Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.

Data: 2013-06-06 04:05:13
Autor: Piotr Zagórowski
Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.
Hejka wszystkim.
Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Fazerkę z 2004 roku ok 35000 przebiegu. Sprawdzałem w serwisie czy wszystko ok. Serwisant stwierdził, że sprzęt zadbany, chodzi jak marzenie. Sam jeździł nią i nic nie wskazywało na coś co opiszę poniżej. Czyli brać i śmigać.... Tak też zrobiłem. Przejechałem przez klka dni jakieś 300 km. Dwa dni postał i w poniedziałkowy poranek - wiadomo do pracy. Odpalam i słyszę zgrzyt jakby wsadzić łyżkę do miksera. więc natychmiast zgasiłem, zlawetowałem i pojechałem do serwisu w którym byłem przy kupnie. Gość odpalił i włos mu się zjeżył. Ale nic... posprawdzał różne rzeczy, pomierzył, rozebrał silnik.. główkował..i.... odkręcił głowicę a tam tulejka;) sprawdził czy wszystkie ma kompletne... były kompletne... ta był k-mać nadprogramowa. rozkręcił dale i w komorze spalani w 3 tłoku ciało obce... ciężko powiedzieć czym to kiedyś było ale jest przypuszczenie że kolejna tulejka ale już sprasowana na bibułkę. oczywiście tłok rozje...ny. Więc niestety wymiana silnika
Porobiłem fotki więc jest dokumentacja.

Pytanie brzmi tak. co z tym zrobić... Czy uderzać do sprzedającego i jak to zrobić bo przecież gość może się wyprzeć. czy do serwisu w którym on to robił i im robić awanturę? Może ktoś miał takie doświadczenia? Jak dochodzić swoich praw... bo to minęły dwa tygodnie i 300 km.

Help!

Piotrek

Data: 2013-06-06 15:22:32
Autor: Baczek
[...]

Zorientować się ile bedzie kosztowała naprawa i naprawiać, albo sprzedać tak jak jest

Data: 2013-06-06 06:53:25
Autor: Piotr Zagórowski
Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.

Zorientowa� si� ile bedzie kosztowa�a naprawa i naprawia�, albo sprzeda� tak jak jest
nie, no sprzedać? nie... silnik cały z wymianą ok 1600 zł.

Chodziło mi bardziej czy walczyć ze sprzedającym albo z serwisem w którym on robił sprzęta.

Piotrek

Data: 2013-06-06 20:22:06
Autor: ErneST
W dniu 2013-06-06 15:53, Piotr Zagórowski pisze:

Chodziło mi bardziej czy walczyć ze sprzedającym albo z serwisem w którym on robił sprzęta.

Podejdź z umową do rzecznika praw konsumenta, najlepiej Ci doradzi co zrobić. Zazwyczaj urzędują w Starostwach Powiatowych.

ErneST

Data: 2013-06-06 20:26:47
Autor: Baczek

Użytkownik "ErneST" <ernestr@wp.pl> napisał w wiadomości news:51b0d34d$0$1450$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może jechać, ale słabo to widzę, żeby teraz dało się udowodnić, że sprzedający coś zataił,
a serwis świadomie o tym nie powiadomił

Data: 2013-06-06 20:31:17
Autor: zbigi
Piotr Zagórowski napisał(a):
Hejka wszystkim.
Jakieś dwa tygodnie temu kupiłem Fazerkę z 2004 roku ok 35000 przebiegu.
[...]
Porobiłem fotki więc jest dokumentacja.

Ale jaka tulejka? Co to za tulejka? Skąd się tam wzięła?
--
zbigi

Data: 2013-06-07 01:58:15
Autor: Piotr Zagórowski
W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 20:31:17 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:

Ale jaka tulejka? Co to za tulejka? Skąd się tam wzięła?

no właśnie... mogę Ci fotki podesłać na priva... jakaś naprawdę dziwna rzecz. Jeszcze gdyby ktoś grzebał, zamknął, odpalił i byłaby taka rzecz... nic dziwnego... spier...lił przy składaniu. ale ta maszyna zrobiła kilkaset kilometrów. tzn. ja 300 a poprzedni właściciel to nie wiem ile nakręcił od serwisu.

Podejdďż˝ z umowďż˝ do rzecznika praw konsumenta...

no i to jest może dobry pomysł. spróbować warto.
sprzedający mógł w ogóle nie wiedzieć. sam był od chyba trzech lat użytkownikiem tego sprzętu.

Piotrek

Data: 2013-06-07 02:22:17
Autor: zarafiq
On Friday, 7 June 2013 09:58:15 UTC+1, Piotr Zagórowski  wrote:
W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 20:31:17 UTC+2 użytkownik zbigi napisał:
> Ale jaka tulejka? Co to za tulejka? Skąd się tam wzięła?
no właśnie... mogę Ci fotki podesłać na priva...
[...]

Wrzuć na jakiś foto-hosting i podziel się linkiem na grupie.
Parę osób na pewno chętnie rzuci okiem.

Pozdrawiam,
zarafiq

Data: 2013-06-07 02:30:28
Autor: Piotr Zagórowski
Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.

Wrzuć na jakiś foto-hosting i podziel się linkiem na grupie.

Parę osób na pewno chętnie rzuci okiem.

Ok. ale w weekend.
Piotrek

Data: 2013-06-11 02:08:27
Autor: Piotr Zagórowski
Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.

> Parę osób na pewno chętnie rzuci okiem.

https://picasaweb.google.com/118055182009954890672/Silnik?authuser=0&feat=directlink

jakby linka nie działała to proszę o info

Data: 2013-06-11 11:49:41
Autor: Kuczu
W dniu 2013-06-11 11:08, Piotr ZagĂłrowski pisze:

Parę osób na pewno chętnie rzuci okiem.

https://picasaweb.google.com/118055182009954890672/Silnik?authuser=0&feat=directlink

jakby linka nie działała to proszę o info

Wyglada jak tulejki ustalajace z obudowy filtra powietrza. Komus wpadli do filtra gdy skrecal obudowe i je zassalo do silnika.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-06-11 14:03:26
Autor: BUNIEK
Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.
https://picasaweb.google.com/118055182009954890672/Silnik?authuser=0&feat=directlink

jakby linka nie działała to proszę o info
Wygada jak tulejki ustalajace z obudowy filtra powietrza. Komus wpadli do filtra gdy skrecal obudowe i je zassalo do silnika.

Az poszukałem i faktycznie możesz mieć racje przy opaskach zaciskowych są chyba te same lub to nawet te.
Z drugiej strony niezły zonk, wątpię aby ktoś to specjalnie zrobił.

http://x.cloudsdata.net/1f/images/products/large/4df875b85a6c9_AIR_BOX_3_.JPG

Szkoda maszyny.

Buniek
Honda CBF 500.

Data: 2013-06-07 11:20:13
Autor: krak
W dniu 2013-06-07 10:58, Piotr Zagórowski pisze:

sprzedający mógł w ogóle nie wiedzieć. sam był od chyba trzech lat użytkownikiem tego sprzętu.

Wpierw żeby kogokolwiek pozywać musisz wiedzieć co się w tym silniku stało.
Potem musisz udowodnić sprzedającemu, serwisowi, że wada była ujawniona przed sprzedażą i znana sprzedającemu.
Potem musisz udowodnić, że nie zostałeś o niej poinformowany...

Rozwalony silnik dwa tygodnie po kupnie.