[Gazownia] Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana Pawła II

Data: 2010-03-31 15:35:23
Autor: Olin
[Gazownia] Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana Pawła II
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7721919,Rozswietla_Giewont_w_rocznice_smierci_Jana_Pawla_II.html

W piątą rocznicę śmierci Jana Pawła II, która przypada w piątek, górale
rozświetlą wieczorem krzyż na Giewoncie. Uroczystości upamiętniające Papieża rozpoczną się w Zakopanem w piątek o
godz. 15 od drogi krzyżowej w intencji "uproszenia łaski wyniesienia na
Ołtarze Czcigodnego Sługi Bożego Jana Pawła II".

Wieczorem grupa górali wybiera się na Giewont z reflektorami i agregatem,
by przy ich pomocy rozświetlić - dokładnie o 21.37 - krzyż na Giewoncie.

- W tym roku rocznica odejścia Ojca Świętego przypada w Wielki Piątek. To
jedyny dzień w roku, w którym w Kościele Katolickim nie odprawia się mszy
świętej. Dlatego też uroczystości będą bardziej stonowane. Nie będziemy,
jak w poprzednich latach, palili uroczystych watr na wierchach, przy
których górale zwykli śpiewać na chwałę Janowi Pawłowi II. Będziemy tylko z
Zakopanego z zadumą spoglądać na rozświetlony krzyż na Giewoncie - mówi
Andrzej Gąsienica-Makowski, starosta tatrzański.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Kontrola Partii Republikańskiej opiera się na ideologii neokonserwatyzmu,
 stworzonej przez trockistów nawróconych na radykalny syjonizm, którym
 udało się zawrzeć sojusz ze środowiskami protestanckimi, wierzącymi,
 że zwycięstwo Izraela nad Arabami jest koniecznym warunkiem powrotu
 Chrystusa na ziemię."
prof. Iwo Cyprian Pogonowski na łamach "Naszego Dziennika"

Data: 2010-03-31 10:58:33
Autor: serak
Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana P awła II
To smutne, że rocznicę śmierci Wielkiego Polaka chcą uczcić łamiąc
prawo i w taki jarmarczny sposób. Papież prosił by nie stawiać mu
nietrwałych pomników. Smutne.

Data: 2010-04-02 20:34:01
Autor: Titus Atomicus
Rozświetlą Giewont w rocznicę śmi erci Jana Pawła II
In article <4a9a6c4a-8604-4bbc-a8f8-3c52e6b0de21@z11g2000yqz.googlegroups.com>,
 serak <serak@poczta.onet.pl> wrote:

To smutne, że rocznicę śmierci Wielkiego Polaka chcą uczcić łamiąc
prawo i w taki jarmarczny sposób. Papież prosił by nie stawiać mu
nietrwałych pomników. Smutne.

A trwale mozna?

TA

Data: 2010-04-04 01:18:36
Autor: iza
Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana P awła II
On 2 Kwi, 20:34, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<4a9a6c4a-8604-4bbc-a8f8-3c52e6b0d...@z11g2000yqz.googlegroups.com>,

 serak <se...@poczta.onet.pl> wrote:
> To smutne, że rocznicę śmierci Wielkiego Polaka chcą uczcić łamiąc
> prawo i w taki jarmarczny sposób. Papież prosił by nie stawiać mu
> [...]

Na większości trwałych i tak ciężko rozpoznać, że to o niego chodzi ;)
A co do "rozświetlania" - szkoda prądu, ale przede wszystkim szkoda
gór na urządzanie takich kiczowatych happeningów. Niech go czczą wśród
ludzi a nie wśród świastaków, skoro już muszą.

Data: 2010-04-04 05:41:36
Autor: serak
Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana P awła II
Na większości trwałych i tak ciężko rozpoznać, że to o niego chodzi ;)
Mi chodziło raczej o inicjatywy typu istniejaca już fundacja
stypendialna Jana Pawła II, a nie  biorące udział w wyścigu pominiki ,
który większy i jarmarki który bardziej kolorowy, i hałaśliwy.
No i jakoś to łamanie prawa mi nie licuje z osobą , której ma to
dotyczyć. Nie ukrywajmy tego. Przedsięwzięcie obliczone na
efekciarstwo i dla poklasku gawiedzi.

Data: 2010-03-31 18:58:18
Autor: amcinpiL
Dnia Wed, 31 Mar 2010 15:35:23 +0200, Olin napisał(a):

Będziemy tylko z
Zakopanego z zadumą spoglądać na rozświetlony krzyż na Giewoncie - mówi
Andrzej Gąsienica-Makowski, starosta tatrzański.

W najnowszych "Tatrach" można przeczytać ciekawy artykuł o zanieczyszczeniu
światłem w Zakopcu. BTW Tatry to obecnie jedyna tematyczna gazeta o górach, którą kupuję i
zawsze z wielką chęcią czytam od czasu nastania ery internetu.

--
pozdrawiam Amcinpil

[Gazownia] Rozświetlą Giewont w rocznicę śmierci Jana Pawła II