Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?

Data: 2010-09-29 21:07:07
Autor: pitkla
Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?
Witam.
Wybierałem się na początku października do Rumunii. Planowałem Maramuresz. Niestety po głębszej analizie okazuje się że zabrałem się za temat za późno. Z Maramureszu muszę raczej  zrezygnować. Brak map, trasy   słabo oznaczone i raczej wymagające biwakowania. Spróbuję za rok ale w lecie. Czy moglibyście mi polecić jakieś inne fajne górki w Rumuni, raczej od strony zachodniej, w które mógłbym alternatywnie pojechać teraz na ok. 3 dni łażenia. Dobrze by było gdyby można było zanocować w jednej miejscowości i stamtąd wychodzić na jednodniowe wycieczki. I żeby mapy były dostępne. (nie wymagam za dużo?)
Wielkie dzięki.
Piotr

Data: 2010-09-29 23:30:26
Autor: Basia Z.
Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?

Użytkownik "pitkla" :

[...]

Płaskowyż Padisz w Górach Apuszeni (Góry Zachodniorumuńskie)
Noclegi w schronisku Padisz lub w jednych z wielu domków na polanie obok.
Mapy oficyny Dimap łatwe do kupienia również w Polsce,  w Sklepach Podróżnika. Oznakowanie szlakow jak na warunki rumuńskie  bardzo dobre.

Nie wysoko (do 1400 m n.p.m.), więc raczej nie grożą masywne opady śniegu. Bardzo ciekawy teren krasowy, kilka atrakcji, które koniecznie trzeba zobaczyć, akurat na 3-5 dni.

Jedynym mankamentem jest kiepski dojazd.
Komunikacja publiczna tam własciwie nie istnieje.
Jeżeli jedziesz własnym samochodem - ostatnie 25 km to gruntowa bardzo dziurawa droga.

Warto tam pojechac teraz, bo moze w przyszłym roku tą drogę już zbudują i nie będzie już tak samo  :-(

B.

Data: 2010-09-30 13:42:11
Autor: pitkla
Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?
Basia Z. pisze:
Użytkownik "pitkla" :

[...]

Dziekuję. Jakie są warunki w schronisku? Można tam coś zjeść ciepłego? Ile pokoi? Moze masz namiary na stronę internetową schroniska albo telefon?

Data: 2010-09-30 13:43:23
Autor: Doczu
Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?
Dnia Thu, 30 Sep 2010 13:42:11 +0200, pitkla napisał(a):

Basia Z. pisze:
Użytkownik "pitkla" :

[...]

Ja co prawda nie jadłem w schronisku, ale obok jest baro-sklep dość dobrze
zaopatrzony, oferujący przepysznego pstrąga, do tego Ursus i więcej nie
trzeba. Oprócz tego nieopodal schroniska jest zagroda babci, która
sprzedaje ponoć bardzo dobre sery (ja nie próbowałem, ale znajomi chwalili)
Bez obaw - z głodu i pragnienia nie umrzecie :)
--
Pozdrawiam Doczu
doczu@interia.peel

Data: 2010-09-30 14:03:50
Autor: Basia Z.
Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?
  > Dziekuję. Jakie są warunki w schronisku? Można tam coś zjeść ciepłego? Ile pokoi? Moze masz namiary na stronę internetową > schroniska albo telefon?

Niestety schronisko na polanie Padisz nie posiada strony internetowej, a przynajmniej ja nie znalazłam chociaż szukałam dość długo.
W schronisku można było latem zjeść dużo dobrych rzeczy (byliśmy dwa razy na obiadach), nie wiem jednak czy czynne jest przez cały rok.
Oprócz schroniska, w jego najbliższej okolicy, na polanie Padisz jest z 5-6 ośrodków campingowych.

Ja w lipcu nocowałam w tym:

http://www.turistinfo.ro/padis/cazare-padis/popas_turistic_padis-c41306.html

Warunki przyzwoite, ceny do przyjęcia (20 lei / osoba / noc), ale z nikim nie da się porozumieć w języku innym niż rumuński !
W kontaktach bezpośrednich to nie stanowi przeszkody, ale mailem lub telefonicznie - jest !
W rezultacie nie dogadaliśmy się co do rezerwacji i musieliśmy się gnieść.
(byłam tam z grupą 14-osobową)

Jakieś 6 km dalej jest nowe dość drogie schronisko:

http://www.turistinfo.ro/padis/cazare-padis/cabana_cetatile_ponorului-c52894.html

Tam mówią po angielsku i odpowiadają na maile, jednak ceny były takie że wymiękłam.
Kiedy już tam byłam, wracając z wycieczki do Twierdzy Ponoru wstąpiliśmy na obiad. Komfort średni, nie usprawiedliwiając aż tak wysokich cen, jedzenie dobre, ale mały wybór.

W małą liczbę osób jechałabym "w ciemno", na miejscu coś się zawsze znajdzie.

Pozdrowienia

Basia

Rumunia - w jakie góry można pojechać teraz?