Rozwi±zania wielodyskowe tzw. backplane

Data: 2011-12-21 18:59:31
Autor: Krystek
Rozwi±zania wielodyskowe tzw. backplane
Ostatnio wpad³y mi w oko obudowy na wiele dysków tzw. backplane. Na rynku jest trochê modeli ró¿nych producentów, czasem w kosmicznych cenach. Zastanawiam siê nad kupnem takiej obudowy ale zastanawia mnie czy do takich obudów potrzebny jest specjalny (dedykowany?) kontroler dysków czy te¿ bêdzie dzia³aæ z kontrolerem na p³ycie g³ównej?

Krystian

Data: 2011-12-21 19:42:16
Autor: januszek
RozwiÄ…zania wielodyskowe tzw. backplane
Krystek napisa?(a):

Ostatnio wpadły mi w oko obudowy na wiele dysków tzw. backplane. Na rynku jest trochę modeli różnych producentów, czasem w kosmicznych cenach. Zastanawiam się nad kupnem takiej obudowy ale zastanawia mnie czy do takich obudów potrzebny jest specjalny (dedykowany?) kontroler dysków czy też będzie działać z kontrolerem na płycie głównej?

Nie można na to pytanie odpowiedzieć do chwili, w której nie wskażesz jaką konkretnie obudowę masz na myśli ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-12-22 09:54:56
Autor: Krystek
Rozwi±zania wielodyskowe tzw. backplane
januszek wrote:
Krystek napisa?(a):

[...]

Nie mo¿na na to pytanie odpowiedzieæ do chwili, w której nie wska¿esz jak± konkretnie obudowê masz na my¶li ;)

Na przyk³ad takie:

http://allegro.pl/i1994448737.html
http://allegro.pl/i2008965009.html

Krystian

Data: 2011-12-22 09:00:30
Autor: januszek
RozwiÄ…zania wielodyskowe tzw. backplane
Krystek napisa?(a):

Nie można na to pytanie odpowiedzieć do chwili, w której nie wskażesz jaką konkretnie obudowę masz na myśli ;)

Na przykład takie:

http://allegro.pl/i1994448737.html
http://allegro.pl/i2008965009.html

To są tylko pudełka na dyski. Bez kontrolera.

j.

ps. tu masz dla odmiany taki z kontrolerem: allegro.pl/i2003586508.html ;)

Data: 2011-12-22 10:07:14
Autor: Krystek
Rozwi±zania wielodyskowe tzw. backplane
januszek wrote:
To s± tylko pude³ka na dyski. Bez kontrolera.
ps. tu masz dla odmiany taki z kontrolerem: allegro.pl/i2003586508.html  ;)

Mi chodzi w³a¶nie o takie obudowy tzw. backplane. To co wskaza³e¶ jako obudowa z kontrolerem nie wygl±da mi na backplane, ale nie wiem, nie znam siê.

Ponawiam wiêc pytanie, czy obudowy backplane bêda dzia³aæ z kontrolerem na p³ycie czy te¿ mog± wymagaæ czasem konkretnych kontrolerów i trzeba uwa¿aæ przy zakupie?

Krystian

Data: 2011-12-22 09:46:22
Autor: januszek
RozwiÄ…zania wielodyskowe tzw. backplane
Krystek napisa?(a):

Ponawiam więc pytanie, czy obudowy backplane będa działać z kontrolerem na płycie czy też mogą wymagać czasem konkretnych kontrolerów i trzeba uważać przy zakupie?

Chieftec, do którego link wkleiłeś będzie działał z każdym kontrolerem. Intel - nie wiem, na 99,9% także.

j.