Data: 2013-02-20 05:24:13 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Rozwalony silnik | |
Witam
Mechaniole zalecali regeneracje turbiny ale temat ew. regeneracji turbiny stracil nieco na aktualnosci ... Probowalem wymienic ten zawor EGR ktory byl przycznyna kontrolki check engine (sprawdzone VAGiem wg. bledu to bylo to ) ale, ze mi sie nie udalo odkrecic jednej sruby od tego zaworu a nie chcialem szarpac na sile to odpuscilem i chcialem podjechac do jakiegos warsztatu by to moze zrobili. Skasowalem blad VAGiem, zabralem auto na boczna uliczke i mysle sobie troche go przegonie, silnik juz wczesniej pracowal bo troche rano jezdzilem. Gaz, 3 bieg, 4 tys obrotow, ok 100 km/h i ... pierdolnelo spod silnika az milo (z tym "milo" to zart), auto nie jedzie. Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Wyjscia nie ma, wzywam asistance, auta na srodku drogi nie zostawie. Facet od asistance'a zajzal pod maske i mowi, ze wywalilo mi korbowod, dziura w dole silnika i silnik do wymiany ... Pytanie co moglo byc powodem ? Jakies pomysly ? Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-02-20 06:01:05 | |
Autor: grzech | |
Rozwalony silnik | |
Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Jak dziura w dole silnika to skąd na górze olej? Jesteś pewien, że oleju Ci nie wywaliło korkiem płynu chłodniczego? ______ grzech 626 |
|
Data: 2013-02-20 06:07:52 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Rozwalony silnik | |
W dniu środa, 20 lutego 2013 15:01:05 UTC+1 użytkownik grzech napisał:
>Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Witam Caly dol silnika zachlapany "na czarno", nie wywalilo korkiem. Poza tym nie odpalal. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-02-20 15:14:46 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 15:01, grzech pisze:
Otwieram maske, wszystko zaj.. olejem, slowem cos padlo. Pytanie co to znaczy "wszystko zaj.. olejem". Przez taką dziurę mogło być tego dużo - na górze też. Zresztą pytanie, czy nie działo się coś wcześniej. Jesteś pewien, że Raczej nie. |
|
Data: 2013-02-20 06:21:18 | |
Autor: marekg.mg8 | |
Rozwalony silnik | |
W dniu środa, 20 lutego 2013 15:14:46 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:
W dniu 2013-02-20 15:01, grzech pisze:Witam "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winny zawor EGR, sprawdzone VAGiem), bywalo, ze auto lapalo notlauf. Ale zwykle jezdze spokojnie jak dziadek to problemow nie bylo. Sporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, wchodzenie na obroty, odglosy - wszystko raczej w normie. Filtry i olej zmieniane na czas, tankowane na tej samej stacji caly czas. Choc kiepskie paliwo nie rozwali raczej silnika w taki sposob. Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ... hmmm. Pozdrawiam Xiant |
|
Data: 2013-02-20 06:41:01 | |
Autor: grzech | |
Rozwalony silnik | |
"zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. a no to laweciarz się nie mylił:( Wymiana silnika zawsze robi lepiej autku:) ______ grzech 626 |
|
Data: 2013-02-20 09:26:45 | |
Autor: Gustaw | |
Rozwalony silnik | |
Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ... hmmm. To znaczy jak to należy rozumieć ? Że urwał się pasek rozrządu i zawory odbiły swój ślad na tłokach ? A co do meritum to powyższe mogło mieć związek z tym co się teraz stało lub ktoś odkręcał wtedy stopy korbowodów i niewłaściwie dokręcił lub już wtedy karby dostały jakiś mikropęknięć w strukturze stali i jazda z ciągłym przeładowaniem tylko przyśpieszyło agonię silnika. PS. Mogę pomóc załatwić potrzebne części do naprawy jak byś nie miał pomysłu co dalej z tym silnikiem to mam cały kompletny blok z silnika ASZ 130KM za 600zł. |
|
Data: 2013-02-20 20:55:40 | |
Autor: Arbiter | |
Rozwalony silnik | |
Użytkownik <marekg.mg8@gmail.com> napisał w wiadomości news:c720e2a9-9c9f-4e48-b467- Sporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, wchodzenie naPrzyczyną szarpania TDI 1,9 przy gaszeniu jest niedziałanie gaszaka - zaworu w EGR sterowanego podciśnieniowo |
|
Data: 2013-02-20 21:27:23 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 15:21, marekg.mg8@gmail.com pisze:
(...) "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w czarnej mazi. Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość "ciekawe". Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż takich efektów specjalnych. Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winnySporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca, Nie wygląda na coś poważnego - szarpnięcie przy gaszeniu może być z różnych przyczyn. Ten notlauf może być spowodowany wieloma rzeczami - Ty walczyłeś z n75, może to coś z turbiną, może z przewodami podciśnieniowymi (znane i trenowane ;) ). Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci... |
|
Data: 2013-02-20 22:56:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rozwalony silnik | |
Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2013-02-20 15:21, marekg.mg8@gmail.com pisze: Jakiegoś wielkiego nadciśnienia to tam nie ma - po to jest odma. Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej. Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu oleju. Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż No jak mi wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów to w oleju była nawet przednia szyba. No ale ja to tam wtedy faktycznie miałem konkretne nadciśnienie (zamarznięta odma). Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla Może być tak że górę zrobiono, ale korbowodu już nie wymieniono, a może nawet nikomu nie chciało się tam nawet zaglądać. I to może być skutek. No albo zwykły zbieg okoliczności. |
|
Data: 2013-02-21 09:33:39 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 22:56, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość "ciekawe". Wielkiego być nie powinno, a to różnica. Pora zimowa, odmy potrafią zamarzać. No, ale nie skupiaj się tylko na nadciśnieniu w komorze korbowej :) Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej. Mowa o samochodach czy o konkretnym silniku? Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu To że się walczy tylko potwierdza fakt, że nadciśnienie jest i jako takie nie jest specjalne pożądane. Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż Sam widzisz - z prywatnych doświadczeń to jakiś czas temu winnym oleju w połowie komory silnikowej, wydechu, zawieszenia itd. był rozwalony czujnik ciśnienia oleju (brak było wskazań spadku, póki był olej). Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione Otóż to - dlatego o tym właśnie napisałem. I to może być skutek. O bardzo wysokim prawdopodobieństwie. No albo zwykły zbieg okoliczności. Panie, samo się zrobiło.... |
|
Data: 2013-02-20 17:10:31 | |
Autor: megrims | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 14:24, marekg.mg8@gmail.com pisze:
(ciach) Jakies pomysly ? KorbowĂłd bokiem nie wyszedĹ? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-02-20 17:47:35 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Rozwalony silnik | |
KorbowĂłd bokiem nie wyszedĹ? Ale to od tej Ĺrubki? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2013-02-20 18:14:46 | |
Autor: megrims | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 17:47, Mateusz Bogusz pisze:
niezbadane sÄ wyroki boskieKorbowĂłd bokiem nie wyszedĹ? -- http://www.pobralem.pl I'm still clean.... |
|
Data: 2013-02-20 18:30:11 | |
Autor: ZIWK | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 14:24, marekg.mg8@gmail.com pisze:
Witam Przyczyna: TDi -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2013-02-20 22:09:30 | |
Autor: jerzu | |
Rozwalony silnik | |
On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:
Przyczyna: TDi TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale. Musiał mieć tam dCi pod maską, nie inaczej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-02-21 11:24:34 | |
Autor: ZIWK | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-20 22:09, jerzu pisze:
On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, wałki rozrządu bez krzywek... Ale to wroga propaganda tych, którzy zostawili w serwisie więcej niż wartość samochodu. Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę artykułów sponsorowanych. -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2013-02-21 12:22:52 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-21 11:24, ZIWK pisze:
(...) Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, :) |
|
Data: 2013-02-21 18:42:45 | |
Autor: jerzu | |
Rozwalony silnik | |
On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:
Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające, wałki rozrządu bez krzywek... A nie gryzie Ciebie coś w tyłek? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-02-21 19:19:30 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-21 18:42, jerzu pisze:
On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK <wsmag@o2.pl> wrote:(...) Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę Przecież TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale ;) |
|
Data: 2013-02-21 20:12:03 | |
Autor: jerzu | |
Rozwalony silnik | |
On Thu, 21 Feb 2013 19:19:30 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote: Przecież TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale ;) No przecież wiem. 1.9 TDI to wzorzec silnika z zapłonem samoczynnym. Powinni go w Sevres trzymać pod szklanym kloszem :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-02-21 20:55:43 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-21 20:12, jerzu pisze:
On Thu, 21 Feb 2013 19:19:30 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> To niemożliwe żebyś wiedział, skoro o tym pisałeś ;) 1.9 TDI to wzorzec silnika z zapłonem samoczynnym. Jak się pojawi to daj znać - jakieś fotki zrobię ;) |
|
Data: 2013-02-24 00:10:04 | |
Autor: Szymon Machel | |
Rozwalony silnik | |
Witam
Widzę, że Loża Szyderców aktywna :-) Ale powiedzcie jaką wartość mają Wasze posty oprócz podbudowania własnego EGO? Szymon |
|
Data: 2013-02-24 11:41:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rozwalony silnik | |
Hello Szymon,
Sunday, February 24, 2013, 12:10:04 AM, you wrote: Widzę, że Loża Szyderców aktywna :-) A czego tutaj szukałes? Grupy wsparcia? To spora pomyłka... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-02-24 13:40:49 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Rozwalony silnik | |
W dniu 2013-02-24 00:10, Szymon Machel pisze:
Widzę, że Loża Szyderców aktywna :-) Śmiech to zdrowie :) Ale powiedzcie jaką wartość mają Wasze posty Sobie zadaj takie pytanie - nasze miały chociaż wartość zdrowotną. |