Rozwiazujace sie sznurowki

Data: 2010-01-23 10:56:45
Autor: raviz
Rozwiazujace sie sznurowki
Wczesniej mialem krotkie buty chirruca, teraz wysokie salomony i obie pary maja ta sama przypadlosc - zbyt sliskie sznurowki, ktore po niezbyt
dlugim czasie sie rozwiazuja. Czy macie jakis prosty domowy patent na rowiazanie problemu, poza wymiana oczywiscie ;]?
Zdrowko

Data: 2010-01-23 11:18:48
Autor: Wojciech Wierba
raviz pisze:
[...]

Dawniej moczyło się śliskie sznurówki w kalafonii rozpuszczonej w sprytusie (denaturacie). Po wyschnięciu już się nie rozwiązywały.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-23 13:46:01
Autor: Grzegorz
Rozwiazujace sie sznurowki
Hello Wojciech Wierba !:
raviz pisze:
[...]

Można też natrzeć ew. posypać sproszkowaną.

No i te skomplikowane węzły ... ale ja przy takich jednych po zawiązaniu typowego "motylka" jeszcze wiązałem te "skrzydełka" jeden raz i pomagało.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-23 14:39:04
Autor: raviz
Rozwiazujace sie sznurowki
Dzieki za wszystkie porady.
Poki co przerabiam wezel z pierwszej odpowiedzi - w warunkach odmowych wydaje sie trzymac solidnie. Jedyny problem to przestawienie sie z uzywanego przez lata sposobu zawiozywania na nowy :]

Data: 2010-01-23 15:04:54
Autor: Grzegorz
Rozwiazujace sie sznurowki
Hello raviz !:
[...]

No to taka zmodyfikowana "ósemka" - rzeczywiście uważana powszechnie za jeden z bezpieczniejszych węzłów. Ale .... spróbuj zawiązać na mrozie -20 w rękawicach :-D !

W sumie nie ważne jak wiążesz, ważne, aby trzymał !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-24 23:21:48
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Wojciech Wierba napisał:

Dawniej moczyło się śliskie sznurówki w kalafonii rozpuszczonej w
sprytusie (denaturacie). Po wyschnięciu już się nie rozwiązywały.

Rozwiązywały się. Przy użyciu noża! Kalafonia to hardkor, można sobie buty zawiązać na zawsze!

--
Darek

Data: 2010-01-25 09:33:14
Autor: wobo1704
Dariusz K. Ładziak <ladzk@ladzk.pol.pl> napisał(a): ...
Użytkownik Wojciech Wierba napisał:
Dawniej moczyło się śliskie sznurówki w kalafonii rozpuszczonej w
sprytusie (denaturacie). Po wyschnięciu już się nie rozwiązywały.

buty zawi=B1za=E6 na zawsze!

-- =20
Darek

Bo trzeba sznurówki natrzeć pyłem kalafonii a nie roztworem kalafonii w spirytusie.

Data: 2010-01-23 13:05:35
Autor: pi

http://www.fieggen.com/shoelace/secureknot.htm

Data: 2010-01-24 22:03:57
Autor: Marcin Kamiński
pi pisze:
[...]

niestety z autopsji wiem ze wezel refowy z podwojnym powrotem nie sprawdza sie na sliskich sznurowkach
ja dodatkowo wiazalem na tym wezle drugi - na 10h lazenia starczal

pozdrawiam serdecznie.

Data: 2010-01-25 10:53:25
Autor: bans
W dniu 2010-01-24 22:03, Marcin Kamiński pisze:

http://www.fieggen.com/shoelace/secureknot.htm

niestety z autopsji wiem ze wezel refowy z podwojnym powrotem nie
sprawdza sie na sliskich sznurowkach

No to masz jakieś _wyjątkowo_ śliskie sznurówki. Od czasu kiedy ja i kilku znajomych stosujemy węzeł z linku powyżej to nigdy nikomu z nas but się nie rozwiązał.

--
bans

Data: 2010-01-25 14:36:24
Autor: pi
W dniu 2010-01-25 12:53, bans pisze:
[...]

Również chciałbym zwrócić uwagę na prawdopodobną niezwykłą śliskość sznurówek przedprzedmówcy. W moich Raichle sznurówki są śliskie, i zwykłe wiązanie ich starcza na 2h chodzenia, albo i mniej. Wiązanie z linku starcza na tyle chodzenia, że chodzić mi się już nie chce.
Można wiedzieć o jakich sznurówkach mowa? Bo jeśli linkowy węzeł z nimi sobie nie radzi, to chyba mamy przypadkowy wynalazek na miarę teflonu.

Data: 2010-01-25 18:01:46
Autor: Marcin Kamiński
pi pisze:

No to masz jakieś _wyjątkowo_ śliskie sznurówki. Od czasu kiedy ja i
kilku znajomych stosujemy węzeł z linku powyżej to nigdy nikomu z nas
but się nie rozwiązał.

mialem

[...]

ecco receptory - podobne do tych - troche inny model (z 2004 roku)
http://a.swistak.pl/002/074/2074620_1024.jpg
nie wiem czy przypadkowo sie znalazly w bucie outdoorowym - moze ecco zaleca inny wezel ;)

teraz rowniez stosuje zawsze powyzszy wezel i nigdy sie nie rozwiazuje - aczkolwiek tak sliskich sznurowek jak w ecco juz nie mam

pozdrawiam serdecznie.

Data: 2010-01-23 14:28:22
Autor: witold.lorenz
Rozwiazujace sie sznurowki
 zbyt sliskie sznurowki, ktore po niezbyt dlugim czasie sie
rozwiazuja.

jeżeli masz sznurowki z rdzeniem w srodku...i o kolowym przekroju
poprzecznym...to takie sa sztywne -z tytulu rdzenia... i rozwiazuja
sie. z kalafonia swietny patent..ale ja majac boreale problem
rozwiazelem stosujac sznurowadla plaskie o przekroju nie-kolowym.
plaskie zwykle - ale jednoczesnie porzadne. Pomoglo jak reka odjal.

pozdrawiam
astriix

Data: 2010-01-24 10:09:44
Autor: krzysiek [Lublin]
Rozwiazujace sie sznurowki
Ja miałem ten sam problem ale wystarczyło że wiążę je podwójnie i o rozwiązaniu się samoczynnym nie ma mowy, a z rozwiązaniem też nie ma problemu.

Krzysiek

Data: 2010-01-23 21:23:55
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rozwiazujace sie sznurowki
raviz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Czy macie jakis prosty domowy patent na rowiazanie problemu, poza wymiana oczywiscie ;]?

A nie prościej/szybciej/taniej będzie właśnie kupić nowe? Jack Wolfskin ma
bardzo dobre. Po raz pierwszy zetknąłem się z nimi ze 4 lata temu, od
tamtego czasu zachodziłem jeden komplet.

Data: 2010-01-24 23:20:27
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik raviz napisał:
[...]

Bezbarwna pasta do butów/do podłóg. Smarujesz sznurowadła na końcach podlegających wiązaniu i przestają się tak koszmarnie ślizgać jak czyste.

I nauczyć się prawidłowo wiązać węzeł prosty (żeby to był węzeł prosty z podwójnym zabezpieczeniem - to oficjalny opis węzła jakim wiąże się buty a nie węzeł "babski" z podwójnym zabezpieczeniem). Prawidłowo zawiązany but charakteryzuje się tym że pętle układają się poziomo - jak się układają bardziej pionowo (jedna w górę a druga w dół) to zawiązano niepoprawny węzeł "babski" - drugie przełożenie poszło w odwrotna stronę jak trzeba.

--
Darek

Data: 2010-02-09 01:37:50
Autor: Tomasz Chodnik
Rozwiazujace sie sznurowki
1.płaski a nie babski
2.włożyć końce do buta, a nie tylko przykryć getrem
;-)

Data: 2010-02-09 10:19:01
Autor: Dariusz K. Ładziak
Rozwiazujace sie sznurowki
Użytkownik Tomasz Chodnik napisał:
1.płaski a nie babski

Babski, babski - płaskim to on za cholerę nie chce być! Określenie "węzeł płaski" stosowane jest zamiennie z określeniem "węzeł prosty" - i dotyczy tego samego węzła. A jak płaski potrafi być to wie każdy kto obi wiązał.
Jest jeszcze coś takiego jak węzeł płaski ozdobny - ciut bardziej skomplikowany.

--
Darek

Rozwiazujace sie sznurowki