Data: 2014-03-09 12:16:29 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Witam
Ostatnio mnie zastanawiała kwestia zmiany dętek w góralu na te z zaworem Schradera. Zastanawia mnie tylko jedno czy przez przypadek taka obręcz nie ulegnie osłabieniu? Nie jestem do końca pewien czy czasem te obręcze, docelowo pracujące z prestą nie są węższe? Znajomy to samo chce zrobić w krosowym Unibike. W sumie średnica niewiele się zmieni. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-09 13:46:27 | |
Autor: artek | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 2014-03-09 13:16, piecia aka dracorp pisze:
Witam ciut. ale niekoniecznie w aluminiowych obręczach do krossówek. nawet używany przeze mnie mavic a917 miał fabrycznie nawiercone otwory pod szredera. jak dla mnie nie powinno być problemu. oczywiście, wszystko zależy od szerokości obręczy, w w wąskich kołach szosowych lepiej takich sztuczek nie robić. -- art3k |
|
Data: 2014-03-10 08:54:42 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 09.03.2014, artek napisał lub napisała:
ciut. ale niekoniecznie w aluminiowych obręczach do krossówek. nawet używany przeze mnie mavic a917 miał fabrycznie nawiercone otwory pod szredera. jak dla mnie nie powinno być problemu. oczywiście, wszystko zależy od szerokości obręczy, w w wąskich kołach szosowych lepiej takich sztuczek nie robić.Nad szosą się zastanawiałem ale nie ma dętek do szosówek pod schradera. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-10 09:03:01 | |
Autor: AZ | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
On 2014-03-10, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
Dnia 09.03.2014, artek napisał lub napisała:A po co chcesz to robic? -- Artur |
|
Data: 2014-03-10 09:12:07 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 10.03.2014, AZ napisał lub napisała:
On 2014-03-10, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:Żeby używać wentylu schradera. Bo jeśli zmienię w góralu to dobrze by było mieć taki sam wentyl w szosie. Nie ma wówczas problemu z pompką. Inna sprawa to jak się zachowują pompki przy pompowaniu przez wentyl schradera przy większych mrozach? Ale to za rok. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-10 09:22:47 | |
Autor: AZ | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
On 2014-03-10, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
Myslalem ze chodzi o kompatybilnosc na stacji benzynowej - do tego celu wozeŻeby używać wentylu schradera. Bo jeśli zmienię w góralu to dobrze byA po co chcesz to robic? przejsciowke, a do pompowania w domu mam dwie pompki ;-) Ale tak jak pisales, chyba bedzie problem z detkami - jak mialem w goralu opony 1,5" to juz mialem problem ze znalezieniem detek ze Schraderem. A czemu maja sie jakos dziwne zachowywac? W tym roku mialem problem z sama pompka - uszczelnienie tak zesztywnialo, ze pompka nie dawalaw ogole cisnienia - ale troche ja rozruszalem i ruszyla ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-10 09:29:15 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 10.03.2014, AZ napisał lub napisała:
Myslalem ze chodzi o kompatybilnosc na stacji benzynowej - do tego celu wozePrzejściówka gdzieś mi zaginęła. A dętki i tak na dniach będę wymieniał bo za dużo mają łat i przez to waga zbyt wzrosła. A czemu maja sie jakos dziwne zachowywac? W tym roku mialem problem z samaNo właśnie o to chodziło. Myślałem że guma od schradera z racji ciut większej średnicy będzie łatwiej wchodziła na mrozie. Trzeba po prostu wozic rozebraną pompkę. Gumkę trzymać zawsze w kieszeni, blisko ciała. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-10 09:32:36 | |
Autor: AZ | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
On 2014-03-10, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
Eee, bez przesady, gumka jest mala - to nie jakis problem ogrzac ja gdy jest taka potrzeba. Wozenie rozebranej pompki moze sie skonczyc pogubieniem elementow i jeszcze wiekszym problemem ;-) -- Artur |
|
Data: 2014-03-10 10:39:33 | |
Autor: PeJot | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 2014-03-10 10:29, piecia aka dracorp pisze:
No właśnie o to chodziło. Myślałem że guma od schradera z racji ciut 125% szansy na zgubienie. A teraz siądź i zastanów się w jaki najprostszy sposób można ogrzać tę gumkę. Podpowiem, że w ten sposób niektóre ludy pierwotne od tysięcy lat wzniecały ogień, a biały człowiek nazwał to fire piston. -- P.Jankisz |
|
Data: 2014-03-10 10:19:19 | |
Autor: m | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 10.03.2014 10:12, piecia aka dracorp pisze:
Dnia 10.03.2014, AZ napisał lub napisała: W tegorocznym mrozie, -7st o ile dobrze pamiętam było, nie wiem czy to jest większy czy normalny, pompka zachowywała się dość normalnie. Tj pompowała. p. m. |
|
Data: 2014-03-10 09:25:04 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 10.03.2014, m napisał lub napisała:
W tegorocznym mrozie, -7st o ile dobrze pamiętam było, nie wiem czy to jest większy czy normalny, pompka zachowywała się dość normalnie. Tj pompowała.No mi też pompowała ale był problem żeby wcisnąc na prestę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-10 10:36:29 | |
Autor: Jacek | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
Dnia Mon, 10 Mar 2014 09:12:07 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa³(a):
¯eby u¿ywaæ wentylu schradera. Bo je¶li zmieniê w góralu to dobrze by Nie lepiej kupiæ pompkê z dwoma wylotami? IMO jedyny powód dla którego warto mieæ schredera to mo¿liwo¶æ pompowania na stacjach benzynowych czy w warsztacie. -- Jacek |
|
Data: 2014-03-10 12:23:41 | |
Autor: TheGhost | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
Nie lepiej kupiæ pompkê z dwoma wylotami? IMO jedyny powód dla którego To chyba dobry powód :-) Pozdrawiam, M. -- - Ta wiadomo¶æ e-mail jest wolna od wirusów i z³o¶liwego oprogramowania, poniewa¿ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-03-11 09:51:22 | |
Autor: coaster | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
W dniu 2014-03-10 12:23, TheGhost pisze:
Jaasne. I zasuwac do najblizszego kompresora kilkanascie km... :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-11 10:38:15 | |
Autor: Jacek | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
Dnia Tue, 11 Mar 2014 09:51:22 +0100, coaster napisa³(a):
Jaasne. I zasuwac do najblizszego kompresora kilkanascie km... :-P Co ty k... wiesz o zabijaniu!... -- Jacek |
|
Data: 2014-03-12 05:54:04 | |
Autor: __Maciek | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
Tue, 11 Mar 2014 09:51:22 +0100 coaster <manypeny@mac.com> napisa³:
Jaasne. I zasuwac do najblizszego kompresora kilkanascie km... :-P Ja do najbli¿szego kompresora mam kilkana¶cie decymetrów. Nie pamiêtam kiedy ostatnio pompki u¿ywa³em. Jedyny i wystarczaj±cy argument za Schraderem - kompatybilno¶æ ze sprzêtem pneumatycznym |
|
Data: 2014-03-12 07:26:28 | |
Autor: artek | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 2014-03-12 05:54, __Maciek pisze:
Ja do najbliższego kompresora mam kilkanaście decymetrów. Nie pamiętam nie pamiętam kiedy ostatnio kompresora używałem. pompka wystarcza aż nadto. i świetnie się sprawdza, zwłaszcza w górach, gdzie dostępność kompresorów jest że tak powiem ... Jedyny i wystarczający argument za Schraderem - kompatybilność ze za 5 zł kupuje się nakrętkę na presto - przejściówkę do kompresorów z końcówką szredera. mam taką na wszelki wypadek od kilku lat, ale nigdy nie używałem. -- art3k |
|
Data: 2014-03-12 08:29:48 | |
Autor: coaster | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 2014-03-12 07:26, artek pisze:
W dniu 2014-03-12 05:54, __Maciek pisze: Poza tym, rezygnowanie z okazji do cwiczenia ramion jest naganne. ;-) Jedyny i wystarczający argument za Schraderem - kompatybilność ze -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-12 11:23:51 | |
Autor: artek | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
coaster wrote:
Poza tym, rezygnowanie z okazji do cwiczenia ramion jest naganne. ;-)pleców też ;P wystarczy takie proste coś: http://www.lidl.pl/cps/rde/SID-43B882DA-B1827932/www_lidl_pl/hs.xsl/oferta.htm?action=showDetail&id=9254 och, do domu, rzecz jasna .. -- art3k |
|
Data: 2014-03-12 08:26:19 | |
Autor: coaster | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
W dniu 2014-03-12 05:54, __Maciek pisze:
Tue, 11 Mar 2014 09:51:22 +0100 coaster <manypeny@mac.com> napisa³: A ja 13 km. Tak wiec jak widzisz sytuacje sa rozne. Nie nalezy generalizowac. Jedyny i wystarczaj±cy argument za Schraderem - kompatybilno¶æ ze -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-12 10:07:54 | |
Autor: cytawa | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
_Maciek pisze:
Jedyny i wystarczaj±cy argument za Schraderem - kompatybilno¶æ ze Nie jedyny. Bardzo czesto widze wyrwane presty z detki. Nie mowiac juz o zgietym, czy zlamanym gwinciku. Nie da sie ukryc, ze Schreder jest prze Prescie pancerny. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-03-09 14:13:37 | |
Autor: JDX | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
Mavic nawet w 17 mm obręczach daje otwory 8,5 mm, np.
http://www.mavic.com.pl/rims-mountainbike-xm-117. IMO możesz śmiało wiercić. |
|
Data: 2014-03-09 14:22:17 | |
Autor: fojtek | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
Na 100% obręcz zostanie osłabiona. Pytanie tylko w jakim stopniu;)
Jeżeli ten model występuje w wersji pod obydwa zawory można założyć że różnica będzie niezauważalna. IMHO jeżeli otwór zmieści się na części obręczy "prostopadłej" do osi koła to problemu być nie powinno, jeżeli zajdzie na ścianki "boczne" może być różnie. Innymi słowy wszystko zależy od profilu, szerokości i cieniowania obręczy. Rozwiercałem Rigidę XC420 - nie było problemu. |
|
Data: 2014-03-10 08:56:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 09.03.2014, fojtek napisał lub napisała:
IMHO jeżeli otwór zmieści się na części obręczy "prostopadłej" do osi koła to problemu być nie powinno, jeżeli zajdzie na ścianki "boczne" może być różnie.A to mnie zastanowiło. Swego czasu kupiłem koła do szosówki i tam otwory były trochę z boku, fakt że pod prestę. Jakkolwiek obręcze są ciągle całe. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-09 21:53:14 | |
Autor: ToMasz | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 09.03.2014 13:16, piecia aka dracorp pisze:
Witamosłabnie minimalnie, wszyscy tak robią, nic złego się nie dzieje. ToMasz |
|
Data: 2014-03-09 22:56:22 | |
Autor: __Maciek | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
Sun, 9 Mar 2014 12:16:29 +0000 (UTC) piecia aka dracorp
<imie.nazwisko@wp.eu> napisa³: Nie jestem do koñca pewien czy czasem te Rozwierca³em w takich zwyk³ych nonameowych obrêczach 26" - nic siê nie dzieje, je¿d¿ê na nich ju¿ kilka lat, a wa¿ê 100kg (plus czasem ³adunek w plecaku do 10-15kg). IMO mo¿na rozwiercaæ bez problemu. |
|
Data: 2014-03-10 12:19:17 | |
Autor: TheGhost | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
W sumie średnica niewiele się zmieni. To chyba też zależy jaki styl jazdy preferujesz. Przypuszczam, że jeżeli rowerek jest nowy to możesz przez coś takiego utracić gwarancję. Natomiast w moim przypadku nie miało to jakiegoś większego wpływu na użytkowany sprzęt (średniej klasy aluminiowe obręcze ETRTO, koła 26''). Jeżdże tak od kilku lat i poza jakimiś niewielkimi krzywiznami (które od czasu do czasu trzeba trochę podregulować i docentrować) raczej nie było z tym większego problemu. Dodam, iż rower raczej z niższej klasy cenowej. Obręcze normalne, tradycyjne (a więc nawet nie stożkowe). Taki w sumie standard w rowerach klasy Kross A4 Level (sprzed 2-3 lat) Pozdrawiam, M. -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-03-10 12:22:06 | |
Autor: cytawa | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
piecia aka dracorp pisze:
Ostatnio mnie zastanawiała kwestia zmiany dętek w góralu na te z zaworem Jest to bardzo dobry pomysl. Absolutnie nic sie nie oslabia. Presty dobre sa tylko do szosowek z cienkimi oponami. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-03-10 10:09:56 | |
Autor: rzymo | |
Rozwiercanie obrêczy pod zawór Schradera | |
W dniu poniedzia³ek, 10 marca 2014 12:22:06 UTC+1 u¿ytkownik cytawa napisa³:
Jest to bardzo dobry pomysl. Absolutnie nic sie nie oslabia. Presty dobre sa tylko do szosowek z cienkimi oponami. Chyba ¿e tubelessy. Kiedy¶ siê nad tym zastanawia³em, ale w sumie nie wiem dlaczego siê nie spotyka fabrycznych rozwi±zañ ze Schraderem. Sama presta. |
|
Data: 2014-03-11 08:12:49 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schradera | |
Dnia 10.03.2014, rzymo napisał lub napisała:
Chyba że tubelessy. Kiedyś się nad tym zastanawiałem, ale w sumie niePo za tym nie lubię presty. Kiedyś dość często urywałem pręciki. Ostatnio mi się nie zdarzało ale chyba w tej kwestii lepsze schradery. Tak po za tym to dlaczego motnują presty? Mniej materiału i przez to tańszy wentyl? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-11 09:48:38 | |
Autor: coaster | |
Rozwiercanie obręczy pod zawór Schrader a | |
W dniu 2014-03-11 09:12, piecia aka dracorp pisze:
Dnia 10.03.2014, rzymo napisał lub napisała:Ja lubie. Kiedyś dość często urywałem pręciki.Mi sie jeszcze nie zdarzylo. Ostatnio mi się nie zdarzało ale chyba w tej kwestii lepsze schradery.Ja wole Preste. No i ladniej sie nazywa... ;-) Tak po za tym to dlaczego motnują presty?Montuja je dla mnie - ja darze je sympatia... ;-) Mniej materiału i przez to tańszy wentyl?Prosta konstrukcja - mniej zawodnych elementow; mniej elementow - lzejszy zaworek, choc wymaga czulosci w obchodzenieu sie ;-) Brak sprezynki powoduje, ze troche latwiej wtlaczac powietrze mala reczna pompka - nie pokonujesz oporu sprezynki jak w Schraderze. W uzytkowanej Prescie nie jest konieczne zabezpieczanie dodatkowym kapturkiem - ten "w zestawie" ma za zadanie jedynie chronic detke przed uszkodzeniem, kiedy jest zwinieta. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|