Run na bank

Data: 2020-01-23 01:09:37
Autor: Dawid Rutkowski
Run na bank
Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się perełka):
"Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Data: 2020-01-23 08:08:03
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 03:09:39 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Ładny komentarz pod artykułem na bankierze (czasem w tym zalewie szamba trafi się perełka):
"Kolejny wielki sukces wybrańców Suwerena.
Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

Od dawien dawna mowione bylo, pisposldpslawspcuwzchn to wszystko jeden i ten sam badziew. Jeden pitoli o liberalizmie i polowa narodu sie nabiera a drugi o nacjonalizmie i druga polowa sie nabiera.

To jest dopiero smieszne...

Data: 2020-01-23 08:16:22
Autor: Dawid Rutkowski
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 17:08:05 UTC+1 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
> [...]
> Podkarpacie wstało z kolan. I stoi. Patrz zdjęcie."

Ta, amber gold. A nie, to inna opcja byla. To co innego.

Ale porównanie...
Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?
Czy wpłacały tam samorządy?

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

Data: 2020-01-24 08:51:12
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 10:16:24 UTC-6 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ale porównanie...

Porownanie adekwatne. Szczegoly nizej.

Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?

Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

Czy wpłacały tam samorządy?

W czym krzywda grupowa samorzadowa gorsza od krzywdy grupowej indywidualnej?

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.

Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz pada.

Data: 2020-01-24 19:11:55
Autor: J.F.
Run na bank
Użytkownik sczyciel  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8bad7eb1-8cd1-4886-8b67-2154094ab645@googlegroups.com...
> [...]

Czy wpłaty do amber gold były gwarantowane przez bfg?

Nieprawidlowosci byly zglaszane, powska wladzuchna je ignorowala.

Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze trzy razy wiekszy :-)

Ale co tam - to tulko kilkadziesiąst dodatkowych utopionych milionów, w utopionych w innych sprawach miliardach zniknie bez śladu.
Czyli jak zwykle. Ja roznicy nie widze. Jak bylo tak jest. Deszcz pada.

Tu akurat wydaja sie, ze organy zareagowaly wzglednie na czas i zlapaly bank, gdy straty byly jeszcze malutkie.

aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

J.

Data: 2020-01-24 10:52:45
Autor: sczygiel
Run na bank
W dniu piątek, 24 stycznia 2020 12:15:02 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Na razie Banas przeszedl do kontrataku i przypomnial, ze Getback ze trzy razy wiekszy :-)

Inflacja, Panie, inflacja ;)

> [...]

aczkowiek ... ciekawe co to za straty, ze takie galopujace ... a skoro tak szybko rosna, to kto wie, na ilu sie skonczy ...

Tego czego mi tu brakuje to prostej logiki. Znaczy sie w systemie bankowym ta logika powinna obowiazywac.

Srodki na ROR powinny byc nietykalne. Znaczy sie przez bank. To nie sa srodki na pozyczki czy inwestycje czy oplacenie kasjerki czy lokalu.
I jako takie powinny byc "pewne jak w Banku"

Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w przypadku braku plynnosci banku"

Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu operuja..

Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to co gwarantowane zewnetrznie.

Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

Data: 2020-01-25 12:28:58
Autor: J.F.
Run na bank
Dnia Fri, 24 Jan 2020 10:52:45 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Cos w tym jest

Natomiast lokaty to juz nie tylko +3% ale i "ryzyko utraty w
przypadku braku plynnosci banku" Wtedy latwo bylo by oddzielic tych co ryzykuja od tych co po prostu
operuja.

Hm, suweren raczej chce bezpiecznych oszczednosci.
Dla ryzykantow jest gielda, fundusze, obligacje.

Dodaj rzad, co namawia do oszczedzania na emeryture, bo mu sie nie
chce placic :-)

Ekspertem nie jestem ale mam wrazenie ze aktualnie ROR i lokata to
wewnetrznie ta sama kupka. Bank padnie to wyplacone jest tylko to
co gwarantowane zewnetrznie.

Tak jest. Ale
-banki beda przeciw, za duzo zarabiaja na pieniadzach z ROR.
-oplaty musialyby wzrosnac
-ciekawe, czy dzis by sie udalo. Wiekszosc z tych "pieniedzy w banku",   to srodki z bankowej kreacji. Wiec takich prawdziwych wszystkim na
 RORy zabraknie :-)

-kryzys na rynku kredytowym zapanuje, inwestycje stana, gospodarka  zdoluje ... chyba ze zaczniemy pozyczac w zagranicznych  bankach ... w walucie :-)

Tak czy inaczej ... przydalby sie taki rachunek "powierniczy".
Nawet opcjonalnie, na specjalne okazje.
Nie ma ... czyzby w trosce o gospodarke ? :-)

A moze niepotrzebny - w sensie ze BFG plus nadzor plus kary dla
prezesow wystarcza ...

Co w przypadku takiego samorzadu jest bolesne.

Co ciekawe - jednostki panstwowe trzymaja w NBP.
A samorzady nie moga ?

J.

Run na bank