Rudy i jego banda łupi nas bez litości

Data: 2011-06-23 22:37:35
Autor: Inc
Rudy i jego banda łupi nas bez litości

Państwo bierze od nas coraz więcej

Dzień wolności podatkowej przypada coraz później. Oferta dla obywateli jednak nie poprawia się.

Państwo żąda od nas coraz więcej. Pracujemy na nie prawie pół roku. Niestety w ślad za wysoką ceną funkcjonowania państwa nie podąża serwis, który ono oferuje. Szwankuje niemal wszystko – służba zdrowia, przedszkola, sądy, drogi, koleje. Zasadne jest zatem pytanie: gdzie podziewają się te pieniądze. Odpowiedź brzmi: państwo je marnuje. Finansuje bezzasadne przywileje i biurokratyczną machinę obsługującą redystrybucję naszego bogactwa. Zdecydowanie lepiej by było, aby więcej pieniędzy zostawało w kieszeniach podatników, którzy dostaliby jasny przekaz: liczcie na siebie, a nie na rząd. Jestem przekonany, że ludzie najlepiej poradziliby sobie z zagospodarowaniem własnych pieniędzy. Z korzyścią dla państwa i gospodarki.

Jak podało Centrum im. Adama Smitha, dzień wolności podatkowej wypadł w tym roku 24 czerwca. W porównaniu z poprzednimi latami nie jest to pocieszający wynik. W 2008 r. i w 2009 r. dzień wolności wypadał wcześniej – 14 czerwca. Musimy więc coraz dłużej pracować na opłacenie wszystkich danin. Udział wydatków publicznych w PKB w tym roku osiągnął rekordowy poziom 48 proc. – Obniżenie składki rentowej i wprowadzenie dwóch stawek PIT (18 i 32 proc.) nie przyniosły pożądanych efektów. To dlatego, że zmniejszenie obciążenia podatkowego obywateli w jednym miejscu zwykle jest wyrównywane przez podniesienie opodatkowania w innych miejscach oraz nałożenie nowych obowiązków – przekonują eksperci Centrum. Dowód: w 2011 r. wzrósł np. VAT. Oprócz tego, że państwo zabiera nam coraz więcej, rośnie też jego zadłużenie. Dług publiczny przekroczy w tym roku 800 mld zł. Na jego obsługę pójdą wszystkie wpływy z PIT.

Logiczna konstatacja jest taka: skoro państwo zabiera tak dużo i jeszcze się zadłuża, to powinno gwarantować dobrej jakości usługi. Nie robi tego. Plan autostrad się sypie, a drogi ekspresowe zobaczymy po 2020 roku. O PKP lepiej milczeć. System opieki nad dzieckiem? Z ostatniego raportu NIK wynika, że coraz trudniej zapisać je do przedszkola. Do żłobków chodzi 30 tys. dzieci. Sądy? Lekka poprawa jest, ale wciąż na wyrok czeka się latami. Służba zdrowia? Dopłacamy do niej prawie 30 mld zł z własnej kieszeni, a kolejki po zabiegi wciąż są długie. Bezrobocie? Jest wciąż wysokie, a Fundusz Pracy nie aktywizuje osób bez etatu. Bezpieczeństwo? Policja nie ma na benzynę, a z drugiej strony na emeryturę idą funkcjonariusze po 15 latach służby. Ta litania może trwać jeszcze długo.

Państwo łupi nas bez litości, aby fundować przywileje. Skoro rządzący nie są w stanie poradzić sobie z przywilejami ani sprawniej zarządzać obszarami, za które odpowiadają, niech sprowadzą swoje kompetencje do minimum.

Bartosz Marczuk

Data: 2011-06-24 04:34:32
Autor: Leszczur
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
On 24 Cze, 05:37, Inc <g...@lljl.pl> wrote:
Państwo bierze od nas coraz więcej

Dzień wolno¶ci podatkowej przypada coraz póĽniej.
Oferta dla obywateli jednak nie poprawia się.

Państwo ż±da od nas coraz więcej. Pracujemy na nie
prawie pół roku. Niestety w ¶lad za wysok± cen±
funkcjonowania państwa nie pod±ża serwis, który ono
oferuje. Szwankuje niemal wszystko - służba zdrowia,
przedszkola, s±dy, drogi, koleje. Zasadne jest zatem
pytanie: gdzie podziewaj± się te pieni±dze.
OdpowiedĽ brzmi: państwo je marnuje.

Państwo marnuje pieni±dze bo usilnie stara się je oszczędzać.
Drogi, stadiony, porty lotnicze, dworce - wszystko budowane jak
najtaniej, a potem trzeba albo przedłużać terminy, albo zaraz po
oddaniu remontować bo się rozlatuje. Mówię to od dawna - biednych
krajów nie stać na tanie inwestycje.
I jak to jest że starożytni Rzymianie budowali drogi po których jeĽdzi
się do tej pory, a u nas tydzień po oddaniu obwodnicy już się wszystko
sypie?

Finansuje bezzasadne przywileje i biurokratyczn± machinę
obsługuj±c± redystrybucję naszego bogactwa.

Piękne zdanie. Piękne i kompletnie bez sensu.

Zdecydowanie lepiej by było, aby więcej pieniędzy
zostawało w kieszeniach podatników, którzy dostaliby
jasny przekaz: liczcie na siebie, a nie na rz±d.

Oni dostaja ten przekaz tak czy inaczej. Przecież ostatnio pojawiły
się wyliczenia nowy remerytur z drugiego filaru.

Jestem przekonany, że ludzie najlepiej poradziliby
sobie z zagospodarowaniem własnych pieniędzy. Z
korzy¶ci± dla państwa i gospodarki.

Nom - wydaliby je. Na telewizory, samochody, kolie z brylantami, a
potem na staro¶ć i tak by przyszli do Rz±du po pomoc.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-06-24 14:34:24
Autor: K.S.
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci

Użytkownik "Leszczur" <leszczur@acn.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:19660c4f-2547-4d28-8bee-03cdf70e2ef2a7g2000vby.googlegroups.com...
[...]

[....]
Finansuje bezzasadne przywileje i biurokratyczn± machinę
obsługuj±c± redystrybucję naszego bogactwa.

Piękne zdanie. Piękne i kompletnie bez sensu.
[....]
L'e-szczur

A to się popisałe¶ ............
Jest ponad pół miliona urzędników.
4 razy więcej niż 20 lat temu.
Pleciesz co ci ¶łina .......

Data: 2011-06-24 05:57:37
Autor: Leszczur
On 24 Cze, 14:34, "K.S." <kochams...@poczta.onet.pl> wrote:
> Finansuje bezzasadne przywileje i biurokratyczn± machinę
> obsługuj±c± redystrybucję naszego bogactwa.

Piękne zdanie. Piękne i kompletnie bez sensu.
> [...]

Nie w samej ilo¶ci jest problem!

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-06-24 13:05:41
Autor: obserwator
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
Leszczur <leszczur@acn.waw.pl> napisał(a): Nie w samej ilo¶ci jest problem!

oczywiscie, ze nie w samej ilosci jest problem, ale to jest jeden z dowodow na to, jak od tzw. transformacji ustrojowej, to panstwo sie zwija, a nie rozwija.

Szczegolnie totalny niedowlad obserwuje sie od momentu kiedy do wladzy doszedl
rezim (tak rezim)  Tuska.

Data: 2011-06-24 06:13:14
Autor: Leszczur
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
On 24 Cze, 15:05, "obserwator " <fajny.d.arzbor.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
Leszczur <leszc...@acn.waw.pl> napisał(a):

Nie w samej ilo¶ci jest problem!

oczywiscie, ze nie w samej ilosci jest problem, ale to jest jeden z dowodow
na to, jak od tzw. transformacji ustrojowej, to panstwo sie zwija, a nie rozwija.

Wzrost poziomu biurokracji jest jedn± z pochodnych rz±dów
demokratycznych i wiecznego przekazywania władzy z r±k do r±k.

Szczegolnie totalny niedowlad obserwuje sie od momentu kiedy do wladzy doszedl
rezim (tak rezim)  Tuska.

Za czasów PiS było aż za dużo "władno¶ci". Tusk jest niebezpieczny,
ale nie tak jak alternatywa.

Data: 2011-06-24 13:02:03
Autor: obserwator
K.S. <kochamspam@poczta.onet.pl> napisał(a):
A to się popisałe¶ ............
Jest ponad pół miliona urzędników.
4 razy więcej niż 20 lat temu.
Pleciesz co ci ¶łina .......

popisal sie kompletna ignorancja, nieznajomoscia faktow lub po prostu sam jest
zupelnie odmozdzony. Postkomusz mendia produkuja hurtowo taki rodzaj wyborcow dla PO.  --

Data: 2011-06-24 16:30:39
Autor: K.S.
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iu21sb$b7n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Fakt.
Ledwo ten w±tek został zainicjowany, a już dwóch kretynów dopisało kretyńskie komentarze.

Data: 2011-06-24 20:05:57
Autor: u2
W dniu 2011-06-24 16:30, K.S. pisze:
Postkomusz mendia produkuja hurtowo taki rodzaj wyborcow dla PO.
Fakt.
Ledwo ten w±tek został zainicjowany, a już dwóch kretynów dopisało kretyńskie komentarze.

Nie robia tego bezinteresownie :)

Data: 2011-06-24 20:42:41
Autor: K.S.
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e04d206$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to jeszcze gorzej, bo ich mocodawcy s± jeszcze większymi kretynami skoro wydaj± pieni±sze na takie kretyństwa.
Chyba że:.....
Ci ludzie s± wynajęci w celu kompromitowania ugrupowania konkurencyjnego wobec ich mocodawców. Pisz±c ewidentne głupoty za kom¶ można go przez to jeszcze bardziej pogr±żyć.

Data: 2011-06-24 21:01:56
Autor: u2
W dniu 2011-06-24 20:42, K.S. pisze:
> [...]
Ci ludzie s± wynajęci w celu kompromitowania ugrupowania konkurencyjnego wobec ich mocodawców. Pisz±c ewidentne głupoty za kom¶ można go przez to jeszcze bardziej pogr±żyć.

Na usenecie pewnie stawka mniejsza niz na internetowych forach. Tam za
taki post mogliby dostac dwa zeta :)

Data: 2011-06-24 19:06:10
Autor: pluton
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
Państwo marnuje pieni±dze bo usilnie stara się je oszczędzać.

Panstwo marnuje pieniadze, bo taka jest natura panstwa.

Nullification

Data: 2011-06-24 19:37:32
Autor: K.S.
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iu2g7m$1l1$1inews.gazeta.pl...
Państwo marnuje pieni±dze bo usilnie stara się je oszczędzać.

Panstwo marnuje pieniadze, bo taka jest natura panstwa.
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for

A złodziej kradnie, bo taka jego natura.

Data: 2011-06-24 10:38:31
Autor: Leprechuan

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:iu10q0$5ml$3dont-email.me...

Państwo bierze od nas coraz więcej
Bartosz Marczuk

Co to za jeden? Zna go ktoĹ›?

BomBel

Data: 2011-06-24 13:18:15
Autor: K.S.
Rudy i jego banda łupi nas bez lito¶ci
Użytkownik "Leprechuan" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomo¶ci news:4e044d3e$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iu10q0$5ml$3dont-email.me...

Państwo bierze od nas coraz więcej
Bartosz Marczuk

Co to za jeden? Zna go kto¶?

BomBel

Ty naprawdę głupi jeste¶!
Niwykluczone że On jest głupszy od Ciebie i że nikt go nie zna - ale nic z tego nie wynika!!!

Rudy i jego banda łupi nas bez litości