Rozwód a bankomat

Data: 2010-06-17 10:14:04
Autor: --=olo=--
Rozwód a bankomat
Witam
Na obecną chwilę jest następująca sytuacja: małżeństwo w trakcie rozwodu, odbyła się na razie 1 rozprawa bez żadnych skutków prawnych, sąd odesłał na mediacje, małżonkowie nie mieli intercyzy ani rozdzielności majątkowej i teraz pytanie: czy jeden z małżonków może wypłacać kartą współmałżonka z bankomatu pieniądze, które są jeszcze ich wspólne, ale są na koncie współmałżonka.

-- =olo=--

Data: 2010-06-17 10:22:39
Autor: mecenas
Rozwód a bankomat

Użytkownik "-- =olo=-- " <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości news:4c19d94b$0$19162$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pewnie, że mogą. Są przecież małżeństwem. :)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-06-17 10:27:04
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat
mecenas pisze:

[...]

Nie mogą. Od tego są karty dodatkowe do konta. Karta jest imienna i przypisana do danej osoby. Posługiwanie się kartą przez inną osobę jest niedozwolone.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-06-17 11:06:09
Autor: --=olo=--
Rozwód a bankomat
Nie mogą. Od tego są karty dodatkowe do konta. Karta jest imienna i przypisana do danej osoby. Posługiwanie się kartą przez inną osobę jest niedozwolone.

a jakie mogą być tego konsekwencje? i ewentualnie jakiś paragraf...

-- =olo=-- -

Data: 2010-06-17 11:20:34
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat
-- =olo=-- pisze:
[...]

Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych. Art 20.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-06-17 02:30:04
Autor: VoyteG
Rozwód a bankomat
On 17 Cze, 11:20, Tomasz Kaczanowski
<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
-- =olo=-- pisze:

> a jakie mogą być tego konsekwencje? i ewentualnie jakiś paragraf....

Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych. Art 20.

Tyle, ze jak taki małżonek udowodni, że to ta druga osoba wypłacała?
Ewentualne nagranie z kamery przy bankomacie, ale do czasu kiedy trwa
małżeństwo (choćby prawnie), to pieniądze te są wspólne, o ile nie
było rozdzielności majątkowej.

Data: 2010-06-17 11:33:59
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat
-- =olo=-- pisze:

[...]

Pieniądze tak. Chodzi o posługiwanie się kartą...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-06-17 12:13:35
Autor: --=olo=--
Rozwód a bankomat
(...)
Pieniądze tak. Chodzi o posługiwanie się kartą...

a jakie są konsekwencje takiego posługiwania się kartą, bo nie mam teraz
dostępu do www i nie mogę przeczytać ustawy

-- =olo=--

Data: 2010-06-17 13:53:37
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat
-- =olo=-- pisze:
(...)
Pieniądze tak. Chodzi o posługiwanie się kartą...

a jakie są konsekwencje takiego posługiwania się kartą, bo nie mam teraz
dostępu do www i nie mogę przeczytać ustawy

Sąd Najwyższy uznał w uchwale, że "Karta uprawniająca do podjęcia pieniędzy z automatu bankowego nie jest "rzeczą ruchomą" w rozumieniu art. 284 §1 k.k." i opowiedział się za stosowaniem we wskazanych sytuacjach normy z art. 275.

Natomiast dla przypomnienia:
Art. 275 §1 k.k. stanowi:
Kto posługuje się dokumentem stwierdzającym tożsamość innej osoby albo jej prawa majątkowe lub dokument taki kradnie lub go przywłaszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do 2 lat .

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-06-17 10:26:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat
-- =olo=-- pisze:
[...]

Posługiwanie się kartą współmałżonka zawsze jest niedozwolone.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-06-17 14:24:29
Autor: mecenas
Rozwód a bankomat

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvcm6q$360$1news.onet.pl...
-- =olo=-- pisze:
[...]

To sie zgadza ale często banki wydaja do tego samego konta osobne karty dla każdego z małżonków i nie ma przeszkód aby z konta korzystał każdy z małżonków bez zgody drugiego.

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-17 14:30:18
Autor: Tomasz Kaczanowski
Rozwód a bankomat

-- =olo=-- pisze:
[...]

Tak - o tym też pisałem, nazywa się to kartą dodatkową do konta i można korzystać. Tylko, że pytający zastanawiał się, czy może posłużyć się kartą współmałżonka, a to nie to samo.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Rozwód a bankomat