Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Rudy grabarz polskich dr贸g

Rudy grabarz polskich dr贸g

Data: 2011-12-04 23:15:50
Autor: tomy
Rudy grabarz polskich dr贸g
Wikipedia: Polskie drogi  stereotypowe sformu艂owanie, oznaczaj膮ce 藕le rozwini臋ty system komunikacyjny (...) rzadka sie膰 po艂膮cze艅 drogowych, drogi w膮skie, 藕le oznakowane cz臋sto wyboiste i zaniedbane.

Donald Tusk 9 wrze艣nia 2008 r.: Tempo budowy dr贸g od lokalnych i gminnych po autostrady  b臋dzie naprawd臋 nietypowe. My przyspieszamy budow臋 dr贸g w spos贸b radykalny nie ze wzgl臋du na Euro 2012, tylko z tego wzgl臋du, 偶e codziennie ludzie gin膮 na tych drogach. To nie maj膮 by膰 drogi dla kibic贸w, to jest potrzeba spo艂eczna.

Zaraz zbudujemy

W 2007 r. rz膮d przyj膮艂 "Program budowy dr贸g krajowych na lata 2008 2012. A tak偶e "Narodowyprogram przebudowy dr贸g lokalnych na lata 20082011. Drogi krajowe s膮 krwiobiegiem gospodarki. Zanim budowa drogi zosta艂a wpisana do rz膮dowego projektu, badano, czy jest zgodna z narodow膮 strategi膮. Nic przypadkowego nie mog艂o si臋 tam znale藕膰. O przebudowie dr贸g lokalnych decydowa艂y do艂y.  Je艣li samorz膮d wy艂o偶y po艂ow臋 pieni臋dzy na inwestycj臋, drug膮 da pa艅stwo  obieca艂 rz膮d. Rok w rok mia艂 i艣膰 na ten cel 1 mld z艂. Zainteresowanie gmin, powiat贸w i wojew贸dztw by艂o olbrzymie. Kiedy umilk艂y 偶ale lokalnych polityk贸w, 偶e jaka艣 mi艂a ich sercu szosa nie znalaz艂a si臋 w programie budowy dr贸g krajowych, wnarodzie zapanowa艂 optymizm. Przecie偶 jak ju偶 zostanie zrealizowany program na lata 20082012, rz膮d przyjmie nast臋pny i w ten spos贸b krok po kroku dogonimy Europ臋. Nadziej臋, 偶e p贸jdzie jak po ma艣le, gruntowa艂 fakt lokalizacji w Polsce Euro 2012.  Rz膮d ma scyzoryk pod brod膮  cieszyli si臋 obywatele nie b臋d膮cy fanami sportu. Uwa偶ali, 偶e jedynym sensem, dla kt贸rego pragniemy z bliska ogl膮da膰 swoj膮 sportow膮 kl臋sk臋, s膮 zrealizowane przy tej okazji inwestycje. Niestety "Programubudowy dr贸g krajowych na lata 20082012nie zrealizowano, ale zast膮piono "Programem budowy dr贸g krajowych na lata 20112015. Formalny pow贸d jest taki, 偶e straci艂a moc stara ustawa o finansach publicznych i s膮 nowe uwarunkowania 艣rodowiskowe.

Potem zbudujemy

Po og艂oszeniu "Programubudowy" dr贸g krajowych na lata 2011-2015 nast膮pi艂 wielki wysyp interpelacji poselskich. S膮 identyczne, r贸偶ni膮 si臋 tylko nazw膮 dr贸g, kt贸re mia艂y by膰 wybudowane, a nie s膮. I nie b臋d膮, bo nie ma ich w nowym rz膮dowym programie, a w ka偶dym razie w tej jego cz臋艣ci, kt贸ra dotyczy najbli偶szej przysz艂o艣ci. Pose艂 Edward Siarka upomnia艂 si臋 o szos臋 Lubie艅  Rabka, kt贸ra powinna by膰 na uko艅czeniu, a wyparowa艂a z plan贸w. Pose艂 Andrzej Dera martwi艂 si臋 o obiecane drogi Pozna艅  Kaczkowo i Mielno  Gniezno. Marek 艁atas pyta艂 o p贸艂nocn膮 obwodnic臋 Krakowa, obwodnice Skawiny i Zabierzowa. Krzysztof So艅ta z kolegami docieka艂, dlaczego nic si臋 nie dzieje na drodze Warszawa  Radom  Kielce, cho膰 na ca艂ym odcinku a偶 do Krakowa samochody mia艂y 艣miga膰 ju偶 w 2012 r. Gra偶yna Ciemniak w sprawie dr贸g Marzy  Bydgoszcz i Bydgoszcz  呕nin rozkrzycza艂a si臋, 偶e wypieprzenie realizacji inwestycji poza 2013 r. dowodzi, i偶 nowy projekt budowy dr贸g jest niezgodny z "NarodowymiStrategicznymi Ramami Odniesienia 2007-2013 i nie by艂 konsultowany z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego! Ka偶da z dr贸g przywo艂anych przez parlamentarzyst贸w ma decyduj膮ce znaczenie dla pomy艣lno艣ci regionu. Kilka lat temu rz膮d widzia艂 to jasno i dlatego wpisa艂 ich budow臋 do "Programudr贸g krajowych na lata 20082012. Polityczne uzasadnienie przyj臋cia nowego programu jest oczywiste. Jesieni膮 2011 r. ludziska zamiast wali膰 do urn dociekaliby: A gdzie nasza droga Zosta艂 tylko rok. Oszukali艣cie, nie zd膮偶y cie.

Kiedy艣 mo偶e zbudujemy

Wiadomo, nie ma szmalu. Rz膮d powinien jednak powiedzie膰 uczciwie: sorki, przeliczyli艣my si臋, obiecali艣my na wyrost, tniemy. Ale wtedy trzeba by by艂o poda膰 kryteria ci臋cia. Nie realizujemy tego, co na wsch贸d od Wis艂y. Przestajemy budowa膰 w regionach, kt贸re s膮 matecznikami PiS. Rezygnujemy z co drugiej drogi. Poniewa偶 cz臋艣膰 inwestycji zosta艂a rozpocz臋ta, nale偶a艂oby wykaza膰, ile kasy zamro偶ono, a ile utopiono, bo niekt贸re dokumenty s膮 wa偶ne okre艣lon膮 ilo艣膰 czasu. Np. pozwolenie na budow臋. Potem trzeba zbiera膰 kwity od pocz膮tku. Prawie wszyscy pos艂owie pytali, ile kasy wpierdolono w niezrealizowane projekty Np. parlamentarzy艣ci bydgoscy wyliczyli, 偶e 1 mld z艂 poszed艂 na budow臋 w臋z艂贸w do dr贸g Marzy Bydgoszcz i Bydgoszcz  呕nin, kt贸re nie b臋d膮 teraz budowane. 140 mln z艂 kosztowa艂a obwodnica Augustowa, kt贸rej nie ma i w tym kszta艂cie nigdy nie b臋dzie. Trzeba do tego doliczy膰 koszty zwi膮zane z rozbi贸rk膮 wybudowanych nie tam, gdzie trzeba most贸w i przepust贸w. Jaka cz臋艣膰 szmalu jest bezpowrotnie stracona w skali kraju Jakie s膮 gwarancje, 偶e obsuwa termin贸w nie spowoduje utraty dotacji z UE Na wi臋kszo艣膰 interpelacji odpowiedzia艂 podsekretarz stanu Ministerstwa Infrastruktury Raros艂aw St臋pie艅. Zwykle wed艂ug schematu: ta droga pozostaje jednym z priorytet贸w rz膮du. B臋dzie budowana, jak znajd膮 si臋 pieni膮dze i zapadn膮 stosowne decyzje. Mo偶e nawet przed 2013 r., nie ma co bi膰 piany. Czuwamy, jak dostaniemy zastrzyk got贸wki, jeste艣my w stanie przej艣膰 p艂ynnie do fazy realizacji. Minister starannie omin膮艂 k艂opotliwe pytania o stracone pieni膮dze.

Kosynierzy

Obwodnica Skawiny. To ta, kt贸ra mia艂a zosta膰 wybudowana, ale wypad艂a z plan贸w, i upomnia艂 si臋 o ni膮 pose艂 Marek 艁atas. A tak偶e inni parlamentarzy艣ci, ju偶 nie poprzez interpelacje, ale tzw. dzia艂ania zakulisowe. Oraz miejscowy samorz膮d. Jej historia dowodzi, 偶e nic nie jest w Polsce bardziej przypadkowe, ni偶 budowa dr贸g, a je艣li komu艣 wydaje si臋, 偶e z polskim rz膮dem mo偶na si臋 u艂o偶y膰, niech zamawia wizyt臋 u psychiatry.  呕ycia bez obwodnicy nie ma  uwa偶aj膮 miejscowi, bo w膮ski most na Skawince powoduje gigantyczne korki. Szczeg贸lnie bolesne dla klient贸w karetek pogotowia, odchodz膮cych do Bozi w oczekiwaniu na przepraw臋. Samorz膮d 艣wiadomy rangi problemu obchodzi艂 sukces. W 2007 r. z pomp膮 podpisa艂 porozumienie z Generaln膮 Dyrekcj膮 Dr贸g Krajowych i Autostrad. Prawdziwki wykupi膮 ziemi臋 i zap艂ac膮 za dokumentacj臋, pa艅stwo w 2009 r. zacznie budowa膰 obwodnic臋. Gleba zosta艂a wykupiona. Dokumentacja le偶y na p贸艂ce i lada dzie艅 straci wa偶no艣膰. Czeska Grupa CEZ, w艂a艣ciciel elektrowni Skawina, si臋 wkurwia, bo uzna艂a uzgodnienia za powa偶ne. Ma w planach budow臋 nowego bloku za 1,5 mld z艂, a bez obwodnicy nie dowiezie wielkogabarytowych element贸w. W艂odarze Skawiny znale藕li go艣cia, sk艂onnego prefinansowa膰 inwestycj臋. On wy艂o偶y szmal ju偶, pa艅stwo mu odda, jak b臋dzie mia艂o. Ale pomys艂 nie znalaz艂 uznania w Warszawie. Kiedy w grudniu 2010 r. okaza艂o si臋, 偶e Skawina wylecia艂a z plan贸w budowy, podni贸s艂 si臋 tam straszny rwetes. Ludzie ostrzyli stare kosy i szykowali si臋 do wyj艣cia na most. Znaleziono pos艂a艅c贸w, kt贸rzy powiadomili o tym ministra Cezarego Grabarczyka. Minister uzna艂, 偶e wyautowanie tej akurat obwodnicy jest pomy艂k膮. I w styczniu 2011 r. Rada Ministr贸w wpisa艂a obwodnic臋 na list臋 priorytet贸w.

Bezdro偶a


Zaleg艂o艣ci remontowe si臋gaj膮 7,6 mld z艂. Fachowcy, powo艂uj膮c si臋 na liczby, twierdz膮, 偶e rok 2010 by艂 pierwszym po 2002 roku, w kt贸rym w Polsce przyby艂o kolein.

Polskie drogi w realu nie istniej膮. Bo trudno nazwa膰 drog膮 co艣, po czym je藕dzimy. 艢wie偶y raport NIK potwierdza, co widzi ka偶dy kierowca. Co drugi kilometr zdobi膮 powy偶ej 2-centymetrowekoleiny. W UE takie drogi wy艂膮cza si臋 z ruchu. U nas ogranicza pr臋dko艣膰. Nie ma rozwi膮za艅 sprzyjaj膮cych budowie dr贸g wysokiej klasy. Drogi ekspresowe i autostrady budowane s膮 w odcinkach rozrzuconych tam czy siam i nie tworz膮 zwartych ci膮g贸w. Mamy 2 razy wi臋cej wypadk贸w i s膮 one gro藕niejsze ni偶 w Niemczech czy nawet Rumunii. W 100 wypadkach umiera 11 os贸b. 艢rednia dla UE wynosi 5 trup贸w. Co roku ginie na naszych drogach 5500 ludzi. Po艂owa mog艂aby 偶y膰, gdyby mieszka艂a, dajmy na to, na S艂owacji.

Data: 2011-12-05 10:01:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Rudy grabarz polskich dr贸g

U偶ytkownik "tomy" <bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jbhk28$f5m$1dont-email.me...
> Polskie drogi w realu nie istniej膮. Bo trudno nazwa膰 drog膮 co艣, po czym
je藕dzimy. 艢wie偶y raport NIK potwierdza, co widzi ka偶dy kierowca. Co drugi kilometr zdobi膮 powy偶ej 2-centymetrowekoleiny. W UE takie drogi wy艂膮cza si臋 z ruchu. U nas ogranicza pr臋dko艣膰. Nie ma rozwi膮za艅 sprzyjaj膮cych budowie dr贸g wysokiej klasy. Drogi ekspresowe i autostrady budowane s膮 w odcinkach rozrzuconych tam czy siam i nie tworz膮 zwartych ci膮g贸w. Mamy 2 razy wi臋cej wypadk贸w i s膮 one gro藕niejsze ni偶 w Niemczech czy nawet Rumunii. W 100 wypadkach umiera 11 os贸b. 艢rednia dla UE wynosi 5 trup贸w. Co roku ginie na naszych drogach 5500 ludzi. Po艂owa mog艂aby 偶y膰, gdyby mieszka艂a, dajmy na to, na S艂owacji.

No i tam, gdzie za PO zbudowano autostrady kury przesta艂y nie艣膰 jajka, a krowy dawa膰 mleko. Na autostradach wybudowanych przez PiS takie zjawisko nie wyst膮pi艂o.

--
Jaros艂aw-Zbawiciel Kaczy艅ski - "musimy uzyska膰 w艂a艣ciw膮 odpowied藕"

Data: 2011-12-05 14:28:02
Autor: stevep
Rudy grabarz polskich dr骻
Dnia 05-12-2011 o 10:01:05 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisa(a):


U縴tkownik "tomy"  <bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> napisa w  wiadomo禼i news:jbhk28$f5m$1dont-email.me...
> Polskie drogi w realu nie istniej. Bo trudno nazwa drog co, po  czym
je糳zimy. ie縴 raport NIK potwierdza, co widzi ka縟y kierowca. Co  drugi kilometr zdobi powy縠j 2-centymetrowekoleiny. W UE takie drogi  wy潮cza si z ruchu. U nas ogranicza pr阣ko舵. Nie ma rozwi眤a  sprzyjaj眂ych budowie dr骻 wysokiej klasy. Drogi ekspresowe i  autostrady budowane s w odcinkach rozrzuconych tam czy siam i nie  tworz zwartych ci眊體. Mamy 2 razy wi阠ej wypadk體 i s one  gro糿iejsze ni w Niemczech czy nawet Rumunii. W 100 wypadkach umiera  11 os骲. ednia dla UE wynosi 5 trup體. Co roku ginie na naszych  drogach 5500 ludzi. Po硂wa mog砤by 縴, gdyby mieszka砤, dajmy na to,  na S硂wacji.

No i tam, gdzie za PO zbudowano autostrady kury przesta硑 nie舵 jajka, a  krowy dawa mleko. Na autostradach wybudowanych przez PiS takie zjawisko  nie wyst眕i硂.

Oraz tomy dosta wodog硂wia.

--
stevep
U縴wam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-12-05 10:16:38
Autor: boukun
Rudy grabarz polskich dr贸g

U偶ytkownik "tomy" napisa艂
Donald Tusk 9 wrze艣nia 2008 r.: Tempo budowy dr贸g od lokalnych i gminnych po autostrady  b臋dzie naprawd臋 nietypowe. My przyspieszamy budow臋 dr贸g w spos贸b radykalny nie ze wzgl臋du na Euro 2012, tylko z tego wzgl臋du, 偶e codziennie ludzie gin膮 na tych drogach. To nie maj膮 by膰 drogi dla kibic贸w, to jest potrzeba spo艂eczna.

Potrzeba dla ViP贸w, kosztem zniewolonego spo艂ecze艅stwa. Byd艂o won, na boczne, dziurawe drogi...

boukun

Data: 2011-12-05 10:21:38
Autor: Pan hrabia Bobrowski
Rudy grabarz polskich dr贸g

U偶ytkownik "tomy" <bronmy_polski_przed_rudym_oszustem@precz_z_tuskiem.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jbhk28$f5m$1dont-email.me...
Wikipedia: Polskie drogi  stereotypowe sformu艂owanie, oznaczaj膮ce 藕le rozwini臋ty system komunikacyjny (...) rzadka sie膰 po艂膮cze艅 drogowych, drogi w膮skie, 藕le oznakowane cz臋sto wyboiste i zaniedbane.

Nast臋pne wybory wygra PiS i w ci膮gu 4 lat wybuduje tak膮 sie膰 autostrad, 偶e kl臋kajcie narody!

BBR

Rudy grabarz polskich dr贸g

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona