Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki

Data: 2015-09-05 11:38:08
Autor: Rowerex
Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki
W dniu pi±tek, 4 wrze¶nia 2015 14:12:03 UTC+1 u¿ytkownik TheGhost napisa³:
Witam!

Mam nastêpuj±ce pytanko. O ile spotka³em siê ju¿ z kolorowaniem szprych rurkami termokurczliwymi o tyle mam nastêpuj±ce pytanko. Czy mo¿na u¿yæ w.w. rurki termokurczliwej (takiej bez kleju) jako os³onkê na linki? Konkretnie chodzi mi o to, czy taki rowerek pozostawiony na s³oñcu nie spowoduje, ¿e w.w. nie skurczy siê unieruchamiaj±c linkê :-)

Tu masz przepis na system (wersja 1.0):

http://images31.fotosik.pl/136/0d5faa32d3b09c47.jpg

O paru lat stosujê wersjê "2.0", ró¿ni siê tym, ¿e miêdzy koñcówkami pancerzy dajê ca³± koszulkê, bez dzielenia jej - czyli linka w ca³o¶ci jest zakryta. Wymieniaj±c pancerze nawet nie wyci±gam koñcówek z ramy.

Stosujê koñcówki stalowe, bo maj± ma³± ¶rednicê zewnêtrzn± wiêc po za³o¿eniu koszulek ³atwo wchodz± w mocowania ramy. Jednak niektóre koñcówki stalowe maj± do¶æ ma³± ¶rednicê wewnêtrzn± i trzeba je wrêcz nabijaæ na pancerz (jak w tej "instrukcji"). Najlepiej znale¼æ takie, które w miarê ³atwo daj± siê na pancerze za³o¿yæ.

Czasami trzeba nieco rozpi³owaæ otwory w uchwytach koñcówek w ramie w miejscach gdzie wychodzi z nich linka, bo inaczej linka z na³o¿on± koszulk± przez nie nie przejd±...

Przy zgrzewaniu koszulki na lince, najlepiej za koszulkê lekko poci±gn±æ, wówczas zgrzany fragment rozci±gnie siê, a jego ¶cianki stan± siê du¿o cieñsze (byle nie przesadziæ, bo pêkn±) - wtedy rozpi³owywanie otworu w mocowaniu mo¿e nie byæ konieczne.

Najlepiej samemu poæwiczyæ na jakim¶ fragmencie koszulki i z jak±¶ koñcówk± aby dobraæ technologiê monta¿u do w³asnej ramy.

Wersja 2.0 wytrzymuje wszystko, b³oto, deszcz, ulewy, py³ itp. Nie ma co siê obawiaæ upa³ów - nawet w najgorêtszym miejscu na Ziemi nie ma szans, by koszulka zaczê³a siê zaciskaæ.

Pozdr-
-Rowerex

Rurka termokurczliwa jako os³onka na linki