Rozwój kariery górskiej (wspinaczkowej)

Data: 2011-11-09 10:46:04
Autor: Legenda Ludowa
Rozwój kariery górskiej (wspinaczkowej)
Witam, proszę o pomoc w rozwoju dalszej kariery górskiej
(wspinaczkowej). W zasadzie mam dosyć spore doświadczenie jeśli chodzi
o turystykę górską (polskie góry obskoczone, Rumunia, Słowacja,
Ukraina). Chciałbym pójść krok dalej i chodzić po wyższych szczytach w
Alpach czy Kaukaz (Kazbek). Na zdjęciach widzę, że poza standardowym
sprzętem ludzie mają liny, uprzęże etc. No i niestety nie mam o tym
zielonego pojęcia. Jak rozwijać umiejętności aby bezpiecznie móc wejść
np. na Kazbek. Doświadczenie z rakami, czekanem już jakieś mam. Czy
kurs skałkowy jest dobrym pomysłem? Czy może zapisać się do jakiegoś
klubu i trochę z nimi połazić i uczyć się od lepszych. Proszę o pomoc
w obraniu właściwego kierunku. Mieszkam w Krakowie.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-11-09 20:59:19
Autor: Titus Atomicus
Rozwój kariery górskiej (wspinacz kowej)
In article <702aec0b-6a5a-40d8-8a62-533538403cbc@h12g2000vbf.googlegroups.com>,
 Legenda Ludowa <toniemojesaslowa@gmail.com> wrote:

[...]

Co to znaczy 'obskoczone'?

[...]

Kurs skalkowy jest zawsze dobrym pomyslem (bo daje podstawy asekuracji i odmienna od dotychczasowej - dla ciebie - perspektywe), ale generalnie to chyba nie tedy droga.
Moze zapoznaj sie z tym, co oferuje Betlejemka?

TA

Data: 2011-11-09 12:49:43
Autor: Legenda Ludowa
Rozwój kariery górskiej (wspinaczkowej)
> o turystykę górską (polskie góry obskoczone, Rumunia, Słowacja,
> Ukraina).
Co to znaczy 'obskoczone'?
Tatry praktycznie wszystkie szlaki przeszedłem w warunkach
bezśnieżnych, zimową porą Tatry Zachodnie, trochę Wysokie (bez Orlej
Perci). Beskidy Śląskie, Żywieckie, Bieszczady etc. również większość
szlaków przeszedłem (również zimą). Najsłabiej Stołowe, Izerskie,
Sowie.

[...]
prawdopodobnie będę tam niedługo więc osobiście się dopytam.

Pozdr
Wojtek

Data: 2011-11-09 22:12:08
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-11-09 21:49, Legenda Ludowa pisze:
również większość
szlaków przeszedłem (również zimą).

No i zawsze można się wybrać ZBP (Zimowy Biwak Precla),
który uczy, szkoli i przygotowuje do wieloaspektowej
zimowej działalności górskiej.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-11-09 21:10:58
Autor: MarcinS
Rozwój kariery górskiej (wspinaczkowej)
Moze zapoznaj sie z tym, co oferuje Betlejemka?

Betlejemka chyba nie oferuje nic dla osob bez podstawowego kursu skalkowego - przynajmniej tak drzewiej bywalo i watpie, aby to sie zmienilo.

@Wojtek
Uderz do KW Kraków lub np do http://www.kilimanjaro.com.pl/kontakt_waldek.php?op=19

Pozdr,
Marcin

Data: 2011-11-09 21:46:45
Autor: Titus Atomicus
In article <j9empn$h3s$1@node2.news.atman.pl>, "MarcinS" <as@wp.pl> wrote:

> Moze zapoznaj sie z tym, co oferuje Betlejemka?

Betlejemka chyba nie oferuje nic dla osob bez podstawowego kursu skalkowego - przynajmniej tak drzewiej bywalo i watpie, aby to sie zmienilo.

A, byc moze. Faktycznie, drzewiej tak bywalo.
Ale teraz to wszedzie komercja, panie. Klient placi, klient wymaga. TA

Data: 2011-11-10 08:50:06
Autor: adamw2
W dniu 2011-11-09 19:46, Legenda Ludowa pisze:
[...]

Masz już spore doświadczenie letnie i trochę zimowego, więc teraz wg mnie najlepiej byłoby zaliczyć jakiś kurs turystyki zimowej, (np pierwszy lepszy z googli jest z Krakowa), potem pochodzić z kimś kto już ma pewne doświadczenie. Ponadto jadąc w Alpy, czy na Kazbek pewnie dokleisz się do jakiejś grupy, więc masz już towarzystwo. Klub jak najbardziej też. Ważne jest, żeby rozsądnie wybrać grupę w której będzie rzeczywiście ktoś z doświadczeniem, bo pomyleńców dziś nie brak
Adam

Rozwój kariery górskiej (wspinaczkowej)