Rudy oszuka艂 i okrad艂 student贸w

Data: 2011-06-05 23:52:48
Autor: Inc
Rudy oszuka艂 i okrad艂 student贸w

Jest taka elegancka zasada, kt贸ra m贸wi 偶e 鈥渘ie zmienia si臋 regu艂 w czasie gry鈥. Jednak polski rz膮d wcale nie wychodzi z takiego za艂o偶enia. St膮d ich bardzo nieeleganckie zagranie, by zasady w czasie gry w艂a艣nie zmieni膰. A chodzi o studenckie stypendia naukowe.

Na sam koniec roku akademickiego rz膮d postanowi艂 powa偶nie zabra膰 si臋 za stypendia naukowe. W przypadku tego rz膮du 鈥渮abra膰 si臋鈥 oznacza dos艂ownie 鈥渮abra膰鈥. Resort nauki wymy艣li艂 nowelizacj臋 do ustawy o szkolnictwie wy偶szym, kt贸ra wejdzie w 偶ycie 1 pa藕dziernika a dzi臋ki kt贸rej stypendi贸w naukowych b臋dzie mniej ni偶 dotychczas. Je艣li wi臋c kt贸ry艣 z 偶ak贸w wypracowa艂 sobie wysok膮 艣redni膮 za ten rok, to nie powinien by膰 taki pewny, 偶e stypendium otrzyma.

Ustawa bowiem jasno g艂osi, 偶e stypendium naukowe, b臋dzie mog艂o otrzyma膰 tylko 10 proc. student贸w na ka偶dym z kierunk贸w. Oznacza to, ni mniej ni wi臋cej, 偶e wielu tym, kt贸rzy na te stypendia zapracowali (wychodzi 90%), de facto te stypendia odebrano. Harujesz bracie ca艂y rok by mie膰 stypendium a tu, a kuku, rz膮d Ci臋 wycycka艂 i ca艂a praca na nic. Bo przecie偶 i tak przepijesz, wydasz na narkotyki albo kondony.

Powiedzmy sobie szczerze. Nie ka偶dy student ma kasiastego tatusia Rysia od wyci膮g贸w narciarskich czy nadzianego tat臋 Mirka z Platformy, kt贸rym stypendia zasadniczo nie s膮 potrzebne, bo oni si臋 drobnymi sumami nie interesuj膮. Ale jest wielu takich student贸w, a sam znam takich, dla kt贸rych te n臋dzne 400 z艂 czy 500 z艂 stypendium to jest wa偶ny sk艂adnik ich studenckiego bud偶etu. Bud偶etu potrzebnego do prze偶ycia, drogi rz膮dzie, nie dla finansowania u偶ywek czy zaspakajania zb臋dnych kaprys贸w.

Oczywi艣cie, student uczy si臋 g艂ownie dla siebie. Je艣li osi膮ga dobre wyniki, to robi to tylko dla siebie. Ale dodatkowa gratyfikacja w postaci stypendi贸w naukowych, przyznawanych za dobre wyniki w nauce, by艂y i s膮 dobrym 艣rodkiem motywuj膮cym. Dla wielu student贸w stanowi tak偶e prawie po艂ow臋 bud偶etu, jak to bywa w przypadku os贸b pochodz膮cych ze 艣rednio zamo偶nych czy nawet biednych rodzin.

Prosz臋 mnie dobrze zrozumie膰. Mi to ju偶 nawet nie chodzi o to, 偶e odebrano wielu studentom stypendia, bo od paru lat ju偶 mnie przyzwyczajano, 偶e teraz si臋 tylko bardziej zabiera ni偶 daje. A jak si臋 daje, to 鈥渟woim鈥. Chodzi mi tylko o to w jaki spos贸b to zrobiono. A zrobiono to w spos贸b bezczelny i chamski, nieelegancki i nieprzyzwoity. Jak dla mnie, to resort nauki, a wi臋c tak偶e i rz膮d PO-PSL, zrobi艂 sobie jawne kpiny z m艂odych ludzi b臋d膮cych na studiach.

Wed艂ug mnie to pokazanie, 偶e jednak mo偶na zmienia膰 zasady w czasie gry. To b臋dzie dow贸d, 偶e skoro mo偶na studenta zrobi膰 na szaro, to mo偶na ka偶dego zrobi膰 na szaro. Jak mo偶na tak zagra膰 w temacie stypendi贸w, to b臋dzie mo偶na tak zmieni膰 zasady w sprawie wybor贸w czy w innych dziedzinach. Bo skoro im wolno wszystko, to kto ich powstrzyma?Oni si臋 obejrzymy a zmieni膮 wszystko, dostosuj膮 pod siebie i tych, kt贸rzy za sznurki poci膮gaj膮.

Na miejscu student贸w poszed艂bym na otwart膮 wojn臋 z rz膮dem, jak to zrobi艂o wielu innych, 艂膮cznie z kibicami (nie myli膰 z kibolami). Bo przecie偶 trzeba walczy膰 o swoje i nie wolno tak dawa膰 sob膮 pomiata膰. A to w艂a艣nie rz膮d Tuska zrobi艂 ze studenck膮 braci膮. Naprawd臋 sobie na to pozwolicie?

Piotr Cybulski

Data: 2011-06-06 08:46:30
Autor: Leprechaun
Rudy oszuka? i okrad? student贸w
U縴tkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomo禼i news:ishmf0$nvs$3dont-email.me...
Piotr Cybulski

Co to za mato?

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,9731249,Jak_oceniaja_ludzi_w_biurze_poslanki_Kempy__Co_za.html

BomBel

Data: 2011-06-06 11:36:56
Autor: jadrys
Rudy oszuka墓? i okrad墓? student膫艂w
W dniu 2011-06-06 08:46, Leprechaun pisze:
U偶ytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ishmf0$nvs$3dont-email.me...
Piotr Cybulski

Co to za mato艂?

BomBel

I po kiego diab艂a reagujesz na teksty bota? Ten co go zaprogramowa艂 mo偶ne da sobie spok贸j gdy zobaczy 偶e nikt na te bzdety nie reaguje.

--
Kapitalizm jest chorob膮 (zaraz膮) z kt贸r膮 nale偶y walczy膰..
Instaluj膮c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-06-06 15:29:42
Autor: cirrus
Rudy oszuka墓? i okrad墓? student膫艂w
U偶ytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:isi73k$c9b$1news.onet.pl...
[...]

Rzeczywi艣cie 偶adki to przypadek, 偶eby kto艣 na te wypociny reagowa艂.

--
stevep

Data: 2011-06-06 21:07:18
Autor: jadrys
W dniu 2011-06-06 15:29, cirrus pisze:
[...]

Jak wida膰 nie taki zn贸w rzadki.

Data: 2011-06-06 11:02:39
Autor: Marek
Rudy oszuka i okrad student體
On Jun 6, 6:52燼m, Inc <g...@lljl.pl> wrote:

Na miejscu student體 poszed砨ym na otwart wojn z
rz眃em, jak to zrobi硂 wielu innych, 潮cznie z
kibicami (nie myli z kibolami). Bo przecie trzeba
walczy o swoje i nie wolno tak dawa sob pomiata.
A to w砤秐ie rz眃 Tuska zrobi ze studenck braci.
Naprawd sobie na to pozwolicie?

Piotr Cybulski

Jak ja studiowalem, to stypendia i miejsca w akademikach ( wtedy -
towar luksusowy) mieli synkowie i cory powiatowych notabli z kilku
okolicznych wojewodztw.
Wiekszosc z nich byla czlonkami PZPR i roznych innych organizacji.
Podobno , niektorzy , pod studenckimi kanapami mieli strzelby
mysliwskie, bo nalezeli do "elitarnych" kol lowieckich.

Wraca stare !!!

Data: 2011-06-06 20:07:59
Autor: u2
W dniu 2011-06-06 20:02, Marek pisze:
Jak ja studiowalem, to stypendia i miejsca w akademikach ( wtedy -
towar luksusowy) mieli synkowie i cory powiatowych notabli z kilku
okolicznych wojewodztw.

Stypendia zalezaly od sredniej. Akademiki zalezaly od pochodzenia.
Niekoniecznie musiales byc synkiem kacyka, aby dostac stypendium.
Wystarczylo, ze byles zdolny i pracowity.

Teraz wszystko zalezy od notabli.

Data: 2011-06-06 21:05:15
Autor: jadrys
[...]

Ale ty ch艂opie bredzisz..

Data: 2011-06-08 14:13:49
Autor: Marek
On Jun 6, 9:05爌m, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
W dniu 2011-06-06 20:02, Marek pisze:

> Jak ja studiowalem, to stypendia i miejsca w akademikach ( wtedy -
> towar luksusowy) mieli synkowie i cory powiatowych notabli z kilku
> okolicznych wojewodztw.

Ale ty ch硂pie bredzisz..

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt髍 nale縴 walczy..
Instaluj眂 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Jak chcesz, to podam ci nazwiska...haaahaaa...glupku...

Data: 2011-06-08 23:53:10
Autor: jadrys
W dniu 2011-06-08 23:13, Marek pisze:
On Jun 6, 9:05 pm, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:
[...]

Ty lepiej pisz o faktach a nie o swoich urojeniach.

Data: 2011-06-06 16:19:24
Autor: matusm
Rudy oszuka i okrad student體

U縴tkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomo禼i news:ishmf0$nvs$3dont-email.me...

Jest taka elegancka zasada, kt髍a m體i 縠 "nie zmienia si regu w czasie gry". Jednak polski rz眃 wcale nie wychodzi z takiego za硂縠nia. St眃 ich bardzo nieeleganckie zagranie, by zasady w czasie gry w砤秐ie zmieni. A chodzi o studenckie stypendia naukowe.

Na sam koniec roku akademickiego rz眃 postanowi powa縩ie zabra si za stypendia naukowe. W przypadku tego rz眃u "zabra si" oznacza dos硂wnie "zabra". Resort nauki wymy秎i nowelizacj do ustawy o szkolnictwie wy縮zym, kt髍a wejdzie w 縴cie 1 pa糳ziernika a dzi阫i kt髍ej stypendi體 naukowych b阣zie mniej ni dotychczas. Je秎i wi阠 kt髍y z 縜k體 wypracowa sobie wysok 秗edni za ten rok, to nie powinien by taki pewny, 縠 stypendium otrzyma.

Ustawa bowiem jasno g硂si, 縠 stypendium naukowe, b阣zie mog硂 otrzyma tylko 10 proc. student體 na ka縟ym z kierunk體. Oznacza to, ni mniej ni wi阠ej, 縠 wielu tym, kt髍zy na te stypendia zapracowali (wychodzi 90%), de facto te stypendia odebrano. Harujesz bracie ca硑 rok by mie stypendium a tu, a kuku, rz眃 Ci wycycka i ca砤 praca na nic. Bo przecie i tak przepijesz, wydasz na narkotyki albo kondony.

Powiedzmy sobie szczerze. Nie ka縟y student ma kasiastego tatusia Rysia od wyci眊體 narciarskich czy nadzianego tat Mirka z Platformy, kt髍ym stypendia zasadniczo nie s potrzebne, bo oni si drobnymi sumami nie interesuj. Ale jest wielu takich student體, a sam znam takich, dla kt髍ych te n阣zne 400 z czy 500 z stypendium to jest wa縩y sk砤dnik ich studenckiego bud縠tu. Bud縠tu potrzebnego do prze縴cia, drogi rz眃zie, nie dla finansowania u縴wek czy zaspakajania zb阣nych kaprys體.

Oczywi禼ie, student uczy si g硂wnie dla siebie. Je秎i osi眊a dobre wyniki, to robi to tylko dla siebie. Ale dodatkowa gratyfikacja w postaci stypendi體 naukowych, przyznawanych za dobre wyniki w nauce, by硑 i s dobrym 秗odkiem motywuj眂ym. Dla wielu student體 stanowi tak縠 prawie po硂w bud縠tu, jak to bywa w przypadku os骲 pochodz眂ych ze 秗ednio zamo縩ych czy nawet biednych rodzin.

Prosz mnie dobrze zrozumie. Mi to ju nawet nie chodzi o to, 縠 odebrano wielu studentom stypendia, bo od paru lat ju mnie przyzwyczajano, 縠 teraz si tylko bardziej zabiera ni daje. A jak si daje, to "swoim". Chodzi mi tylko o to w jaki spos骲 to zrobiono. A zrobiono to w spos骲 bezczelny i chamski, nieelegancki i nieprzyzwoity. Jak dla mnie, to resort nauki, a wi阠 tak縠 i rz眃 PO-PSL, zrobi sobie jawne kpiny z m硂dych ludzi b阣眂ych na studiach.

Wed硊g mnie to pokazanie, 縠 jednak mo縩a zmienia zasady w czasie gry. To b阣zie dow骴, 縠 skoro mo縩a studenta zrobi na szaro, to mo縩a ka縟ego zrobi na szaro. Jak mo縩a tak zagra w temacie stypendi體, to b阣zie mo縩a tak zmieni zasady w sprawie wybor體 czy w innych dziedzinach. Bo skoro im wolno wszystko, to kto ich powstrzyma?Oni si obejrzymy a zmieni wszystko, dostosuj pod siebie i tych, kt髍zy za sznurki poci眊aj.

[...]

ano glosowa硂 sie na Mato硂w po/pzpr to teraz zbiera sie owoce z faktu,ze nadal,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia

Data: 2011-06-06 17:38:54
Autor: u2
W dniu 2011-06-06 06:52, Inc pisze:
Na sam koniec roku akademickiego rz膮d postanowi艂 powa偶nie zabra膰 si臋 za
stypendia naukowe. W przypadku tego rz膮du 鈥渮abra膰 si臋鈥 oznacza dos艂ownie
鈥渮abra膰鈥.

Gnojki z nie-rz膮du PO-PSL szastaja miliardami z bud偶etu na niepotrzebne
zupe艂nie sprawy typu stadiony, orliki, 10 km S-8 pod Warszaw膮 , a nie
maj膮 na rzeczy rzeczywi艣cie potrzebne.

Kie艂basa wyborcza, tylko to potrafi膮 produkowa膰, mato艂y z PO.

Data: 2011-06-06 18:01:36
Autor: .
Rudy oszuka艂 i okrad艂 student贸w
Dnia Mon, 06 Jun 2011 17:38:54 +0200, u2 napisa(a):

W dniu 2011-06-06 06:52, Inc pisze:
Na sam koniec roku akademickiego rz郿 postanowi powa齨ie zabra si za
stypendia naukowe. W przypadku tego rz郿u 磟abra si妗 oznacza dos鵲wnie
磟abra恪.

Gnojki z nie-rz郿u PO-PSL szastaja miliardami z bud齟tu na niepotrzebne
zupe鵱ie sprawy typu stadiony, orliki, 10 km S-8 pod Warszaw , a nie
maj na rzeczy rzeczywi鷆ie potrzebne.

Kie鵥asa wyborcza, tylko to potrafi produkowa, mato鵼 z PO.

Chyba przyspieszymy zaj鎐ie sie tob! Czas przytrze ci nosa internetowy
bandyto!

Dominik

Rudy oszuka艂 i okrad艂 student贸w