Rozwody to zwykłe cudzołóstwo

Data: 2012-03-04 19:22:40
Autor: abc
Rozwody to zwykłe cudzołóstwo
Ministra rozwiodła się i zostawiła dzieci ojcu.
http://www.fakt.pl/Poslanka-rozwiodla-sie-i-zostawila-dzieci-ojcu,artykuly,133492,1.html

Pan Jezus nauczał (Mk 10:9-12):

"Co więc Bóg złączył, tego człowiek niech nie rozdziela!

W domu uczniowie raz jeszcze pytali Go o to. Powiedział im:

Kto oddala żonę swoją, a bierze inną, popełnia cudzołóstwo względem niej.
I jeśli żona opuści swego męża, a wyjdzie za innego, popełnia cudzołóstwo."

Data: 2012-03-04 10:32:50
Autor: J-23
On 4 Mar, 19:22, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Ministra rozwiodła się i zostawiła dzieci ojcu.http://www.fakt.pl/Poslanka-rozwiodla-sie-i-zostawila-dzieci-ojcu,art...

Pan Jezus nauczał (Mk 10:9-12):

"Co więc Bóg złączył, tego człowiek niech nie rozdziela!

mnie bog nie zlaczyl i sie szczesliwie rowiodlem

Data: 2012-03-04 19:35:16
Autor: Grzegorz Z.
Rozwody to zwykłe cudzołóstwo
A co złego jest w "cudzołóstwie" ? --
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-04 19:36:34
Autor: u2
W dniu 2012-03-04 19:22, abc pisze:
Kto oddala żonę swoją, a bierze inną, popełnia cudzołóstwo względem niej.
I jeśli żona opuści swego męża, a wyjdzie za innego, popełnia cudzołóstwo.

A co jesli ktos nie jest katolikiem ?

Data: 2012-03-04 19:42:36
Autor: A. Filip
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołós two [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywilne :-) ]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]
niej.  I jeśli Ĺźona opuści swego męża, a wyjdzie za innego, popełnia
cudzołóstwo."

A co jesli ktos nie jest katolikiem ?

A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem? :-)

Data: 2012-03-04 19:46:20
Autor: u2
W dniu 2012-03-04 19:42, A. Filip pisze:
A co jesli ktos nie jest katolikiem ?
A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem?

Wlasnie o taki przypadek sie pytam grupowego kaznodzieje ;)

Data: 2012-03-04 19:54:07
Autor: matusm

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f53b87d$0$1273$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Powiadam Wam,,,wówczas wstepuje do PO albo SLD,bo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby
czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace

Data: 2012-03-04 20:11:54
Autor: u2
W dniu 2012-03-04 19:54, matusm pisze:
Wlasnie o taki przypadek sie pytam grupowego kaznodzieje ;)

Powiadam Wam,,,wówczas wstepuje do PO albo SLD

Sorry, ale nie zamierzam tam wstepowac. Nie po drodze mi.

Data: 2012-03-04 20:46:30
Autor: matusm

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f53be7b$0$1278$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-03-04 19:54, matusm pisze:
Wlasnie o taki przypadek sie pytam grupowego kaznodzieje ;)

Powiadam Wam,,,wówczas wstepuje do PO albo SLD

Sorry, ale nie zamierzam tam wstepowac. Nie po drodze mi.

Dobrze wiesz czego chcesz,,,
został ruch paligłupa ,tam to nawet przedmuchaja to i owo  taka kolonoskopia biedaronia jednak nadal,,,,,,,,

Data: 2012-03-04 20:54:50
Autor: u2
W dniu 2012-03-04 20:46, matusm pisze:
został ruch paligłupa ,tam to nawet przedmuchaja to i owo  taka kolonoskopia biedaronia

Komu został temu został. Mnie to nie rajcuje.

Data: 2012-03-04 19:53:08
Autor: abc
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołóstwo [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywilne :-) ]
A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i
Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem? :-)

Ten też cudzołoży.

Data: 2012-03-04 19:58:26
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i
Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem? :-)

Ten też cudzołoży.

A ty biedaku możesz sobie tylko pomarzyć.

Data: 2012-03-04 20:09:48
Autor: u2
W dniu 2012-03-04 19:53, abc pisze:
A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i
Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem? :-)

Ten też cudzołoży.

Ale nie popelnia grzechu, bo nie nalezy do kosciola.

Data: 2012-03-04 21:05:59
Autor: pluton
> [...]
> A co jeśli ktoś "przewidująco" wziął ślub *wyłącznie* cywilny i
> Bogu [głowy] nie zawracał swoim ślubem? :-)

Zatem doszliśmy do jedynie słusznego rozwiązania: żadnych ślubów.

Nullification

Data: 2012-03-04 21:09:37
Autor: abc
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołóstwo [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywilne :-) ]
Zatem doszliśmy do jedynie słusznego rozwiązania: żadnych ślubów.

Jedynie słusznym rozwiązaniem jest małżeństwo sakramentalne
"....oraz, że Cię nie opuszczę, aż do śmierci."

Data: 2012-03-04 21:51:04
Autor: pluton
> [...]
> Zatem doszliśmy do jedynie słusznego rozwiązania: żadnych ślubów.

Jedynie słusznym rozwiązaniem jest małżeństwo sakramentalne

które prostą drogą prowadzi nas do grzechu smiertelnego.

Chociaż ma swoje plusy - trzeba czarnuchom odpalic 'co laska'.

Nullification

Data: 2012-03-04 22:14:17
Autor: Roman Rumian
W dniu 2012-03-04 21:51, pluton pisze:
Zatem doszliśmy do jedynie słusznego rozwiązania: żadnych ślubów.

Jedynie słusznym rozwiązaniem jest małżeństwo sakramentalne

które prostą drogą prowadzi nas do grzechu smiertelnego.

Tylko eunuchów i łachmaniarzy niezdolnych dochować złożonej przysięgi.

Prawdziwym kobietom i mężczyznom pomaga w drodze do doskonałości.

Roman Rumian

Data: 2012-03-04 22:20:41
Autor: pluton
> [...]

Tylko eunuchów i łachmaniarzy niezdolnych dochować złożonej przysięgi.

Prawdziwym kobietom i mężczyznom pomaga w drodze do doskonałości.

Nie kazdy jest Rumianem. Dlatego eunuchy i lachmianiarze tez powinni
miec szanse unikniecia grzechu smiertelnego. I moga ta zrobic bardzo
prosto.

Nullification

Data: 2012-03-04 22:33:55
Autor: Roman Rumian
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwyk�e cudzo� �stwo [czyli abc promuje �luby wy��czni e cywilne :-) ]
W dniu 2012-03-04 22:20, pluton pisze:
(...)
Nie kazdy jest Rumianem. Dlatego eunuchy i lachmianiarze tez powinni
miec szanse unikniecia grzechu smiertelnego. I moga ta zrobic bardzo
prosto.

A mianowicie ?

Roman Rumian

Data: 2012-03-09 20:21:23
Autor: pluton
> [...]
> Nie kazdy jest Rumianem. Dlatego eunuchy i lachmianiarze tez powinni
> miec szanse unikniecia grzechu smiertelnego. I moga ta zrobic bardzo

A mianowicie ?

Ujme to tak: jezeli nie chcesz wdepnac w gowno, to nie idz droga, na ktorej
leza gowna.
Idz drogami wolnymi od gowna.

Nullification

Data: 2012-03-05 08:04:48
Autor: A. Filip
Roman Rumian <rumianUsunto@agh.edu.pl> pisze:
[...]

Ale według KRK celibat jest doskonalszy, nieprawdaż? ;-)

Data: 2012-03-05 08:37:30
Autor: Roman Rumian
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołó stwo [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywi lne :-) ]
W dniu 2012-03-05 08:04, A. Filip pisze:
(...)
Ale według KRK celibat jest doskonalszy, nieprawdaż? ;-)

NieprawdaĹź.

Roman Rumian

Data: 2012-03-05 09:04:59
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-04 21:09, abc pisze:
Zatem doszliśmy do jedynie słusznego rozwiązania: żadnych ślubów.

Jedynie słusznym rozwiązaniem jest małżeństwo sakramentalne
"....oraz, że Cię nie opuszczę, aż do śmierci."

Jak dla mnie to trochę dziwne.. Dlaczego Bóg może(musi) dać zgodę na małżeństwo, a na rozwód to już nie.

Data: 2012-03-05 10:02:36
Autor: Roman Rumian
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołóstwo [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywilne :-) ]
W dniu 2012-03-05 09:04, jadryś pisze:
(...)
Jedynie słusznym rozwiązaniem jest małżeństwo sakramentalne
"....oraz, że Cię nie opuszczę, aż do śmierci."

Jak dla mnie to trochę dziwne.. Dlaczego Bóg może(musi) dać zgodę na
małżeństwo, a na rozwód to już nie.

Bóg nie daje zgody - to nieporozumienie. To para wiąże się obustronnym aktem dobrej woli, a Bogu składa uroczystą przysięgę trwania wiernie w tym związku do śmierci jednego z małżonków.
Bóg traktuje śmiertelnie poważnie tą przysięgę i małżonków, dlatego o żadnym rozwodzie nie może być mowy, bo to oznaczałoby traktowanie tej przysięgi jako pajacowanie a ludzi jak impotentów z brakiem silnej woli.
Dopuszczenie rozwodu czyni nielogicznym i bezsensownym składanie przysięgi.

Przysięgę składa się w obecności księdza, który tą przysięgę zarejestruje w dokumentach, a świadkowie zasadniczo są po to, aby w chwilach kryzysu przypominać im o tej przysiędze i mobilizować do trwania w związku, dlatego że trwałość małżeństwa i rodziny jest bardzo, fundamentalnie ważna dla rozwoju i szczęścia dzieci, a również dla samych małżonków, szczególnie, kiedy przychodzi starość.

Roman Rumian

Data: 2012-03-05 21:02:18
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-05 10:02, Roman Rumian pisze:
[...]

Chyba że tak.. Po prostu źle zrozumiałem słowa ślubowania - "niech człowiek nie rozlącza tego co Bóg  załączył".

Data: 2012-03-05 10:57:23
Autor: A. Filip
jadryś <rg@yachoo.com> pisze:
[...]

Azaliż bowiem człowiek/ksiądz nie może rozłączyć ale "unieważnić" to już jak najbardziej :-) [patrz rozwody/"unieważnienia" kościelne]

Data: 2012-03-05 21:02:07
Autor: jadryś
W dniu 2012-03-05 10:57, A. Filip pisze:
jadryś<rg@yachoo.com>  pisze:
[...]

Z tego co się orientuje są w pewnych sytuacjach odstępstwa od zasad..

Data: 2012-03-09 20:23:26
Autor: pluton
Kaznodzieja abc: Rozwody to zwykłe cudzołóstwo [czyli abc promuje śluby wyłącznie cywilne :-) ]
Z tego co się orientuje są w pewnych sytuacjach odstępstwa od zasad..

Pod warunkiem ze przedstawi sie uzasadnienie w postaci biletu narodowego
banku polskiego.

Nullification

Rozwody to zwykłe cudzołóstwo