdym razie rzecz jest zdecydowanie dla osób lubiących dłubać w linuxie
albo chcących postawić ubuntu/xbmc i używać jako playerka. Inni nie będa
zadowoleni.

Data: 2012-09-03 18:23:05
Autor: tyran
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
On Mon, 3 Sep 2012 09:36:12 +0100
> [...]

W każdym razie rzecz jest zdecydowanie dla osób lubiących dłubać w
linuxie albo chcących postawić ubuntu/xbmc i używać jako playerka.

No wlasnie mi najbardziej pasuje ten maly pobor pradu, a mozliwosci
wieksze od typowego NASa z linuksem czy routera. I do tego system na
karcie SD, ktorymi mozna zonglowac bez obawy o utrate tej wlasciwej
konfiguracji.

ps. zdarz co to za specyficzny serwerek?

--
tyran

Data: 2012-09-03 10:37:13
Autor: Dominik & Co
OT Raspberry Pi (Było: Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida)
Dnia 03.09.2012 tyran <trele.molere@op.pl> napisał/a:

Napisz cos wiecej o Rasbperry PI? Moj dojdzie dopiero w pazdzierniku
(chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka 24h). Jak to sie

A możesz rzec gdzie i za ile zamówiłeś?

Data: 2012-09-03 18:20:46
Autor: tyran
OT Raspberry Pi (Było: Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida)
On Mon, 3 Sep 2012 10:37:13 +0000 (UTC)
Dominik & Co <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]

> Napisz cos wiecej o Rasbperry PI? Moj dojdzie dopiero w
> pazdzierniku (chodz jak nie wytrzymam, zamowie drugiego z wysylka

No ja zamowilem 2 miesiace temu na rs-online
(http://pl.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=raspberrypi) ..
czas oczekiwania wtedy to 12tygodni.
Za RPI + obudowa + zasilacz (zwykla ladowarka komorkowa USB) +
przesylka zaplacilem okolo 50€. Teraz juz wiecej tego wyprodukowali i
od reki mozna dostac w kilku sklepach (np.
http://www.mcmelectronics.com/product/83-14277).

Lub na allegro .. miesiac temu jeszcze po 300zl stalo, teraz od reki
za 249zl (jak nie wytrzymam to zamowie drugie .. jeden koles z wrocka
sprzedaje, mam 2km do sklepu ;).

--
tyran

Data: 2012-09-04 05:18:42
Autor: Dominik & Co
OT Raspberry Pi (Było: Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida)
Dnia 03.09.2012 tyran <trele.molere@op.pl> napisał/a:

od reki mozna dostac w kilku sklepach (np.
http://www.mcmelectronics.com/product/83-14277).

Dzięki za linki. Mnie nie zależy na czasie (serwerek mam na
starym cienkim kliencie HP), ale bardzo chętnie bym się tym
pobawił :-)

Lub na allegro .. miesiac temu jeszcze po 300zl stalo, teraz od reki
za 249zl (jak nie wytrzymam to zamowie drugie .. jeden koles z wrocka

Nad tym myślałem, ale ca dwukrotne przebicie w stosunku do 35$ :-) Jeśli stanie na zamawianiu z Polski, to poczekam aż stanieje :-)

Data: 2012-08-30 15:38:09
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-30 14:26, Maciek pisze:
Czesc,

Czy ktos uzywa czytnika news w smartfonie z Androidem i moglby cos polecic?

Nie potrzebuje obsługi binarek, tylko przejrzysty interfejs, drzewko,
punkty, killfile itp.

Chodzi Ci o czytnik usenetu? Takiego chyba nie ma, jedyne sensowne rozwiązanie to korzystanie z usług Google Grups. Wszystkie te aplikacje w stylu Android Usenet Reader, Groundhog Usenet Reader itd. to typowy groch z kapustą - nie do użytku dla ludzi o słabych nerwach..

Data: 2012-08-30 21:57:31
Autor: Marcin Szumilas
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Quoted:
Trybun (rg@yachoo.com)
in news:k1nqc5$aq9$1node2.news.atman.pl

[...] Android Usenet Reader, Groundhog Usenet Reader

Oprócz tych jest jeszcze PhoNews -- i dla mnie chyba najlepszy z tych trzech.

MSz

Data: 2012-08-31 10:31:07
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-30 21:57, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Nie słyszałem o nim. Darmowy? Jest do pobrania w Google Play?

Data: 2012-09-01 02:10:35
Autor: Marcin Szumilas
Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida
Quoted:
Trybun (rg@yachoo.com)
in news:k1psog$73l$3node1.news.atman.pl

[...] Android Usenet Reader, Groundhog Usenet Reader

Oprócz tych jest jeszcze PhoNews -- i dla mnie chyba najlepszy z tych trzech.

Nie słyszałem o nim. Darmowy? Jest do pobrania w Google Play?

Jest do pobrania, ale właśnie sprawdziłem -- zdaje się że darmowy jest tylko do czytania. :)

Pozdrawiam,
MSz

Data: 2012-09-01 08:19:19
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-01 02:10, Marcin Szumilas pisze:
[...]

Też sprawdziłem - i niestety jest to tylko czytnik pozbawiony funkcji wysyłania wiadomości. A płatna wersja raczej nie leży w sferze moich zainteresowań.

Rozsadny czytnik news (usenet) pod Androida