Rumunski "GOPR"

Data: 2010-07-13 00:30:34
Autor: piogu
Rumunski "GOPR"
Witam
Czy ktos moze mi pomoc z namiarami na rumunski odpowiednik GOPRu/TOPRu?
Czy uslugi w.w. instytucji sa bezplatne?
Dziekuje i pozdrawiam
Piotr

Data: 2010-07-13 08:12:00
Autor: Zbynek Ltd.
Rumunski "GOPR"
Witam

piogu@poczta.onet.pl napisał(a) :
[...]

Salvamont.
Tak rzadko wyszukiwana w goglach nazwa, że nawet nie podpowiada jak
wpisałem bez ostatniej litery.
http://salvamont.org/main/poteci/salvamont_ro.html

Tu parę słów z ambasady w Bukareszcie:
http://www.consul-romania.pl/tourism/advice.html

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-13 08:22:45
Autor: Doczu
Rumunski "GOPR"
W dniu 2010-07-13 08:12, Zbynek Ltd. pisze:
Salvamont.
Tak rzadko wyszukiwana w goglach nazwa, że nawet nie podpowiada jak
wpisałem bez ostatniej litery.

No cóż - bo nazwa taka trochę dziwna. Mało pasująca do służb ratunkowych. Bardziej jak firma montażowa :)
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-07-13 00:44:19
Autor: knovak
Rumunski "GOPR"
On 13 Lip, 08:22, Doczu <do...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> wpisałem bez ostatniej litery.

No cóż - bo nazwa taka trochę dziwna. Mało pasująca do służb
ratunkowych. Bardziej jak firma montażowa :)

No tak, zmontowane dwa slowa z łacinskim pochodzeniem - salvare i
montis. Rzeczywiście firma montażowa ;-)

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2010-07-13 18:14:55
Autor: Doczu
Rumunski "GOPR"
W dniu 2010-07-13 09:44, knovak pisze:

No tak, zmontowane dwa slowa z łacinskim pochodzeniem - salvare i
montis. Rzeczywiście firma montażowa ;-)

Z Łaciny to znam wiele słów, ale najczęściej kończą się na "...a" czy "...j" ;) No ale być może posługujemy się inną łaciną :)

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-07-14 04:53:58
Autor: knovak
Rumunski "GOPR"
On 13 Lip, 18:14, Doczu <do...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Z Łaciny to znam wiele słów, ale najczęściej kończą się na "...a" czy
"...j" ;) No ale być może posługujemy się inną łaciną :)

Rumuni z pewnością. Salvare - ratunek, montis - góry. Oni natomiast
pewnie się czepiają, że GOPR to jakiś durny skrót polityczny albo
nazwa fragmentu odzieży... ;-)

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2010-07-14 10:40:08
Autor: Marcin Kysiak
Rumunski "GOPR"
W dniu 2010-07-13 18:14, Doczu pisze:

Z Łaciny to znam wiele słów, ale najczęściej kończą się na "...a" czy
"...j" ;) No ale być może posługujemy się inną łaciną :)

O ile określenie, które czasem lepiej zastąpić zwrotem "łaskawa pani", jest zdecydowanie natury łacińskiej, to tytuł którym okazują sobie szacunek preclowicze jest słowiański:

http://pl.wiktionary.org/wiki/chuj

Pzdr,
M.

--