Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki

Data: 2015-09-04 15:09:43
Autor: TheGhost
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
Witam!

Mam nastêpuj±ce pytanko. O ile spotka³em siê ju¿ z kolorowaniem szprych rurkami termokurczliwymi o tyle mam nastêpuj±ce pytanko. Czy mo¿na u¿yæ w.w. rurki termokurczliwej (takiej bez kleju) jako os³onkê na linki? Konkretnie chodzi mi o to, czy taki rowerek pozostawiony na s³oñcu nie spowoduje, ¿e w.w. nie skurczy siê unieruchamiaj±c linkê :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-09-04 06:16:44
Autor: rmikke
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
W dniu pi±tek, 4 wrze¶nia 2015 15:12:03 UTC+2 u¿ytkownik TheGhost napisa³:
[...]

Ale w sensie, ¿e zamiast pancerzyka?
Czemu koniecznie ma byæ termokurczliwa?

Data: 2015-09-04 15:51:30
Autor: TheGhost
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
Nie, w miejscach, gdzie linka jest nieos³oniêta (tam, gdzie koñczy siê pancerzyk, a linka biegnie bez os³ony, np. nad lub pod ram±)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-09-04 07:49:44
Autor: Andy Niemczuk
Am Freitag, 4. September 2015 15:52:16 UTC+2 schrieb TheGhost:
Nie, w miejscach, gdzie linka jest nieos³oniêta (tam, gdzie koñczy siê pancerzyk, a linka biegnie bez os³ony, np. nad lub pod ram±)

Pozdrawiam, M.

Po pierwsze, to jak ma co¶ zablokowaæ, je¶li dasz j± tam gdzie linka sobie lu¼no siê przesuwa?
 Po drugie, odpowiadaj pod postem...

Data: 2015-09-04 14:50:35
Autor: Ignac
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
W dniu pi±tek, 4 wrze¶nia 2015 15:12:03 UTC+2 u¿ytkownik TheGhost napisa³:

Mam nastêpuj±ce pytanko.

Tu masz gotowce:
http://www.trybik.pl/alligator-koncowka-pancerza-5mm-srebrna.html

Data: 2015-09-04 15:35:37
Autor: TheGhost
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
=> Ignac: po co wydawaæ 4 zeta + 7,99 zeta za przesy³kê + czekaæ tydzieñ a¿ przyjdzie jak idziesz do Brico, kupujesz rurki termokurczliwe za 2 zeta i problem rozwi±zany ;-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-09-05 08:03:04
Autor: Ignac
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
W dniu sobota, 5 wrze¶nia 2015 00:35:40 UTC+2 u¿ytkownik TheGhost napisa³:
=> Ignac: po co wydawaæ 4 zeta + 7,99 zeta za przesy³kê + czekaæ tydzieñ

Zgoda, ale takiej full, wypas, profesjonal wersji rêczn± robot± nie
osi±gniesz(koszulka nie skurczu siê tak idealnie jak ta na oryginale).
Ponadto, s± linki ze smarem, szczelne, które by Ci problem rozwi±za³y,
je¶li je¼dzisz po DNA-ch jezior i rzek.
Normalne linki( u mnie wytrzymuj± 7-8 kkm), nawet nie zd±¿± zardzewieæ, bo siê urywaj± i wymieniam je na nowe.

Je¶li je¼dzisz rok, dwa ( nie wiem jak intensywnie i w jakich warunkach) i
pojawia siê problem: nie wskakiwania ³añcucha np. na najmniejsz± koronkê,
lub powolnego dzia³ania przerzutek, to problem nie le¿y w lince, tylko w
przerzutkach. Czy¶cisz je ³adnie, z potem WD-40 i pêdzelkiem do plakatówek
smarujesz te poszczególne sworznie przerzutek, bo tam zbiera siê tyci, tyci
mikro kurz, który je w korpusach przerzutek zaciera-stawia im opór.
Czym innym tego nie posmarujesz, ale dziêki temu przerzutki odzyskuj±
pierwotn± ruchomo¶æ, ponadto ja jestem zwolennikiem smarowania olejem
pancerzy w ¶rodku, maluje linkê olejem i przeci±gam kilka razy w pancerzu, ale tak, ¿eby olej potem z pancerza nie kapa³.

Data: 2015-09-04 18:17:11
Autor: Maciek
Rurka termokurczliwa jako osłonka na linki
Konkretnie chodzi mi o to, czy taki rowerek pozostawiony na s³oñcu nie
spowoduje, ¿e w.w. nie skurczy siê unieruchamiaj±c linkê :-)

Z tego co kojarzê na rurkê krótkotrwa³e 100C nie robi wiêkszego wra¿enia, zawsze grzeje je powy¿ej 150C ;-)
No ale nie mam 100% pewno¶ci jak siê zachowa taka rurka pozostawiona na godziny w pe³nym s³oñcu. Czy aby nie dostanie jakiego¶ czê¶ciowego skurczu (chocia¿ w±piê).
Zreszt± zawsze mo¿esz u¿yæ odpowiednio wiêkszej rozmiarówki na tyle aby po podgrzaniu mia³a *gwarantowany luz na lince ;-)

(*) rurki kurcz± siê do pewnego momentu, im wiêksza rozmiarówka, tym wiêkszy pozostaje w nich otwór po podgrzaniu.

Data: 2015-09-04 18:24:02
Autor: Maciek
Rurka termokurczliwa jako osłonka na linki
Zreszt± zawsze mo¿esz u¿yæ odpowiednio wiêkszej rozmiarówki na tyle aby
po podgrzaniu mia³a *gwarantowany luz na lince ;-)

Znaczy siê precyzuj±c chodzi mi o to aby j± podgrzaæ od razu, niech siê skurczy ile mo¿e.
Jej rozmiar nale¿a³oby dobraæ tak aby po podgrzaniu, rurka lu¼no siê przesuwa³a po lince i aby nie tworzy³a siê szczelina pomiêdzy ko³nierzem rurki a link± ;-)

Data: 2015-09-04 21:04:06
Autor: ToMasz
W dniu 04.09.2015 o 15:09, TheGhost pisze:
[...]

mo¿na tylko po jak± cholerê? (widzia³em takie cuda)
1. nie skurczy siê
2. mo¿esz j± sam skurczyæ, zostawiaj±c po pó³ centa na koñcach

ToMasz

Data: 2015-09-04 22:53:07
Autor: Maciek
W dniu 2015-09-04 o 15:09, TheGhost pisze:
[...]
Rurka termokurczliwa nie kurczy siê w nieskoñczono¶æ. Dobierz tak±
rurkê, która po skurczeniu zapewni luz dla linki, opalarka w d³oñ i
linki masz zabezpieczone.

Maciek

Data: 2015-09-05 10:20:37
Autor: Micha³G
Maciek pisze:
[...]

Ale takie zabezpieczenie jest o kant - przed niczym nie zabezpiecza a np. powoduje sta³e zawilgocenie linki. Pomys³ bez sensu poza kiepsk± estetyk±

--

PozdrawiamM

Data: 2015-09-05 10:28:49
Autor: Maciek
W dniu 2015-09-05 o 10:20, Micha³G pisze:
[...]
IMHO, zabezpiecza trochê przed zbieraniem przez linkê brudu, który potem
wciskany jest do pancerza. Je¶li boisz siê wilgoci napakuj w rurkê
smaru/oleju :-)

Maciek

Data: 2015-09-05 11:38:08
Autor: Rowerex
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
W dniu pi±tek, 4 wrze¶nia 2015 14:12:03 UTC+1 u¿ytkownik TheGhost napisa³:
[...]

Tu masz przepis na system (wersja 1.0):

http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

O paru lat stosujê wersjê "2.0", ró¿ni siê tym, ¿e miêdzy koñcówkami pancerzy dajê ca³± koszulkê, bez dzielenia jej - czyli linka w ca³o¶ci jest zakryta. Wymieniaj±c pancerze nawet nie wyci±gam koñcówek z ramy.

Stosujê koñcówki stalowe, bo maj± ma³± ¶rednicê zewnêtrzn± wiêc po za³o¿eniu koszulek ³atwo wchodz± w mocowania ramy. Jednak niektóre koñcówki stalowe maj± do¶æ ma³± ¶rednicê wewnêtrzn± i trzeba je wrêcz nabijaæ na pancerz (jak w tej "instrukcji"). Najlepiej znale¼æ takie, które w miarê ³atwo daj± siê na pancerze za³o¿yæ.

Czasami trzeba nieco rozpi³owaæ otwory w uchwytach koñcówek w ramie w miejscach gdzie wychodzi z nich linka, bo inaczej linka z na³o¿on± koszulk± przez nie nie przejd±...

Przy zgrzewaniu koszulki na lince, najlepiej za koszulkê lekko poci±gn±æ, wówczas zgrzany fragment rozci±gnie siê, a jego ¶cianki stan± siê du¿o cieñsze (byle nie przesadziæ, bo pêkn±) - wtedy rozpi³owywanie otworu w mocowaniu mo¿e nie byæ konieczne.

Najlepiej samemu poæwiczyæ na jakim¶ fragmencie koszulki i z jak±¶ koñcówk± aby dobraæ technologiê monta¿u do w³asnej ramy.

Wersja 2.0 wytrzymuje wszystko, b³oto, deszcz, ulewy, py³ itp. Nie ma co siê obawiaæ upa³ów - nawet w najgorêtszym miejscu na Ziemi nie ma szans, by koszulka zaczê³a siê zaciskaæ.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-09-05 17:15:23
Autor: Jacek Maciejewski
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
Dnia Fri, 4 Sep 2015 15:09:43 +0200, TheGhost napisa³(a):

jako os³onkê na linki?

Ale po co na lito¶æ bosk±?? Dzisiaj tylko nierdzewki. I dok³adasz parê
zbytecznych gramów do wagi :)
--
Jacek
Dziesiêæ przykazañ ma 279 s³ów.

Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki