Ruch Społeczny Porozumienia Narodowego (RSPN)

Data: 2013-02-06 20:13:05
Autor: No pasaran
Ruch Społeczny Porozumienia Narodowego (RSPN)
Informujemy, że w dniu 24.01.2013 r., zarejestrowano w Urzędzie m.st. Warszawy, Stowarzyszenie Zwykłe o nazwie Ruch Społeczny Porozumienia Narodowego (RSPN).

Sygnatariuszami (i członkami założycielami) Stowarzyszenia RSPN są:

1.    Ryszard Opara (Klub Inteligencji Polskiej)
2.    Tadeusz Bartold (Zjednoczenie Organizacji Samorządowych)
3.    Lech Kuropatwiński (Samoobrona)
4.    Admirał Marek Toczek (Klub Inteligencji Polskiej)
5.    Krzysztof Lachowski
6.    Dariusz Grabowski (przedsiębiorca, były Poseł i Europoseł)
7.    Włodzimierz Bojarski (były Senator RP)
8.    Andrzej Owsiński (Chrześcijańska Demokracja Stronnictwo Pracy)
9.    Mieczysław Pawlak (PSL Mikołajczykowskie)
10.    Jacek Wójcikiewicz (Obóz Wielkiej Polski)
11.    Janusz Sperka (Fundacja Narodowa im Romana Dmowskiego)
12.    Zbigniew Lipiński (Ruch Ludowo-Narodowy)
13.    Sławomir Krupiński (Zjednoczenie Polski Ojczyzna)
14.    Romuald Bryła (Ogólnopolskie Zrzeszenie Rencistów i Emerytów)
15.    Eugeniusz Sendecki (Telewizja Narodowa)

Stowarzyszenie RSPN to inicjatywa społeczna, skupiająca organizacje oraz obywateli, których łączy wspólny system wartości oraz troska o przyszłość i suwerenność Polski.  RSPN jest organizacją dobrowolną, otwartą dla wszystkich a Członkowie, zachowują swoją pełną autonomię. RSPN jest pierwszym krokiem stworzenia struktur organizacji masowego Ruchu Społecznego, którego głównym celem i zadaniem, będzie odbudowa Naszego Kraju.

Obecny tzw. Układ Republiki "Okrągłego Stołu" - ponosi całkowitą odpowiedzialność za stopniowy upadek gospodarczy RP i utratę suwerenności na rzecz UE Niemiec i Rosji. Ta sytuacja musi ulec całkowitej zmianie.

Podstawowym zadaniem przyszłej, odrodzonej Polski jest odbudowa polskiej gospodarki, rolnictwa a szczególnie przemysłu oraz odzyskanie branż i zakładów sprzedanych za półdarmo obcemu kapitałowi. Obowiązkiem Państwa Polskiego jest wspieranie rodzimej przedsiębiorczości.

Zasady Ideowe RSPN

RSPN w swej działalności będzie się kierował przede wszystkim interesami Narodu- jego wspólnego dobra - jakim jest Rzeczpospolita Polska. Podstawowe wartości to:

1. Naród, Państwo, Rodzina, Niepodległość i Suwerenność. Bezwzględne Prawo do życia i Prawo do Własności.

2. Rodzina jest podstawową komórką społeczną, opartą na związku małżeńskim kobiety i mężczyzny. Rodzina jest podstawowym podmiotem prawa, którego celem jest zabezpieczenie jej dobra.

3. Zgodnie z Polską Tradycją Narodową  - świadomość, określa byt Narodu. Sprawą najwyższej wagi jest praworządność w oparciu o zasady moralne, etyczne i prawdę oraz przywrócenie w świadomości społecznej poczucia godności człowieka i Narodu.

4. Państwo sprawiedliwe - wszyscy obywatele równi wobec prawa. Bezwzględnie należy odebrać immunitety: posłom, senatorom, prokuratorom i sędziom. Każdy kto  narusza prawo, łamie konstytucję, lub podejmuje decyzje godzące w interesy obywateli lub Państwa - musi ponosić odpowiedzialność - zgodnie z prawem.

5. Podstawą rozwoju Rzeczpospolitej jest poprawa stanu biologicznego Narodu, odrodzenie i wzbogacenie historycznie ukształtowanej kultury, tradycji oraz ochrona środowiska naturalnego.

6. Warunkiem rozwoju Narodu jest niepodległa, suwerenna i silna Polska, która zapewni obywatelom bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne oraz stworzy odpowiednie warunki działania na rzecz osobistego i wspólnego dobra, zgodnie ze zdolnościami, aspiracjami i wkładem pracy wszystkich obywateli.

7. Człowiek - obywatel musi mieć zagwarantowaną rzeczywistą pełnię praw i jednocześnie musi mieć świadomość obowiązku respektowania prawa, obrony ojczyzny oraz zachowania i wzbogacenia dziedzictwa narodowego.

8. Działalność gospodarcza musi być zgodna z pożytkiem społecznym. Nie można jej prowadzić w sposób naruszający bezpieczeństwo, wolność i godność pracownika czy też wyrządzając szkody w środowisku naturalnym. Własność jest gwarancją wolności a wszystkie jej formy (prywatna spółdzielcza, komunalna, państwowa) są równoprawne i pod ochroną władz państwowych i samorządowych.

9. Najważniejszy jest człowiek, człowiekowi ma służyć gospodarka, również te działy, które nie przynoszą zysków ale mają duży wpływ na przeciwdziałanie bezrobociu. Państwo musi o te sprawy szczególnie zadbać. Pieniądz ma służyć gospodarce i człowiekowi. Praca jest ważniejsza od kapitału.

10. Zasadnicze obowiązki władz państwa i samorządów to: zapewnienie Narodowi bezpieczeństwa; ochrona suwerenności Państwa; ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa narodowego; racjonalna eksploatacja bogactw zasobów naturalnych z pożytkiem dla całego Narodu; przeciwdziałanie bezrobociu; właściwa opieka; socjalna nad rencistami i emerytami, rodzinami wielodzietnymi oraz wszystkimi pokrzywdzonymi osobami i grupami społecznymi, tak w mieście jak i na wsi oraz takie kształtowanie życia gospodarczego, edukacji, nauki, kultury służby zdrowia, aby kolejne pokolenia dziedziczyły Ojczyznę w lepszym stanie niż ich przodkowie.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych najserdeczniej do dyskusji na temat wspólnych zasad ideowych i wartości, oraz do współpracy w ramach tworzenia RSPN.

Z Narodowym pozdrowieniem,
Ryszard Opara

http://ryszard.opara.nowyekran.pl/post/87305,ruch-spoleczny-porozumienia-narodowego-rspn

Data: 2013-02-06 20:28:40
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-06 20:13, No pasaran pisze:
[...]

Może coś z tego wyjdzie.. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że ten Ruch będzie miał wroga nie tylko w kolesiach od okrągłego stołu. Prawie cała Europa na nich będzie pyszczyć.

Data: 2013-02-06 21:35:48
Autor: No pasaran
Ruch Społeczny Porozumienia Narodowego (RSPN)
Może coś z tego wyjdzie.. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że ten Ruch będzie miał wroga nie tylko w kolesiach od okrągłego stołu. Prawie cała Europa na nich będzie pyszczyć.

Ten Ruch już upadł, zanim się jeszcze zaczął na dobre...
Coś mi się wydaje, że jest całkowicie pod kontrolą agentury...

Taki oto komantzarz do innego tekstu dałem przed chwilą na NE:

Co za pierdo..nie
Jeżeli faktycznie domena nowyekran.pl należała do p Parola, to bandytyzmem jest go tej domeny pozbawiać. Utrzymanie samej domeny nie jest drogie. Do kogo ona nie powinna należeć, niech autor tekstu nie pitoli, niech sam swoje rzeczy oddaje obcym...
Nowy Ekran został założony praktycznie przez pp. Parola i Pietkuna i ich zaangażowanie sprawiło, że nagłaśniałem ten portal na polskich grupach dyskusyjnych. Bez tych ludzi i Carcinki NE już nie jest tym, czym był... A społeczność blogerów pod kontrolą służb specjalnych, niech sobie klepie w klawiaturę co chce... Miałem ochotę nawet sam zacząć tu pisać swoje wątki, ale teraz to już mi ochota przeszła. Zresztą, patrząc na takich reżimowych blogerów i ludzi znikąd jak Richard Czarnecki, Migalski itp. Kuźmiuki, to ten portal wcześniej czy później zejdzie na margines...

Data: 2013-02-09 16:37:04
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-06 21:35, No pasaran pisze:
[...]

No tak, i czemu ja się nie dziwię.. Po prostu z marszu nie da się towarzystwa pozbawić koryt.. )Przede wszystkim ludzie (aktyw) musi być pewny, bez żadnych powiązań z "S".
Z tymi mediami masz rację - te naprawdę niezależne są po prostu likwidowane. A te pozornie opozycyjne to tylko taki swoisty bufor, taki twór do zawłaszczenia miejsca które powinno przypadać prawdziwej opozycji.

Data: 2013-02-08 22:11:39
Autor: pluton_
> [...]
> 14.    Romuald Bryła (Ogólnopolskie Zrzeszenie Rencistów i Emerytów)
> 15.    Eugeniusz Sendecki (Telewizja Narodowa)

- puk puk
- kto tam ?
- Jean Claude Van Damme
- nie znam, wszyscy czterej spierdalać

Nullification

Data: 2013-02-09 16:36:16
Autor: Trybun
W dniu 2013-02-08 22:11, pluton_ pisze:

- puk puk
- kto tam ?
- Jean Claude Van Damme
- nie znam, wszyscy czterej spierdalać

To samo się odnosi do pary przyprowadzonej pod drzwi przez diablika:

puk puk
kto tam?
Jan Maria Boruta

Maria może wejść a pozostali spi*lać.

Ruch Społeczny Porozumienia Narodowego (RSPN)