Rozwazania o wymiarach ram damskich

Data: 2010-12-12 10:47:16
Autor: PeJot
Rozwazania o wymiarach ram damskich
Czołem.

Składam ( na razie wirtualnie ) rower dla córki, ok. 1.43 metra wzrostu. Dotychczas dziecko jeździło na kołach 24" i ten rower powoli staje się za mały. Rower ma być na kołach 26", tak jak rowery reszty rodziny. Córa zażyczyła sobie ramę damską, i tu zaczynają się schody. Wybór takich ram jest praktycznie żaden, pozostaje Accent Parana, na którą zaczynają się przeceny. Do wyboru mam ramę 17.5" oraz 16":

http://e-rower.pl/images/products/ramy/ramy/374.gif

I tu zaczynają się schody. Długość rury podsiodłowej ( S/T )różni się o ~40 mm, zaś długość rury poziomej różni się zaledwie o 5 mm. O ile ten ostatni wymiar da się skorygować mostkiem *) albo wręcz jest zaniedbywalny, o tyle mam zagwozdkę co do wysokości ramy. Przy ramie męskiej ten wymiar jest "namacalny" i to dosłownie, o tyle przy damce ten wymiar nie mówi mi praktycznie nic. Ramę 16" mam od ręki, 17.5" musiałbym zamawiać. Przy ramie 17.5" rura podsiodłowa będzie wystawać ~60 mm i ten wymiar zaważy że rower ( optycznie ) będzie za duży. Rower powinien posłużyć możliwie jak najdłużej, na razie korby 152 mm, kiedyś 165 mm.

*) Następny problem konstrukcyjny: przy obecnym wzroście ideałem byłby możliwie jak najkrótszy mostek. Niestety a-head (narzucony przez ramę) najkrótszy jaki udało mi się znaleźć to 45 mm. Są i rozwiązania 0 mm, ale w koszmarnych pieniądzach. Synowi zrobiłem taki zerowy mostek, ale przy sterach klasycznych, tj. gwintowanych. Zastanawiam się, czy nie dało by się pożenić sterów a-head i gwintowanego widelca; zakładam że klin górnego konusa opierałby się na niegwintowanej części widelca, na to podkładka dystansowa i ze 2 nakrętki. Do tego ślepy wspornik, np. taki:

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_adapter+wspornika+kierownicy+extender.html?PT=53118436&PZTA=8&HNT=T&PD=53010598&WSZDZ=T

i do tego zerowy wspornik, tak jak ten zrobiony synowi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-12 12:11:40
Autor: Krees
Rozwazania o wymiarach ram damskich
PeJot <PeJot@o2.pl> napisa³(a):
Niestety a-head (narzucony przez ramê)

Jak to narzucony? Czy rama jest sprzedawana ze sterami? Przecie¿ zawsze mo¿esz
dokupiæ stery nakrêcane - nie ma ich mo¿e na rynku a¿ tak du¿o jak a-headów,
ale jak siê poszuka, to siê znajdzie.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-12-12 13:21:12
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-12 13:11, Krees pisze:
PeJot<PeJot@o2.pl>  napisa³(a):

Niestety a-head (narzucony przez ramê)

Jak to narzucony? Czy rama jest sprzedawana ze sterami?

Tak. No i s± to stery *zintegrowane*, wiêc jestem na ten standard skazany.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2010-12-12 15:21:18
Autor: MadMan
Rozwazania o wymiarach ram damskich
Dnia Sun, 12 Dec 2010 13:21:12 +0100, PeJot napisa³(a):

Niestety a-head (narzucony przez ramê)

Jak to narzucony? Czy rama jest sprzedawana ze sterami?

Tak. No i s± to stery *zintegrowane*, wiêc jestem na ten standard skazany.

Jeste¶ absolutnie pewien tego, ¿e rama ma wytoczone/wyfrezowane miski
³o¿ysk w które wk³ada siê po prostu ³o¿ysko maszynowe a nie miskê z
³o¿yskiem? Dodam ¿e Accent lubi stery pó³zintegrowane nazywaæ
zintegrowanymi. BTW w razie czego le¿± mi nieco zajechane stery pó³zintegrowane
nakrêcane, ale jak siê poszuka to da siê to jeszcze dostaæ. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-12 19:17:49
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-12 15:21, MadMan pisze:

Tak. No i s± to stery *zintegrowane*, wiêc jestem na ten standard skazany.

Jeste¶ absolutnie pewien tego, ¿e rama ma wytoczone/wyfrezowane miski
³o¿ysk w które wk³ada siê po prostu ³o¿ysko maszynowe

Tak.

BTW w razie czego le¿± mi nieco zajechane stery pó³zintegrowane
nakrêcane, ale jak siê poszuka to da siê to jeszcze dostaæ.

Dziêki za fatygê, ale wygl±da na to ¿e krótkie mostki s± osi±galne w normalnych pieni±dzach.

Data: 2010-12-14 07:12:35
Autor: PeJot
Rozwazania o wymiarach ram damskich
W dniu 2010-12-12 19:17, PeJot pisze:

Tak. No i są to stery *zintegrowane*, więc jestem na ten standard
skazany.

Jesteś absolutnie pewien tego, że rama ma wytoczone/wyfrezowane miski
łożysk w które wkłada się po prostu łożysko maszynowe

Tak.

Nie :)

Po dokładnym obmacaniu: tam są stery Stery "Zero Stack" lub "Low Profile" (niskoprofilowe), zgodnie z: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html

BTW w razie czego leżą mi nieco zajechane stery półzintegrowane
nakręcane,

Kto wie czy nie byłbym zainteresowany. Gwintowany widelec jest tańszy, a przede wszystkim pozwala łatwo regulować mostek w pionie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-14 22:38:37
Autor: MadMan
Rozwazania o wymiarach ram damskich
Dnia Tue, 14 Dec 2010 07:12:35 +0100, PeJot napisa³(a):

Jeste¶ absolutnie pewien tego, ¿e rama ma wytoczone/wyfrezowane miski
³o¿ysk w które wk³ada siê po prostu ³o¿ysko maszynowe

Tak.

Nie :)

Po dok³adnym obmacaniu: tam s± stery Stery "Zero Stack" lub "Low Profile" (niskoprofilowe), zgodnie z: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html

No widzisz. W miejsce tych moich które ci oferowa³em w³o¿one s± obecnie
zwyk³e ZeroStack a-head. Po zregenerowaniu ³o¿ysk (prawdopodobnie tylko
wyczyszczenie + nasmarowanie) stery powinny chodziæ dobrze, gwarancji
jednak nie dajê - maj± one ze 18000 km przejechane. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-12-15 07:43:16
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-14 22:38, MadMan pisze:

[...]

No widzisz. W miejsce tych moich które ci oferowałem włożone są obecnie
zwykłe ZeroStack a-head. Po zregenerowaniu łożysk (prawdopodobnie tylko
wyczyszczenie + nasmarowanie) stery powinny chodzić dobrze, gwarancji
jednak nie dajÄ™ - majÄ… one ze 18000 km przejechane.

Jeszcze raz dzięki za fatygę, ramka kupiona z oryginalnymi sterami. Stery na gwint leżą w USRze, ale raczej odpadają, bo nie znajdę widelca z tak długą rurą. Tam mają być sztywne sztywne widły *), aby utrzymać geometrię muszę od spodu podłożyć tuleję wysokości ~ 50 mm, do tego 135 mm główki. Tak się nie da, chyba żeby widelec z długą łysą rurą nagwintować na wymiar. Oryginalne stery da się wykorzystać, na to tulejka dystansowa i 2 nakrętki na 1 cm gwincie. Dlaczego tak ? Chciałbym do rury wsadzić ślepy wspornik i mieć możliwość regulacji wysokości w górę.

*) Chyba że istnieje *tani* amortyzator, który da się zmusić do pracy przy 35 kg masy użytkownika

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-12 13:51:37
Autor: ToMasz
PeJot pisze:
Czołem.

Składam ( na razie wirtualnie ) rower dla córki, ok. 1.43 metra wzrostu.
Dotychczas dziecko jeździło (...)
no właśnie "dziecko". Skoro ma przejechane setki km, to ma własne
zdanie, zapytaj jej co ona nato? a może kup jej normalny rower, dla
normalnego człowieka, nie dla pseudo-profesjonalisty? Zauważ ze chwyty
siodło i pedały to 3 punkty styku człowieka z rowerem - reszta dla
amatora jest mniej ważna niż kolor. Sprawdź które z "punktów styku" mają
być przesunięte i o ile cm - resztę dobierzesz jak córka chce.

na starym rowerze dziecko miało siodło na poziomie chwytów? jeśli nie -
jaka była różnica w wysokości?

ToMasz

Data: 2010-12-12 14:28:31
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-12 13:51, ToMasz pisze:
PeJot pisze:
[...]

A ona na to że ma być czerwony i tyle. Na szczęście te ramy są dostępne w kolorze czerwonym.

a może kup jej normalny rower

Tiaa, z korbami 170 mm.

Nie kupuję a składam rower bo:

1) mam pod ręką sporo szpeju do wykorzystania
2) ma być zbliżony konstrukcyjnie do pozostałych rowerów w rodzinie, co mi ułatwia serwis i utylizację części które zdjąłem ze swojego roweru.

> Zauważ ze chwyty
siodło i pedały to 3 punkty styku człowieka z rowerem - reszta dla
amatora jest mniej ważna niż kolor. Sprawdź które z "punktów styku" mają
być przesunięte i o ile cm

Na razie wychodzi że kierownica pójdzie do przodu, ale ok. 30 mm, w sposób akceptowalny przy użyciu najkrótszych możliwych mostków. Niestety, takie mostki a-head sobie trochę kosztują.

Albo i nie:

http://allegro.pl/mostek-wspornik-ns-bikes-quark-31-8-czarny-okazja-i1356360770.html

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-13 09:36:34
Autor: Marcin J.
Rozwazania o wymiarach ram damskich
A zwróciłeś uwagę na taki niuans: korba 152 + koło 24" daje twardsze przełożenie niż np. 170 + 26". Jeśli połączysz 152 z 26 to będzie szosa ew. kross.
Kolejna kwestia - długość tylnego trójkąta (suport - tylna oś). Nie wydaje Ci się, że dziecko 143cm wygląda trochę nieszczęśliwie (jak na krowie) na rowerze z, za przeproszeniem, dorosłym tyłem? Tutaj problem jest nieco głębszy, bo większość rowerków z kółkami 24" też ma długie tyły (425 mm), na szczęście nie wszytkie. Udało mi się wyszperać na Allegro 405 mm, 1.7 kg (rama). Alternatywą są ramy 4x, street etc. (minusem jest waga) i taka właśnie (mam nadzieję) do mnie jedzie :) ale zostawię ją na następny etap (>155 cm wzrostu, korby 160 lub dłuższe i koła 26").
Przy okazji - krótkie korby stalowe są (były) na Allegro, alu też ale już nie ma - są za to bezpośrednio w sklepie - Orange-bike w Chorzowie tel. (032)7710633. Niestety nie w pełni rozbieralne - dwie najmniejsze zębatki są znitowane i przykręcone do dużej, śruby (mocowanie) BCD 104 są jedynymi w tym zestawie, tak więc wymiana małej i średniej zębatki może być problematyczna, z dużą nie ma kłopotu (sprawdzone). Waga ok. 910 g.
Przy okazji 2 - jeśli ktoś odkrył źródło korb 160 - 165 mm w rozsądnej cenie (<150zł) przoszę o info.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-12-13 09:49:36
Autor: PeJot
Rozwazania o wymiarach ram damskich
W dniu 2010-12-13 09:36, Marcin J. pisze:

AlternatywÄ… sÄ… ramy 4x, street etc.
(minusem jest waga)

I trochę cena. I geometria pasująca do długiego amortyzatora.

i taka właśnie (mam nadzieję) do mnie jedzie :) ale
zostawię ją na następny etap (>155 cm wzrostu, korby 160 lub dłuższe i
koła 26").

Nic z tego, ma być damka i koniec, taka babska fanaberia.

Przy okazji - krótkie korby stalowe są (były) na Allegro,

Akurat korby 152 mm już mam.

[...]

Nie wydaje mi siÄ™ żeby rozbieralne korby byÅ‚y warte swojej ceny - nie sÄ…dzÄ™ aby moje dziecko byÅ‚o w stanie  zużyć koronki przed przejÅ›ciem na korby 165 mm.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-13 19:37:52
Autor: ToMasz
Marcin J. pisze:
[...]
Allegro 405 mm, 1.7 kg (rama). AlternatywÄ… sÄ… ramy 4x, street etc.
[...]

Jezzzuuuuu! Rozebrałeś ze suwmiarką cały rower jak tupolewa po
katastrofie. A gdzie w tym wszystkim jest człowiek, znaczy dziecko płci
żeńskiej? Przecież ona wsiądzie na rower, i ręce ją zaczną boleć bo
kierownica będzie za nisko - i Tata będzie miał pojeżdżone.

ToMasz

Data: 2010-12-14 09:21:22
Autor: Fabian
W dniu 13.12.2010 19:37, ToMasz pisze:
[...]

No nie mogę! Bojownik o kierownicę 20 cm nad siodełkiem aka
steryklasycznerulez :)

BPNSP.

Fabian.

Data: 2010-12-14 20:39:31
Autor: Marcin J.
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ie5p65$dvk$1inews.gazeta.pl...
Jezzzuuuuu! Rozebrałeś ze suwmiarką cały rower jak tupolewa po
katastrofie. A gdzie w tym wszystkim jest człowiek, znaczy dziecko płci
żeńskiej?

Widzisz, to wszystko jest dla ludzi, a szczególnie dla dzieci, obojga płci i w dowolnym wieku.

Przecież ona wsiądzie na rower, i ręce ją zaczną boleć bo
kierownica będzie za nisko - i Tata będzie miał pojeżdżone.

No przecież to nie ja skÅ‚adam dziecku krossa, to PeJot. ;)  Ja skÅ‚adam sztywne xc :)

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-12-28 14:56:36
Autor: Kacper Perschke
Rozwazania o wymiarach ram damskich
Dnia 12.12.2010 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał:
Czołem.
[...]

Kombinujesz jak byś chciał NIE zrobić tego roweru.
Wydaje mi się, że już o tym bajku słyszałem we zeszłej zimy.

Moja córkaj est podobnego wzrostu. Życzyła sobie mieć ramę męską. Złożyłem na
ramie od Wheelera 2700 kupionej u dystrybutora w Wiązownej. Mostek był taki
jaki miałem czyli 110 mm z 45 stopniowym wzniosem. Narzekałą na mostek
i znalazł się u gościa w takim trochę bazarkowym sklepie nowy mostek circa 20 mm
za 89 zł.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-12-30 14:58:34
Autor: PeJot
Rozwazania o wymiarach ram damskich
W dniu 2010-12-28 15:56, Kacper Perschke pisze:
Dnia 12.12.2010 PeJot<PeJot@o2.pl>  napisaÅ‚:
Czołem.
[...]

Kombinujesz jak byś chciał NIE zrobić tego roweru.
Wydaje mi się, że już o tym bajku słyszałem we zeszłej zimy.

Moja córkaj est podobnego wzrostu. Życzyła sobie mieć ramę męską.

Moja nie dała się przekonać, tym bardziej że wybór małych ram męskich ( wykluczając różne wynalazki typu dirt, 4x itd. ) jest ograniczony. Frameset już jest ( Accent Parana, sztywny widelec z 50 mm tuleją wydłużającą ), koła też, ster kompletny. Mostek 40 mm. Korby 152 mm, ale marzą mi się takie regulowane bezstopniowo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-31 16:23:13
Autor: PeJot
Rozwazania o wymiarach ram damskich
W dniu 2010-12-30 14:58, PeJot pisze:
/.../

Poległem natomiast na doborze siodełka. Dziewczę jest solidnie zbudowane jak na swój wiek. W sieci jest trochę informacji o siodłach dla kobiet, ale wydają mi się one jakby za duże i nazbyt sportowe, a w projekcie kierownica będzie wyżej od siodła. Wiem że siodło jest bardzo mocno indywidualną sprawą, ale może ma ktoś jakieś sugestie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-12-31 20:47:29
Autor: Kacper Perschke
Dnia 31.12.2010 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał/a:
W dniu 2010-12-30 14:58, PeJot pisze:
/.../

Poległem natomiast na doborze siodełka.

O ...! Lubisz mnożyć?

Dziewczę jest solidnie zbudowane jak na swój wiek.

Teraz wszystkie są solidnie zbudowane jak na nasze wyobrażenia.

[...] kierownica będzie wyżej od siodła. Wiem że siodło jest bardzo mocno
indywidualną sprawą, ale może ma ktoś jakieś sugestie.

Ja dla młoedej wypatrzyłem na wyprzedarzach Velo siodło autora. Coś między
"Floppy", a "Sport Lady". Kiedy poszliśmy do sklepu mieli w tej samej cenie
zdjęte z roweru limitowaną serię autora o prawie analogicznej konstrukcji, ale
.... czarną w srebrne kwiaty. I sprawa załatwiona.

KAcper

--
Mail => www.rot13.com

Data: 2010-12-31 21:58:09
Autor: PeJot
W dniu 2010-12-31 21:47, Kacper Perschke pisze:

Ja dla młoedej wypatrzyłem na wyprzedarzach Velo siodło autora. Coś między
"Floppy", a "Sport Lady".

Pierwsze na celowniku, które się spodobało. THX za pomysła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Rozwazania o wymiarach ram damskich