Run na bank

Data: 2020-01-21 14:33:47
Autor: J.F.
Run na bank
Czyli klienci masowo wyplacaja pieniadze z PBS.
Gotowki moze zabraknac :-)
https://www.pbsbank.pl/docman-wszystko/bfg/504-informacja-o-przyczynach-i-skutkach-przymusowej-restrukturyzacji-pbs

Przelewy powinny dzialac, ale ... co Nowy bank zrobi, gdy pieniedzy zabraknie ?
Kredyt z BFG czy z NBP ?
To po co bylo restrukturyzowac, skoro na jedno wychodzi ?

Czy jednak tylko nieliczni wyplaca ?
A moze dla BFG lepiej, jesli udziela pozyczki a nie wyskakuje z kasy i liczy na syndyka ?
A moze dla ludzi lepiej, jesli to jeden z niewielu bankow w rejonie i bedzie dzialal dalej ?

P.S. To nie byl 1 dzien - to byly 4 dni, bo caly weekend ... i moze piatek.

"Zdziwiło to nas, bo nie było żadnych informacji i nagle w mediach się okazało ze bank upada.
Nie dzwonili do nas z banku i o niczym nie informowali.
Napisali w internecie dopiero wtedy, gdy konta nie były już aktywne - podkreśliła jedna z kobiet oczekująca w kolejce przed oddziałem PBS w Domaradzu."

No, akurat prasa fachowa pisala, ale bank istotnie nie - poprzestal na raporcie polrocznym.

P.S.2
"Jak informowaliśmy wczoraj, środki jednostek samorządu terytorialnego nie są objęte gwarancją.
Oznacza to, że udało się uratować tylko 57 proc. pieniędzy samorządów.
Pozostałe 43 proc. ma zostać przeznaczonych na uregulowanie długów banku, które wynoszą 182 miliony złotych."

Czyli podatnik zaplaci ...

P.S.3  ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ?
W zasadzie bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale czytac :-)

J.

P.S.4 tak sie wymadrzam, a sam mialem obligacje PBS i liczylem na duzy zysk :-)
  troche sie sprzedalo cudem w ostatnich dniach, troche przepadlo :-)

Data: 2020-01-21 14:45:28
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e26fe71$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
Czyli klienci masowo wyplacaja pieniadze z PBS.

Uuu ... powinien byc zakaz restrukturyzowania zima, bo kto zwroci zdrowie klientom :-)

https://esanok.pl/2020/sanok-50-osob-pod-bankiem-kolejka-od-1-w-nocy-zdjecia-00e7ts.html

"Kolejka pod główną siedzibą banku o godzinie 6:30 liczyła około 50 osób. Pierwsi klienci pojawili się pod bankiem około 1 w nocy. "

J.

Data: 2020-01-21 06:45:43
Autor: Dawid Rutkowski
Run na bank
Non, ciekaw, czy sprawa nie skończy się masową rzeźnią spółdzielni - choć z drugiej strony sprawa SK banku, która była 10 razy większa, jak widać samorządy niewiele nauczyła - chyba że tylko PiSowskie zostały w lokalnych spółdzielniach.
Hmmm, PBS był jednym z dwóch największych spółdzielczych - więc pewnie był drugi (tak jak w tym kawale: "komunikat TASS - Rosjanin zajął zaszczytne drugie miejsce, Amerykanin był przedostatni") - bo największy jest ten krakowski.
Widać awansował na drugie po upadku sk banku - więc z tymi spółdzielniami to pewnie tak jak z miastami na Węgrzech (Budapeszt ponad 2mln, następny Debreczyn 200k) - skoro pbs był 10 razy mniejszy od sk, a sk i tak był mniejszy niż krakowski.

A co do rzezi - to oczywiście jak samorządy zabiorą kasę do komercyjnych.

A w kłamczuszku było już o kolejkach pod "nowym bankiem bfg" (ciekawe, czy jak padnie kolejna spółdzielnia, to ją włączą do tego "nowego" czy też otworzą "nowy 2" itp.?), tak jak w zeszłym roku o kolejkach emerytów przed getoutem i ideą?

Swoją drogą ciekawy zbieg z zakończeniem śledztwa w sprawie banków LCz i propozycji b. prezesa KNF o ksywie "baranek ofiarny"....

Data: 2020-01-21 16:08:59
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2817c1fc-988a-4271-96f7-ffee71f0ccf9@googlegroups.com...
[...]

2.8 mld zl depozytow - to chyba porownywalny z SK.

A co do rzezi - to oczywiście jak samorządy zabiorą kasę do komercyjnych.

Ale komercyjne tez moga upasc.

A w kłamczuszku było już o kolejkach pod "nowym bankiem bfg"
(ciekawe, czy jak padnie kolejna spółdzielnia, to ją włączą do tego "nowego" czy też otworzą "nowy 2" itp.?),

Wydaje mi sie, ze beda chcieli ten Nowy przekazac jakiemus innemu bankowi.
Chyba najprosciej bedzie sprzedac, i niech sie pozniej łącza. Albo od razu połączyc.
Bo przekazac samych klientow i konta ... jakos dziwnie, ale przeciez wlasnie to zrobili.

Wiec moze najprosciej bedzie utworzyc Nowy 2, albo po prostu kolejny Nowy, jesli stary Nowy zniknie :-)
Ba - utworzyc trzeba z wyprzedzeniem, zeby czekal w gotowosci, a prezes bedzie drobne zarabial :-)

Swoją drogą ciekawy zbieg z zakończeniem śledztwa w sprawie banków LCz i propozycji b. prezesa KNF o ksywie "baranek ofiarny"...

Co by nie mowic, to jednak PBS mial od dawna klopoty, i chyba nawet nie dalo sie dluzej czekac.
Ale jak Idea nie wykaze zysku, to tez sie nie da dluzej czekac :-)

J.

Data: 2020-01-21 18:40:09
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e26fe71$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
Uuuu robi sie grubo :-)

500+ nie bedzie, trzynastek nie bedzie, nagrod nie bedzie ...

https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-82-miliony-strat-samorzadow-po-restrukturyzacji-pbs-pieniedz,nId,4281261

Bedzie musial Premier sypnac groszem ... bo grozi kleska wyborcza :)

Na szczescie to drobne. Ale drobnymi budzet wydrukowany  :-)

J.

Data: 2020-01-21 18:43:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Run na bank

"J.F." 5e26fe71$0$500$65785112@news.neostrada.pl

Czyli klienci masowo wyplacaja pieniadze z PBS.
Gotowki moze zabraknac :-)
https://www.pbsbank.pl/docman-wszystko/bfg/504-informacja-o-przyczynach-i-skutkach-przymusowej-restrukturyzacji-pbs

Ponoć owce tak mają... Trzeba by zapytać RKluskę z Optimusa...

[...]

Nie chcesz chyba obciążyć urzędnika z samorządu?

P.S.3  ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ?
W zasadzie bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale czytac :-)

Po co?

P.S.4 tak sie wymadrzam, a sam mialem obligacje PBS i liczylem na duzy zysk :-)
 troche sie sprzedalo cudem w ostatnich dniach, troche przepadlo :-)

[przykro mi za mą kąśliwą uwagę z innego postu...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-01-21 11:15:33
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 11:44:13 UTC-6 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]

> Czyli podatnik zaplaci ...

Nie chcesz chyba obciążyć urzędnika z samorządu?

Hmmm. Te samorzadowe pieniadze to na lokatach byly czy na ROR-ach?

Kiedys tu o to pytalem ale chyba nikt nie wyjasnil mi:
Czy pieniadze na ROR-ach sa liczone jako rezerwa w oparciu o ktora mozna pozyczac pieniadze czy nie?

Bo tu mi sie nieco nie zgadza jakim cudem i po co samorzad mialby trzymac kase na lokatach. Rownie dobrze kase aktualnie niepotrzebna mogli by wsadzac w gielde czy inne tfi co bylo by IMHO absurdem.

Data: 2020-01-21 22:23:40
Autor: J.F.
Run na bank
Dnia Tue, 21 Jan 2020 11:15:33 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Raczej nie "rezerwa", bo slowo ma inne znaczenia, ale mozna pozyczac.

Bo tu mi sie nieco nie zgadza jakim cudem i po co samorzad mialby
trzymac kase na lokatach.

Jak ma nadwyzke na pewien czas ...
Rownie dobrze kase aktualnie niepotrzebna
mogli by wsadzac w gielde czy inne tfi co bylo by IMHO absurdem.

Jesli zarobia, to czemu nie. Ale ... oni chyba dlugi maja, a nie
nadwyzki :-)

Ale ... cos tam sie przebijalo, ze zabrano dotacje z Unii... Unii sie
pewnie nie chce co miesiac placic.

J.

Data: 2020-01-22 00:04:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Run na bank

"J.F." 144ncjewuhdyj$.11aqvorv6jxvb.dlg@40tude.net

Jesli zarobia, to czemu nie. Ale ... oni chyba dlugi maja, a nie nadwyzki :-)

 - Trzeba mieć ciągłość finansową, więc nie
   można chwilowych nadwyżek użyć do spłat.
 - Kredyt bierzesz, by podzielić się ryzykiem z bankiem.
 - Bywa, że przedterminowe spłacenie kredytu nie jest korzystne.
[- warto pożyczyć bankowi ze świadomością nadchodzącego padu
banku, by dać premie zarządowi banku, który tymi premiami
podzieli się z samoŻądnymi bliźnimi]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

VicToryja młóci Seagatem w pętli -- remapując to, co nie chce dać się rozczytać
z TimeOutem 20 ms w zakresie od 464100000 do 465000000 sektora, gdyż właśnie
tam jest nagromadzenie problemów. Na razie mam 83 zrelokowane/zrelaksowane.

Data: 2020-01-22 08:50:34
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e278395$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." 144ncjewuhdyj$.11aqvorv6jxvb.dlg@40tude.net
Jesli zarobia, to czemu nie. Ale ... oni chyba dlugi maja, a nie nadwyzki :-)
- Trzeba mieć ciągłość finansową, więc nie
  można chwilowych nadwyżek użyć do spłat.

Trzeba miec kredyt elastyczny/odnawialny/limit kredytowy ..

J.

Data: 2020-01-23 05:47:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Run na bank

"J.F." 5e27ff82$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Trzeba miec kredyt elastyczny/odnawialny/limit kredytowy ..

Ty możesz mieć takie coś, ale nie samoŻądny...

Dziewczyny porządne i pożądne. ;)

-=-

Kilka ms to ile IOPSów? Sto? ;)

-=-

Nie umiem policzyć, czy Mille dał mi %% za swe pieniądze,
które dał mi w ww. limicie... Niby prosta sprawa, ale jest
tyle niewiadomych... (od kiedy do kiedy trwa miesiąc, kiedy
był dzień sądny...)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-01-23 01:09:37
Autor: Dawid Rutkowski
Run na bank
Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się perełka):
"Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Data: 2020-01-23 08:08:03
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 03:09:39 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się perełka):
"Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

Od dawien dawna mowione bylo, pisposldpslawspcuwzchn to wszystko jeden i ten sam badziew. Jeden pitoli o liberalizmie i polowa narodu sie nabiera a drugi o nacjonalizmie i druga polowa sie nabiera.

To jest dopiero smieszne...

Data: 2020-01-23 08:16:22
Autor: Dawid Rutkowski
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 17:08:05 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]
> Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

Ale porównanie...
Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?
Czy wpłacały tam samorządy?

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

Data: 2020-01-24 08:51:12
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 10:16:24 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ale porównanie...

Porownanie adekwatne. Szczegoly nizej.

Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?

Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

Czy wpłacały tam samorządy?

W czym krzywda grupowa samorzadowa gorsza od krzywdy grupowej indywidualnej?

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz pada.

Data: 2020-01-24 19:11:55
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik sczyciel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8bad7eb1-8cd1-4886-8b67-2154094ab645@googlegroups.com...
> [...]

Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?

Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze trzy razy wiekszy :-)

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.
Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz pada.

Tu akurat wydaja sie, ze organy zareagowaly wzglednie na czas i zlapaly bank, gdy straty byly jeszcze malutkie.

aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

J.

Data: 2020-01-24 10:52:45
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu piątek, 24 stycznia 2020 12:15:02 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze trzy razy wiekszy :-)

Inflacja, Panie, inflacja ;)

> [...]

aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

Tego czego mi tu brakuje to prostej logiki. Znaczy sie w systemie bankowym ta logika powinna obowiazywac.

Srodki na ROR powinny byc nietykalne. Znaczy sie przez bank. To nie sa srodki na pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy lokalu.
I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w przypadku braku plynnosci banku"

Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu operuja..

Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to co gwarantowane zewnetrznie.

Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

Data: 2020-01-25 12:28:58
Autor: J.F.
Run na bank
Dnia Fri, 24 Jan 2020 10:52:45 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Cos w tym jest

Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w
przypadku braku plynnosci banku" Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu
operuja.

Hm, suweren raczej chce bezpiecznych oszczednosci.
Dla ryzykantow jest gielda, fundusze, obligacje.

Dodaj rzad, co namawia do oszczedzania na emeryture, bo mu sie nie
chce placic :-)

Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to
wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to
co gwarantowane zewnetrznie.

Tak jest. Ale
-banki beda przeciw, za duzo zarabiaja na pieniadzach z ROR.
-oplaty musialyby wzrosnac
-ciekawe, czy dzis by sie udalo. Wiekszosc z tych "pieniedzy w banku",   to srodki z bankowej kreacji. Wiec takich prawdziwych wszystkim na
 RORy zabraknie :-)

-kryzys na rynku kredytowym zapanuje, inwestycje stana, gospodarka  zdoluje ... chyba ze zaczniemy pozyczac w zagranicznych  bankach ... w walucie :-)

Tak czy inaczej ... przydalby sie taki rachunek "powierniczy".
Nawet opcjonalnie, na specjalne okazje.
Nie ma ... czyzby w trosce o gospodarke ? :-)

A moze niepotrzebny - w sensie ze BFG plus nadzor plus kary dla
prezesow wystarcza ...

Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

Co ciekawe - jednostki panstwowe trzymaja w NBP.
A samorzady nie moga ?

J.

Data: 2020-01-23 20:31:47
Autor: Robert Tomasik
Run na bank
W dniu 21.01.2020 o 14:33, J.F. pisze:

[...]

To był lokalny bank i sądzę, że środki tam były z lokalnych samorządów.

P.S.3  ... a te samorzady to nie podlegaja prokuratorowi ? W zasadzie
bylo do przewidzenia, tylko trzeba bylo fachowe portale czytac :-)

Upadek banku nie jest normalnym zjawiskiem, za nieprzewidzenie którego -
moim zdaniem - można ścigać skarbnika jakiejś gminy. Po za tym upadły
bank ma pewnie jakieś aktywa, których syndyk mo że dochodzić i odzyska w
ten sposób część środków.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-01-24 01:20:40
Autor: J.F.
Run na bank
Dnia Thu, 23 Jan 2020 20:31:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

A to nie ma lokalnych podatkow ?

[...]

W tym przypadku w zasadzie przewidzialny.

Po za tym upadły
bank ma pewnie jakieś aktywa, których syndyk mo że dochodzić i odzyska w
ten sposób część środków.

No wlasnie chyba juz nie ma.

J.

Data: 2020-01-27 18:29:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Run na bank

"Robert Tomasik" 5e29f4a4$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Upadek banku nie jest normalnym zjawiskiem,

Nie jest.

za nieprzewidzenie którego - moim zdaniem - można ścigać

Wg Ciebie przewidzenie jest trudne?

skarbnika jakiejś gminy.

Może jakiegoś gminnego znaFcę/ekonomistę?
Tylu mądrych, wykształconych a w razie padu -- brak winnych!
Wiesz, co to brak odpowiedzialności czy nieodpowiedzialność?

Winiłbym nie skarbnika, ekonomistę, znaFcę, czy innych wybrańców -- ale wyborców!
Winiłbym i ukarałbym -- tym (tą kwotą) bym ukarał, co stracili w wyniku padu banku.

[gdy ja daję komuś lekkomyślnemu/głupiemu szmal, bo ten
ktoś płacze -- Bóg nakłada na mnie karę równą stracie
tego, co dałem; karze i uznaje swa karę za słuszną!]

Czy wybieramy pijaka na kierowcę wiozącego nasze (wasze -- ja nie mam)
dzieci? Więc dlaczego wybierać nieudaczników do władz? -- bo car kazał?

Po za tym upadły bank ma pewnie jakieś aktywa,

poza

których syndyk mo że dochodzić i odzyska

może

w ten sposób część środków.

Na własne potrzeby. ;)

--