Rurka do buklaka na wode

Data: 2012-03-20 16:35:15
Autor: Tomek Banach
Rurka do buklaka na wode
Witam,

Rurka w moim zbiorniku zgnila straszliwie, ktoś przerabiał własnoręczną wymianę ? Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

--
Tomek

Data: 2012-03-20 17:51:47
Autor: Wojciech Waga
Rurka do buklaka na wode
On 03/20/2012 04:35 PM, Tomek Banach wrote:
Witam,

Rurka w moim zbiorniku zgnila straszliwie, ktoś przerabiał własnoręczną
wymianę ? Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego
matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

A w Decathlon czasem nie mają? Ustniki widziałem.

Jak nie to poszukałbym w akwarystycznym, duza szansa ze będzie bezwonna.

pozdr.
w.

Data: 2012-03-20 18:40:23
Autor: Jacek Maciejewski
Rurka do buklaka na wode
Dnia Tue, 20 Mar 2012 16:35:15 +0100, Tomek Banach napisa(a):

gdzie szuka czego takiego.

Wpadnij do jakiegos samochodowego sklepu i kup wyk do paliwa czy
spryskiwaczy.
--
Jacek

Data: 2012-03-20 11:18:59
Autor: Rowerex
Rurka do buklaka na wode
On 20 Mar, 18:40, Jacek Maciejewski <jac...@go2.pl> wrote:
Dnia Tue, 20 Mar 2012 16:35:15 +0100, Tomek Banach napisa(a):

> gdzie szuka czego takiego.

Wpadnij do jakiegos samochodowego sklepu i kup wyk do paliwa czy
spryskiwaczy.

A pojemnik i pompa do spryskiwacza jako bukak ;-) Sdzisz, e taka
rurka ma atesty do kontaktu z ywnoci?  Z drugiej strony, jeli
ohydnie cuchnce bidony maj atesty, to co owe atesty s warte?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-03-20 18:29:10
Autor: piecia aka dracorp
Rurka do buklaka na wode
Witam

Ja bym poszedł do jakiegoś sklepu ogrodniczego lub akwarystycznego i szukał przezroczystej rurki. Nie wiem z czego są robione ale zazwyczaj są bezwonne lub małowonne.
Po za tym rurkę od bukłaka da się wyczyścić. Potrzeba kawałek drutu i szmatka.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 16:07:48
Autor: Tomek Banach
Rurka do buklaka na wode
On 2012-03-20 19:29, piecia aka dracorp wrote:

Po za tym rurkę od bukłaka da się wyczyścić. Potrzeba kawałek drutu i
szmatka.

W sumie probowałem tylko kawałek ale szło średnio. Któryś z rozpuszczanych izo* okazał się strasznie i trwale paskudzący. Co ciekawe sam zbiornik bez śladów.

--
Tomek

Data: 2012-03-21 17:14:32
Autor: piecia aka dracorp
Rurka do buklaka na wode
Dnia Wed, 21 Mar 2012 16:07:48 +0100, Tomek Banach napisał(a):

W sumie probowałem tylko kawałek ale szło średnio. Któryś z
rozpuszczanych izo* okazał się strasznie i trwale paskudzący. Co ciekawe
sam zbiornik bez śladów.
Takie przebarwienia też mam i też nie mogę ich doczyścić. Jak dobrze pamiętam to isostar to zrobił.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-20 20:16:38
Autor: Marcin J.
Rurka do buklaka na wode
Użytkownik "Tomek Banach" <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisał w wiadomości news:jka83m$fj7$1news.icm.edu.pl...
Witam,

Rurka w moim zbiorniku zgnila straszliwie, ktoś przerabiał własnoręczną wymianę ? Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

Szukaj rurek/węży dopuszczonych do kontaktu z żywnością (food grade), kiedyś było tego sporo w Castoramie, chyba nawet z silikonu. W żadnym wypadku nie używaj rurek do paliwa itp, bo one są celowo zanieczyszczone olejami.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-03-20 21:11:44
Autor: biodarek
Rurka do buklaka na wode
W dniu 2012-03-20 16:35, Tomek Banach pisze:
Witam,

Rurka w moim zbiorniku zgnila straszliwie, ktoś przerabiał własnoręczną
wymianę ? Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego
matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

Ta oryginalna rurka, w moim wypadku Camelbaka, jest jakby dwuwarstwowa. Gruba rurka zewnętrzna i wewnętrzna warstwa folii. Wiem, bo kiedyś przyciąłem mętny kawałek przy ustniku i teraz podczas wkładania zaworu rozdwaja mi się niefajnie.

--
biodarek

Data: 2012-03-21 15:08:32
Autor: Tomek Banach
Rurka do buklaka na wode
On 2012-03-20 21:11, biodarek wrote:

[...]

O dobrze ze nie mam camelbaka w takim razie :)

--
Tomek

Data: 2012-03-21 07:53:55
Autor: richo nazca
Rurka do buklaka na wode
Tomek Banach <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisa(a):
Witam,

Rurka w moim zbiorniku zgnila straszliwie, ktoś przerabiał własnoręczną wymianę ? Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego matariału i gdzie szukać czegoś takiego.
 Jest w sklepach ze sprztem do robienia wina. U mnie np. w "elaniaku".

--
richo

Data: 2012-03-21 09:08:50
Autor: tanill5
Rurka do buklaka na wode

Użytkownik "Tomek Banach"  Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś konkretnego
matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

http://www.maxforma.pl/index.php?products=product&prod_id=116

Data: 2012-03-21 15:09:10
Autor: Tomek Banach
Rurka do buklaka na wode
On 2012-03-21 09:08, tanill5 wrote:

Użytkownik "Tomek Banach" Tak się zastanwiam czy ona ma być z jakiegoś
konkretnego
matariału i gdzie szukać czegoś takiego.

http://www.maxforma.pl/index.php?products=product&prod_id=116

Hmm żądanie za rurkę 48 zl jezeli cały zbiornik kosztuje 150 to jak dla mnie przesada. Ale dzieki za info jak nie uda się z alternatywami, które podali inni w wątku (dzięki chlopaki) zobaczymy.

--
Tomek

Data: 2012-03-21 14:21:22
Autor: piecia aka dracorp
Rurka do buklaka na wode
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:09:10 +0100, Tomek Banach napisał(a):

Hmm żądanie za rurkę 48 zl jezeli cały zbiornik kosztuje 150 to jak dla
mnie przesada. Ale dzieki za info jak nie uda się z alternatywami, które
podali inni w wątku (dzięki chlopaki) zobaczymy.
Source kosztuje 100zł. Łatwo się czyści do tego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 15:49:00
Autor: Coaster
Rurka do buklaka na wode
On 3/21/12 3:09 PM, Tomek Banach wrote:
On 2012-03-21 09:08, tanill5 wrote:

[...]

Myslales o rurce od kroplowki? Pamietam, ze byly kiedys do kupienia w sklepach CEZAL-u (CEntrum ZAopatrzenia Lecznictwa). Za pare zlotych. No i 'norma dozylna' wiec ostrzejsza niz 'doustna' - wyjalowione 'na dzien dobry'.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 16:01:58
Autor: biodarek
Rurka do buklaka na wode
W dniu 2012-03-21 15:49, Coaster pisze:
[...]

Jałowe i zarazem jednorazowe. Chyba, że jest gdzieś szpital, gdzie myją te rurki ;)
I jeśli nie wpływa na leki, to nie wiadomo czy nie zareaguje z "żywnością". W końcu, do brzucha ludzie pakują sobie brudniejsze rzeczy niż w żyłę :)

--
biodarek

Data: 2012-03-21 16:14:01
Autor: Coaster
Rurka do buklaka na wode
On 3/21/12 4:01 PM, biodarek wrote:
[...]

Toz napisalem, zeby szukac _sklepowych_ w CEZAL-u :-) A tam sa nowe, nie uzywki. I co Ci szkodzi uzywac wielokrotnie kupionych jednorazowych dozylnych nowek doustnie?

I jeśli nie wpływa na leki, to nie wiadomo czy nie zareaguje z
"żywnością". W końcu, do brzucha ludzie pakują sobie brudniejsze rzeczy
niż w żyłę :)

Jezeli twierdzisz, ze zawartosc bedzie 'brudniejsza' niz 'ruruociag' to 'w czom dielo'? IMHO z wersji, samochodowych, ogrodniczych ta jest najbardziej 'czysta'. A moze sugerujesz rurke do lewatywy?

P.S. W zyle ludzie potrafia pakowac sobie calkiem brudne rzeczy...

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 16:05:16
Autor: Tomek Banach
Rurka do buklaka na wode
On 2012-03-21 15:49, Coaster wrote:

[...]

Małe mam doświadcenie z kroplówkami ale te co miałem to leciało przez wąskie rureczki a mi potrzeba wewnętrznej średnicy ok 7-8 mm.

--
Tomek

Data: 2012-03-21 15:44:50
Autor: richo nazca
Rurka do buklaka na wode
Tomek Banach <banciur_bez_tego_@banciur.org> napisa(a):
Małe mam doświadcenie z kroplówkami ale te co miałem to leciało przez wąskie rureczki a mi potrzeba wewnętrznej średnicy ok 7-8 mm.
 Rurki do wina o ktrych pisaem maj zapewne atest na kontakt z ywnoci, s odporne (to to kwasy, alkohol, cukier), a cena jest taka, e w zasadzie mog by jednorazowe.

--
richo

Data: 2012-03-21 16:18:24
Autor: Coaster
Rurka do buklaka na wode
On 2012-03-21 15:49, Coaster wrote:

[...]

Kroplowkowe maja tak plus minus 3 mm. Moglbys ssac dwa razy wolniej... ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 17:14:18
Autor: rmikke
Rurka do buklaka na wode
Dnia Wed, 21 Mar 2012 16:18:24 +0100, Coaster naskroba/a:

On 2012-03-21 15:49, Coaster wrote:

[...]

Nie dwa, tylko cztery-piec razy wolniej. Przekroj rosnie z kwadratem srednicy...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-21 18:47:49
Autor: Coaster
Rurka do buklaka na wode

On 2012-03-21 15:49, Coaster wrote:

[...]

Ale skad wiesz jak szybko ssal? ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 17:11:48
Autor: rmikke
Rurka do buklaka na wode
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:49:00 +0100, Coaster naskroba/a:

On 2012-03-21 09:08, tanill5 wrote:

[...]

Ale chyba znacznie ciensze te rurki sa?

Data: 2012-03-21 18:40:40
Autor: Coaster
Rurka do buklaka na wode

On 2012-03-21 09:08, tanill5 wrote:

[...]

Jak napisalem wczesniej jakies 3 mm ma kroplowkowa a buklakowa nie wiem - nie uzywam. IMHO srednica kole 3 mm jest zbizona do srednicy naturalnej slomki ;-)

--
PoZdR