Rozwiazanie Kindlowej zagadki

Data: 2012-06-13 16:27:38
Autor: neoniusz
Rozwiazanie Kindlowej zagadki
Nie pisze tylko zeby sie pochwalic, ale zeby poruszyc dosc ciekawy (przynajmniej dla mnie) problem.
Zalatwilem sprawe droga pozareklamacyjna (bo reklamacja sie ciagnela i nie zanosilo sie zeby sie skonczyla szybko).
No wiec konto w mBanku zalozylem w grudniu 2006 roku. Aktualnym numerem posluguje sie od sierpnia 2006 roku. Kupilem go jako prepaid w salonie, mam paragon do dzis (lubie miec porzadek w zyciu), pozniej zmienilem siec ale numer zostal. Od poczatku w mBanku mialem wiec ten numer.

Z regulaminu:

"W przypadku, kiedy jeden i ten sam numer jest zarejestrowany w mBanku na więcej niż jedną osobę- automatycznie każdy z Uczestników Konkursu, który wyśle sms zgłoszeniowy z takiego numeru telefonu – zostanie pominięty przy przyznawaniu nagród."

Dzis uzyskalem informacje, ze moj numer jest przypisany do wiecej niz jednego konta. Wciaz jest przypisany. Czyli ktos ma ciagle podany moj numer telefonu jako swoj numer telefonu w mBanku. Numer ten byl zarejestrowany w banku wczesniej niz ja to zrobilem.
Trzymam archiwum wszystkich SMS-ow od 2006 roku i nigdy nie przyszla mi wiadomosc z mBanku, która by nie dotyczyła mojego konta. Czyli ta osoba nie uzywa konta? Moze uzywa listy hasel jednorazowych? Ale jakby to bylo, ze przez tyle lat nikt do mnie nie zadzwonil z banku, myslac ze dzwoni do kogos innego? Nie wiadomo.

Wydawalo mi sie, ze operator ma jakis dluzszy okres, po ktorym nieuzywane numery wracaja z powrotem do puli wolnych. Widocznie sie mylilem. Nawet jesli jest to rok, to ktos musial w latach 2000 (otwarcie mBanku) - 2005 (licze, ze jakis okres musi uplynac) uzywac tego numeru jako swojego.

Rodzi sie kilka pytan:
- czy rzeczywiscie ktos ma ten numer podany i nie korzysta z konta
- jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)
- dlaczego nie da sie wyjasnic (znaczy, oni wyjasnia, ale mi nie powiedza) do kogo jest jeszcze przypisany moj numer i nie mozna go tej osobie usunac z systemu.

W kazdym razie czytnik mam dostac do 8 dni od dzis. I zostalem z wielkim niepokojem, bo jaki to musi byc gigantyczny zbieg okolicznosci, ze akurat ktos w tym samym banku ma podany moj numer (ktorego uzywal jakies 10 lat temu) i nie zmienil go do tej pory. I nie wiem czy po prostu tak mi to zalatwili na "odwal sie, masz czytnik" czy rzeczywiscie tak jest. Amen.

Data: 2012-06-13 10:16:42
Autor: witek
neoniusz wrote:
bo jaki to musi byc gigantyczny zbieg okolicznosci,

ee, tam calkiem duze prawdopodobienstwo, ze ....

  ze akurat ktos w tym
samym banku ma podany moj numer

.... ktos sie rabnal w numerze telefonu wpisujac go do komputera.

Data: 2012-06-13 18:01:31
Autor: neoniusz
W dniu 13.06.2012 17:16, witek pisze:
... ktos sie rabnal w numerze telefonu wpisujac go do komputera.

I jak przez tyle lat uzywal konta z blednym numerem telefonu?

Data: 2012-06-13 11:19:44
Autor: witek
neoniusz wrote:
W dniu 13.06.2012 17:16, witek pisze:
... ktos sie rabnal w numerze telefonu wpisujac go do komputera.

I jak przez tyle lat uzywal konta z blednym numerem telefonu?

a do czego ten numer niby jest potrzebny, bo mi sie jeszcze nie przydal.

Data: 2012-06-13 16:17:20
Autor:
Rozwiazanie Kindlowej zagadki
neoniusz <neon@joemonster.org> napisa³(a):
W kazdym razie czytnik mam dostac do 8 dni od dzis.

A to bardzo ciekawe... napisz, jak dostaniesz, bo jeszcze chyba nikt nie
dosta³, nawet ci, którzy wygrali w pierwszej edycji konkursu - chyba siê nie mylê?

Data: 2012-06-13 16:37:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-06-13 16:27, neoniusz pisze:

- jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem
telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)

Sam napisałeś, że kiedyś ten numer mógł należeć do właściciela konta.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-13 16:46:35
Autor: neoniusz
W dniu 13.06.2012 16:37, Liwiusz pisze:
- jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem
telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)

Sam napisałeś, że kiedyś ten numer mógł należeć do właściciela konta.

Tak, ale skoro on zalozyl konto wczesniej i numer przypisal wczesniej, to czemu pozwolili mi przypisac ten sam numer pozniej? I do momentu kiedy ten konkurs sie odbył nie miałem o tym pojęcia.

Data: 2012-06-13 10:18:23
Autor: witek
neoniusz wrote:

Tak, ale skoro on zalozyl konto wczesniej i numer przypisal wczesniej,
to czemu pozwolili mi przypisac ten sam numer pozniej?

bo numery zmienaja wlasciciela lub wlasiciciel ma wiecej niz jedno konto i zalozenie, ze nie mozna przypisac tego samego numeru do wiecej niz jednego konta nalezy sobie w d.. wsadzic.

Data: 2012-06-13 18:02:30
Autor: Ralf
W dniu 2012-06-13 17:18, witek pisze:
neoniusz wrote:

[...]

Racja, w innym banku mam ten sam numer podpiety do kilku kont.

Data: 2012-06-13 18:09:49
Autor: neoniusz
W dniu 13.06.2012 18:02, Ralf pisze:
[...]

Ale chyba nazwisko masz takie samo, nie? Czy do kazdego konta podajesz inne dane osobowe?

Data: 2012-06-13 22:57:01
Autor: Ralf
W dniu 2012-06-13 18:09, neoniusz pisze:
[...]

Ten sam numer do kont ró¿nych osób.

Data: 2012-06-13 18:08:53
Autor: neoniusz
W dniu 13.06.2012 17:18, witek pisze:
[...]

Moze i numery zmieniaja wlasciciela, ale...
Jesli wlasciciel ma wiecej niz jedno konto, to wszystkie dane beda zgodne (chociazby imie i nazwisko), lacznie z numerem telefonu. A jak nagle zupelnie inna osoba podaje ten numer telefonu to powinna byc jakas reakcja, nie? To nie numer stacjonarny, ze kilka osob go uzywa (watpie zeby ktos podawal numer sluzbowy, ktorego uzywa kilka osob).
A jakbys ty sie pomylil i twoje hasla SMS przychodzilyby do innej osoby?
Nie mowie, ze przypisywanie wielu numerow telefonu do wielu kont jest zle, ale jak sie taka sytuacja zdarza, to powinna byc jakas dodatkowa weryfikacja - przynajmniej porownanie danych i ewentualne sprawdzenie czy rzeczywiscie dana osoba taki numer telefonu posiada.
Powinna byc takze jakas procedura zeby usunac z czyjegos konta nieaktualny numer, albo chociaz go o tym powiadomic.

Data: 2012-06-13 11:25:44
Autor: witek
neoniusz wrote:
[...]

Nieprawda.
Konto meza, zony, kochanki kochanka, babci dziadka pelnomocnika, dzeci moga miec ten sam numer telefonu.

  A jak
nagle zupelnie inna osoba podaje ten numer telefonu to powinna byc jakas
reakcja, nie?

Nie.
Bo co to bank obchodzi kto z kim mieszka i jaki numer telefonu podaje.
Pytanie ze strony banku dlaczego ten numer juz ktos podal powinno sie skonczyc odpowiedzia, zeby nie wsadzali nosa w nie swoje sprawy.

  To nie numer stacjonarny, ze kilka osob go uzywa (watpie
zeby ktos podawal numer sluzbowy, ktorego uzywa kilka osob).

bo?

A jakbys ty sie pomylil i twoje hasla SMS przychodzilyby do innej osoby?

no to co?

[...]

jak wyzej,
jaki numer podalem i do kogo to nie bankowa sprawa.

Powinna byc takze jakas procedura zeby usunac z czyjegos konta
nieaktualny numer, albo chociaz go o tym powiadomic.

jak wyzej
niech sie bank nie wpieprza. Dyspozycja byla taka a nie inna i co to bank obchodzi jaki numer podalem.

Data: 2012-06-13 16:31:03
Autor: Wemif
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:

reakcja, nie? To nie numer stacjonarny, ze kilka osob go uzywa (watpie zeby ktos podawal numer sluzbowy, ktorego uzywa kilka osob).

Gdy mbank startowa³ nie ka¿dy mia³ ju¿ telefon komórkowy (dzieñ
przed wys³aniem smsa w konkursie aktualizowa³em na znajomym
koncie numer komórki w mbanku, aby mnie nie zdyskwalifikowali).

a.

Data: 2012-06-18 20:57:14
Autor: Krzysztof Halasa
neoniusz <neon@joemonster.org> writes:

[...]

Konsekwencje ponosi ten, kto się pomylił.

Dlaczego chciałbyś mieć prostą metodę sprawdzenia, czy np. Twój kolega
(którego numer telefonu znasz) ma konto w tym banku i używa do dostępu
do niego swojego telefonu?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-06-18 22:00:39
Autor: neoniusz
W dniu 18.06.2012 20:57, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Poki co konsekwencje ponosze ja, bo nie bylo mnie przez to na liscie laureatow i musialem tlumaczyc i reklamowac. Wiec w jaki sposob tamta osoba ponosi jakiekolwiek konsekwencje?

Data: 2012-06-18 22:24:48
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A to jest już zupełnie inna sprawa i wynika z niewłaściwej organizacji
konkursu, czy co to tam było.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-06-19 13:32:38
Autor: neoniusz
W dniu 18.06.2012 22:24, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

No regulamin byl bezsensowny troche. Ale nr telefonu byl wlasnie sposobem identyfikacji zwyciezcow, a jak dwie osoby maja taki sam numer to nie bylo wiadomo kto wygral.

Data: 2012-06-14 08:59:45
Autor: WAM
Rozwiazanie Kindlowej zagadki
On Wed, 13 Jun 2012 16:27:38 +0200, neoniusz <neon@joemonster.org>
wrote:

[...]
Ja mialem taka sytuacje. Obecnego numeru uzywam wlasnie okolo 6 lat a
w mbanku mialem caly czas stary nr podany (moze wlasnie ten Twoj? ;)
). Nawet nie mialem swiadomosci ze mam podany stary nr bo nigdzie w
systemie transakcyjnym nie ma informacji o tym. Dopiero jak skonczylem
wlasnie przedostatnia liste hasel jednorazowych to przeszedlem na
hasla sms - i przy tej okazji dowiedzialem sie ze nie podalem im
aktualnego numeru.

WAM

Data: 2012-06-14 11:00:28
Autor: Michal Jankowski
Rozwiazanie Kindlowej zagadki
neoniusz <neon@joemonster.org> writes:

Trzymam archiwum wszystkich SMS-ow od 2006 roku i nigdy nie przyszla
mi wiadomosc z mBanku, która by nie dotyczy³a mojego konta. Czyli ta
osoba nie uzywa konta? Moze uzywa listy hasel jednorazowych? Ale jakby
to bylo, ze przez tyle lat nikt do mnie nie zadzwonil z banku, myslac
ze dzwoni do kogos innego? Nie wiadomo.

¯ona ma konto w mbanku od hohohohohoho kiedy. Wydajemisie, ¿e nigdy
nie przyszed³ od nich ¿aden sms, a dzwoniæ te¿ chyba nie dzwonili.

  MJ

Rozwiazanie Kindlowej zagadki