Data: 2009-11-20 16:46:38 | |
Autor: Qwinto | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
"FD" <fakedetector@o2.pl> wrote in message
news:he68a0$qcu$1atlantis.news.neostrada.pl... niby stoi na wlasnych kolach.... Tak wygladał: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Agusta_A109_Power_Lotnicze_Pogotowie_Ratunkowe_2007.jpg http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=SP-HXA (o ile SP-HXA) -- Pozdrawiam Qwinto |
|
Data: 2009-11-20 17:49:00 | |
Autor: Michal W. | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
> a taki ładny wiatrak był... Kurcze na poczatku myslalem ze to Mi-2 byl, takiego rzecha to nie szkoda, ale nowiutka Augusta bez ogona... zal patrzec... na prawde tego nie ma sensu naprawiac? To byl pierwszy i jedyny egzemplarz LPRowy, czy toto jest ubezpieczone? Wiem ze lepiej bylo by poczekac pol roku na efekty dzialania KBWL ale jak moglo sie to stac tym bardziej ze smiglowiec stoi na wlasnych kolach ... ??? Michal W. |
|
Data: 2009-11-20 09:48:28 | |
Autor: Jan Górski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Podobno wpadł w rezonans już po posadzeniu na ziemii, pilot zdążył
wyłączyć już jakieś urządzenia pokładowe. Czy to mogło wyglądać tak ? http://www.youtube.com/watch?v=RihcJR0zvfM&feature=fvst Czy to mógł być błąd pilota ? Czy z takiego rezonansu można wyjść ? ( Logika mi podpowiada, że podniesienie maszyny mogłoby wyprowadzić z rezonansu ) |
|
Data: 2009-11-20 19:09:42 | |
Autor: | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Czy to m=F3g=B3 by=E6 b=B3=B1d pilota ? Czy z takiego rezonansu mo=BFna wyj= Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Pełne obroty i podnieść skok łopat. Niestey, jeżeli zaczęli już gasić turbiny i obroty wirnika zaczęły spadać, nie da się ich tak szybko podnieść, żeby zareagować... -- |
|
Data: 2009-11-20 20:13:59 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. myslę że ewidentny rzeczywiście błąd pilota jk |
|
Data: 2009-11-21 20:16:46 | |
Autor: Tomek | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> napisał w wiadomości news:he6ppp$pi$1news.onet.pl... Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Jeśli to kwestia rezonansu naziemnego to "wina" pilota jest w zasadzie żadna (poza tym, że jest pilotem). Każdy śmigłowiec majacy wirnik typu przegubowego jest w czasie prób i badań prototypu badany na skłonność do rezonansu i są określone wytyczne odnośnie np. stanu regulacji amortyzatorów podwozia (a nawett ciśnienia w ogumieniu w śmigłowcach z podwozime kołowym!) . Rolę też może pełnic twardość podłoża w miejscu posadowienia śmigłowca po lądowaniu. Musiało coś nie zadziałać w układach bądź generacji bądź rłumienia drgań od wirnika przebubowego i dosżło (nie po raz pierwszy i nie ostatni) do wypadku z tego powodu. |
|
Data: 2009-11-21 20:28:09 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Tomek pisze:
nie tlumacz debilowi i tak nie pojmie... poza tym juz wydal wyrok ;] na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... |
|
Data: 2009-11-23 14:18:46 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... no niewiem. NIezastosawał stnadadowej procedury w tym przypadku tj podniesieńia maszyny jk |
|
Data: 2009-11-23 14:28:49 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki pisze:
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... kolina .. znalazlej juz przepisy nakazujace latac w kapokach ?? |
|
Data: 2009-11-23 16:27:23 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki wrote:
na jednego z najlepszych pilotów smigłowcowych w polsce........... Kolina, ty nie znasz standardowej procedury. Już ci powiedziałęm idź skocz przywiązany do krzesła z 3 piętra -- będzie o jednego kretyna mniej \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-21 21:23:13 | |
Autor: | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię razem z silnikiem: http://redirectingat.com/?id=42X487496&url=http%3A%2F%2Fwww.ntsb.gov%2Fntsb%2Fbrief.asp%3Fev_id%3D20060130X00132%26key%3D1 -- |
|
Data: 2009-11-23 17:36:44 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię Widzisz najgorsze jest że cipiloci nie muszą ćwiczyć takich awari na symulatorach. Facet przeleci się, zaliczy egzamin potem i jak wystompi coś niestandartowego, to jest zaskoczony i bezradny. W głupich samo pasażerskich, które w wienkszości i tak lataja na autopilotach, piloci co rok przechodzo symo. jk |
|
Data: 2009-11-23 23:20:13 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki pisze:
To nie pierwszy raz, w tamtym wypadku wyrwało cał~ą przekładnię przejedz sie barani łbie na bemowo to zobaczysz caly nowy budynek postawiony z symulatorem! i przestan pieprzyc taki glupoty bo juz żal żyć sciska |
|
Data: 2009-11-24 07:22:18 | |
Autor: Miokosuki | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
przejedz sie barani łbie na bemowo to zobaczysz caly nowy budynek postawiony z symulatorem! ale misiu ja nie mówie ze nie ma budynku i symulatorów. Jak mówił wczoraj rzecznik: "obowionzkui nie ma, a symulatory są dopiero konfigurowane" Przepraszam ci przez gardłoi nie przerjdzie pewnie tylko epintety jk |
|
Data: 2009-11-23 16:25:45 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Miokosuki wrote:
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. Kolina, spadaj -- idź przywiąż się do stołka i skocz na dupę z 3 piętra jak ci w innym wątku radziłem \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-11-20 21:51:24 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
" " <gyronut.SKASUJ@gazeta.pl> writes:
Nie tylko logika, ale to jest jedyna możliwość. MacGyver potrafi: http://www.youtube.com/watch?v=6vICf8l-KV0 MJ |
|
Data: 2009-11-21 04:30:51 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik gyronut.SKASUJ@gazeta.pl napisał:
Kurcze - podwozie wygląda na w miarę całe czyli nie przyglebili na twardo. Jak zatem musiało nimi telepać skoro jeden ma jakieś obrażenia narządów wewnętrznych a drugi uszkodzony kręgosłup? Czy też te informacje to raczej typowe sianie paniki i szukanie świeżego mięcha przez dziennikarzy? -- Darek |
|
Data: 2009-11-21 09:42:03 | |
Autor: FD | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Kurcze - podwozie wygląda na w miarę całe czyli nie przyglebili na twardo. Jak zatem musiało nimi telepać skoro jeden ma jakieś obrażenia narządów wewnętrznych a drugi uszkodzony kręgosłup? Czy też te informacje to raczej typowe sianie paniki i szukanie świeżego mięcha przez dziennikarzy? to drugie..... |
|
Data: 2009-11-21 07:06:02 | |
Autor: --Kondor--> | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Pilota szkolącego się nie znam, a pilot instruktor to najlepszy pilot
jaki instnieje, znany szeroko w kręgach lotniczych, były mistrz Polski w akobacji. i midwójke i aguste mial w jednym paluszku. |
|
Data: 2009-11-21 16:46:36 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Użytkownik FD napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze: Aha. Bo coś mi się zdjęcia z opisywanymi obrażeniami nie do końca zgadzały - co mają połamane łopaty i ucięta belka ogonowa do obrażeń pilotów przypiętych pasami? -- Darek |
|
Data: 2009-11-21 15:58:38 | |
Autor: PL(N)umber_One | |
Rozwaliła sie Agusta LPR'u :( | |
Witam
Nic nie wyrokuję, nie mniej ciekawi mnie, jaki to błąd pilota może spowodować, że maszyna wpada w drgania tak silne, że powodują znaczne zniszczenia? PP -- |
|