Ruskie dali nam wolność

Data: 2010-02-07 13:18:42
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność
Na przykładzie wspaniałego kultowego filmu "Czterej pancerni i pies" widać wyraźnie, jak w czasie wojny, bratnia Armia Radziecka pojednała polskich żołnierzy Armii Krajowej (ojciec Janka) i Armii Ludowej, utworzonej na terenie Związku Rądzieckiego. Ruskie dali nam wolność, pod przywództwem bratniej Armii Radzieckiej zdobyliśmy Olksywie, oswobodziliśmy całą Polskę z okupacji niemieckiej i w ramach rekompensaty otrzymaliśmy piastowskie Ziemie Zachodnie i Pomorze. Sprawiedliwości dziejowej stało się zadość. Manewr Rosjan był ni9esamowity, wywołać wojnę razem z Niemcami, podpuścić ich, wciągnąć w totalitarną wojnę i zabrać im na koniec piastowskie ziemie. Musimy sobie powiedzieć szczerze, że gdyby nie II Wojna Światowa, nigdy byśmy nie odzyskali naszych pisatowskich Ziem Zachodnich i Ppomorza i nie powrócili w granicę państwa polskiego, założonego przez Mieszka I. Tylko dzięki takiej właśnie totalitarnej wojnie, możemy rościć sobie prawo do tych ziem. I jeszcze jedno maiała ta wojna dobre, wybito burzuji, urzędników kapitalistycznych i nadano ziemię chłopom (Czereśniakowi np.), wraz z dobytkiem.
Tę naszą ziemię teraz od 1989 roku nam spowrotem zabierają, żydowska władza i kler...wespół...

boukun

Data: 2010-02-07 06:37:12
Autor: Hans Kloss
Ruskie dali nam wolność
On 7 Lut, 13:18, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Na przykładzie wspaniałego kultowego filmu "Czterej pancerni i pies" widać
wyraźnie,
... jakimi idiotami są ci wszyscy łykający gównianą pryloską
propagandową papkę i biorący ją za odbicie rzeczywistości.
J-23

Data: 2010-02-07 13:24:49
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ruskie dali nam wolność

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

   Ruskie dali wolnosc ,elementom socjalnie bliskim', co nie boukun?

   AR

   P.S.  Te ,piastowskie ziemie' chetnie zwrociliby teraz Niemcom,
   gdyby nie Anglicy i Amerykanie.

Data: 2010-02-07 13:30:27
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6371e$4b6eb121$54702a04$5632news.chello.at...

[...]
niesamowity, wywołać wojnę razem z Niemcami, podpuścić ich, wciągnąć w
totalitarną wojnę i zabrać im na koniec piastowskie ziemie. Musimy sobie
powiedzieć szczerze, że gdyby nie II Wojna Światowa, nigdy byśmy nie
odzyskali
naszych piastowskich Ziem Zachodnich i Pomorza i nie powrócili w granicę
państwa polskiego, założonego przez Mieszka I. Tylko dzięki takiej właśnie
totalitarnej wojnie, możemy rościć sobie prawo do tych ziem. I jeszcze
jedno
miała ta wojna dobre, wybito burzuji, urzędników kapitalistycznych i
[...]

Jakiś ty głupi, pewno całe życie żyłeś poza granicami Polski... A Janek pokochał Marusię i się z nią ożeni...

Anglicy i Amerykanie potrzebuja nas tylko jako mięso armatnie przygłupie.

boukun

Data: 2010-02-07 13:37:36
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Ruskie dali nam wolność

> [...]

Marusię i się z nią ożeni...

Anglicy i Amerykanie potrzebuja nas tylko jako mięso armatnie przygłupie.

   Nie pozwalaj sobie ,elemencie socjalnie bliski'! :-)))

   AR

Data: 2010-02-07 13:41:04
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:63360$4b6eb420$54702a04$5861news.chello.at...

> [...]

boukun

  Nie pozwalaj sobie ,elemencie socjalnie bliski'! :-)))

Wkurwiasz mnie, przy niedzieli..., jedyny dzień, w którym zrobiłem sobie wolne od kafelkowania warsztatu...

boukun

Data: 2010-02-07 14:16:08
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność
aktualnie z pl.soc.historia " zukowski"
mieczyslaw jalowiecki
na skraju imperium

ksiazak za komuny niemiala szans na publikacje.
sa to wspomnienia ziemianina, szlachcica , z przelomu 19 i 20 wieku,
ktory byl bezposrednim swiadkiem reowolucji, dzialal w dyuplomacji
carskiej. Po lekturze tej ksiazki zmienilem zdanie na pare spraw.

1. utrata kresow byla wielkim ciosem w polska kulture
2. likwidacja ziemianstwa jako klasy skutkuje do dzis zapascia w
rolnictwie
3. obraz jaki nam wpojono uciskajacego ludzi obszarnika byl
idiotyzmem. bo w swojej ksiazce jalowiecki daje sporo przykladow na to
ze ziemianstwo spelnialo barddzo wazna role cywilizacyjna,
kulturotworcza i spoleczna.
4. cala rewolucja bolszewicka i to co nam wciskano przez lata oraz to
co jeszcze wiele osob (np moj ojciec) ma w glowie i w co wierza , to
bylo nic innego jak bujda pokroju wladcy pierscieni. Jeszcze jakis
czas temu gdzies tam w zakamarkach duszy sie ludzilem ze moze byli
jacys ideowcy....nie bylo. Polecam szczegolnie fragmenty opisujace
wizyte u dzierzynskiego, ktory bez ogrodek powiedzial ze ludzie tacy
jak Boleslaw Jalowiecki (ojciec autora ksiazki , uwieziony przez
bolszewikow, jedne z najbogatszych ludzi w rosji) przeszkadzaja
rewolucji nie tym ze sa burzujami ,ale tym ze zalogi jego fabryk
wysylaja protesty przeciwko uwiezieniu czlowieka , dzieki ktoremu
prosty robotnik moze godnie zyc.
5. polacy bardzo czestow  carskiej rosji byli ludzmi znaczacymi

ksiazke goraco polecam (pamietajac ze sa to subiektywne wspomnienia a
nie powazne materialy zrodlowe)
problemem jest to ze ksiazka jest nie do dostania,
wydana przez czytelnika raz a potem po sporach z wlascicielem praw
czyli wnukiem jalowieckiego, nie wydawana juz nigdy,
ja swoj egzemplarz zdobylem cudem,
za to mozna na internecie zdobyc jej wersje mowiona, calkiem zreszta
fajnie czytana.

goraco polecam

pozdr
"

Data: 2010-02-07 14:37:30
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność
awe wrote:

[...]

ŁOJEZUSICKUśWINTY...!!!!

- AWEMARYNA, tyś GUPSY niz myślołem....!!!

"Zapaść w rolnictwie"...!!!

No faktycnie, faktycnie... - psed wojnom nase rolnictwo w nojnowoceśniejse
masyny i technologie wyposazone było, np:

- socha kumbajnowo,
- zuraw mechanicny,
- automatycny rozzut nawozuw, znacysiem chop nafurce, a gnuj Maryna z
dzieciokami napolu rozciepujom...
- dowodnianie upraw, znacysiem scanie popolach po sobotniej zabawie

itd, itp...

CYCEKLAPNINTY racjem mo - PISIKI niedość, ze GUPIE som, toi NIEBEZPIECNE być
mogom...

Jeśli ta psedwojenno ELYTA wten sposub myślała, to... Katyń mie niedziwi...

Data: 2010-02-07 14:06:17
Autor: the_foe
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 13:30, boukun pisze:
Anglicy i Amerykanie potrzebuja nas tylko jako mięso armatnie przygłupie.

Zauwaz ze Stalin zgodzil sie na armie Sikorskiego tylko i wylacznie dlatego ze Amerykanie i ANglicy (choc ich zdanie sie tu malo liczylo) uzalezniali niemala wojskowa pomoc miedzy innymi od rozwiazania kwestii obywateli internowanych z ziem Polskich przylaczonych do ZSRR.

--
the_foe

Data: 2010-02-07 13:35:12
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność
Ty cieciu opierasz swoja wiedze na temat sowieckiej armii na podstawie 4 pancernych i szarika? Nastepny wariat taki sam jak cyc. I tacy wytyczaja polityke wschodnia na psp:-)
Cala prawda.....o was
awe

Data: 2010-02-07 13:36:26
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hkmbp1$1fh$1news.onet.pl...
[...]

Ale gdzie ta prawda ciemniaku? Cioś chciałeś wnieść w temacie szczunie?

boukun

Data: 2010-02-07 14:14:16
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hkmcbi$7kf$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
glabie chcesz sobie pogadac o tym? pogadaj sobie z dziecmi po teleranku
awe

Data: 2010-02-07 15:04:00
Autor: MH
Ruskie dali nam wolność
[...]

===================

Czy ty do Pani Nędzy zastosujesz kiedyś w swoich dywagacjach jakąś argumentację ?
Wątpię !!  Nawet nie rozumiesz pewnej , nazwijmy to 'przenośni' , której użył
Boukun...  Pis tak dalej , a partia "marzeń i snów" będzie na PRAWYM i
SPRAWIEDLIWYM dnie..  Pewnie.. , można mi w tym momencie zarzucić , iż w twoim
stylu nie używam argumentów dotyczących meritum wypowiedzi... Bo i po co ???
Zrobił to za mnie niejednokrotnie CYC , z którym nie jesteś w stanie prowadzić
jakiejkolwiek dyskusji. Dlaczego ??  Bo jedynym twoim argumentem są chamskie
pisiorskie inwektywy , brak racjonalnych uzasadnień swojej racji , PRZEPAŚĆ
intelektualna między tobą , a CYC'em..  Jesteś zwykłym odpadem..  BACA dał ci
dobrą radę , ekonomisto z lufą z matmy ( i nie pindol , że to nieprawda  , bo
znów walnę odpowiedniego linka na psp) , idź na śmietnik , powybieraj co lepsze
kąski , bo cię ubiegną...  MH  --

Data: 2010-02-07 15:06:44
Autor: raff
Ruskie dali nam wolność
MH pisze:
[...]

MH jest zafascynowany Cycem. I tak samo Krukiem. Tylko dlatego bo ci maja dr ;)

Zalosne.

R.

Data: 2010-02-07 06:35:37
Autor: Hans Kloss
Ruskie dali nam wolność
On 7 Lut, 15:06, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:

MH jest zafascynowany Cycem. I tak samo Krukiem. Tylko dlatego bo ci
maja dr ;)

Ze kruk ma dr (z medycyny psychiatrycznej, jako obiekt badań rzecz
jasna) w to uwierzę. Ale cycek? Przecież on zdania z zachowaniem reguł
polskiej gramatyki  sklecić nie potrafi, o ortografii nie wspomnę.
Czegokolwiek więc ten jego wumlowski (bo chyba  tylko marxistwo-
lenistwo leży w zasięgu jego możliwości intelektualnych) doktorat by
nie dotyczył to KTOŚ mu go musiał napisać, sam w żadnym razie nie
byłby do tego zdolny.
J-23

Data: 2010-02-07 15:41:24
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność
Hans Kloss wrote:

HANSKLOS, ty HITRLOWCU...!!!

- tyto cheba maluśkiego kukaracem mos...

A wstowo ci psynojmnij...?

Data: 2010-02-07 06:46:34
Autor: Hans Kloss
Ruskie dali nam wolność
On 7 Lut, 15:41, Polok_prawdziwy <Baca_nowoce...@patryjot.pol> wrote:
Hans Kloss wrote:

HANSKLOS, ty HITRLOWCU...!!!

Cepelia fagasie, ciągle cie szwabskie pedały za dziewicę biorą z
powodu twoich hemoroidów?
J-23

Data: 2010-02-07 15:50:52
Autor: raff
Ruskie dali nam wolność
Hans Kloss wrote:
HANSKLOS, ty HITRLOWCU...!!!

Oho, lewicowa elyta sie odezwala. Takie Cyce i Bace.

Pewnie posylaja tutaj tych najmundrzejszych. Jesli tak, to nie mamy sie czego obawiac ;)

R.

Data: 2010-02-07 06:56:08
Autor: Hans Kloss
Ruskie dali nam wolność
On 7 Lut, 15:50, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:

Oho, lewicowa elyta sie odezwala. Takie Cyce i Bace.

Pewnie posylaja tutaj tych najmundrzejszych. Jesli tak, to nie mamy sie
czego obawiac ;)

Niestety, obawiam się ze to są głównie ochotnicy rekrutujący się
spośród  tzw. pożytecznych idiotów. Naczelne lewactwo jest lepiej
wycwanione, choć oczywiście bez przesady.
J-23

Data: 2010-02-07 15:58:36
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność

Hans Kloss wrote:

HANSKLOS, ty HITRLOWCU...!!!

Cepelia fagasie, ciągle cie szwabskie pedały za dziewicę biorą z
powodu twoich hemoroidów?

Wim..., wim...
- pseca niedowno mi łozprawiołeś, ze swojom sparkom dutki zarobiać musis...

Ato mos hedo.., heromojidy...?

To wspułcujem ci troseckem, bo niedość, ze ciongle zaropiałom sparkem mos,
toi kukaracka maluśki...

Data: 2010-02-07 15:45:56
Autor: raff
Ruskie dali nam wolność
[...]

No Cycek powoduje moj usmieszek jako DOKTOR ;)

Ale zauwaz jak MH go caluje po obydwu poldupkach. Kruka rowniez.

R.

Data: 2010-02-07 07:01:03
Autor: Hans Kloss
Ruskie dali nam wolność
On 7 Lut, 15:45, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:

No Cycek powoduje moj usmieszek jako DOKTOR ;)

Ty chyba poważnie piszesz... NA JAKIEJ UCZELNI cycek ów dokrtorat
wykonał? Omijać szerokim łukiem....

Ale zauwaz jak MH go caluje po obydwu poldupkach. Kruka rowniez.

Nie komentuję i staram się nie czytać postów tego typa odkąd wyszło na
jaw jego zamiłowanie do osobistych wycieczek. Teraz przyczepił się jak
popiół mokrej dupy jakiejś tam lufy z matematyki, tak jakby sam  w
życiu nie studiował i nie zdarzyło mu się nigdy lachy położyć na
jakieś tam kolokwium czy nawet egzamin.
J-23

Data: 2010-02-07 15:19:56
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność
raff wrote:

MH jest zafascynowany Cycem. I tak samo Krukiem. Tylko dlatego bo ci
maja dr ;)

Zalosne.

żAŁOSNO, toty RAFAŁELO jeześ...!!!

Awis cemu...?

- bo wtych wasych ptosich muzgownicach niezachodzom inkse procesy, jak
napoziomie egzystemcjonalnym...!

- potseba papu, kupki, molestowanio i pierdzinio...

Data: 2010-02-07 19:12:54
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "MH" <logiznam1@op.pl> napisał w wiadomości news:6617.0000033f.4b6ec850newsgate.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- --
MH jak dla mnie to ty jestes prymitywnym gownem z problemami z potencja - co owszem sie zdarza ale rzadko kiedy ktos przerzuca swoje podswiadome kompleksy tak czesto i nachalnie jak ty. Jak jestes maly i glupi to nie podskakuj bo od tego nie pozbedziesz sie problemow z potencja a i madrzejszy tez nie bedziesz. Poza tym lykaniem viagry tylko potengujesz swoje problemy zamiast z nimi aktywnie walczyc.
Poza tym z boukunem nie ma sensu dyskutowac bo co ja bede tu wpadal z dyskusje z kims kto swoja wiedze na temat stosunkow polsko-sowieckich opiera na filmie 4 pancernych i pies szarik. A nie jest moj poziom. Trudno mi argumetnowac z tezami w ktorych ktos upiera sie ze ziemia jest plaska i kreci sie kolo slonca. Boukuna moge tylko zachecic do bardziej wnikliwego zapoznania sie z literatura historyczna i inna.
A tak poza tym, czy nie moglbys mi MH podac tego linka na forum anglojezyczne gdzie wypytujesz jak poderwac laske na viagrze, bo ostatnio moj koles z USA ma podobne problemy a ile pamietam ci goscie do ktorych zwracales sie o pomoc calkiem sensownie pisali, a mi trudno jakos tak bez doswiadczenia w tym temacie udzielac rad.
awe

Data: 2010-02-07 14:02:30
Autor: the_foe
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 13:18, boukun pisze:
widać wyraźnie, jak w czasie wojny, bratnia Armia Radziecka pojednała
polskich żołnierzy Armii Krajowej (ojciec Janka) i Armii Ludowej,
utworzonej na terenie Związku Rądzieckiego

przypomina mi to opowiesc mojego ojca o swoim ojcu ktory mial znajomego w pracy Akowca. I pewnego dnia, Gomulka w TV oglosil ze czas podzialu wsrod bylych bojownikow z hitleryzmem minal i apelowal do bylych AKowcow by zapisywali zie do Zbowidu. No i gosc sie zapisal. Wkrotce zwolnili go z pracy z wilczym biletem a ze Zbowidu wyrzucili. To tak o "pojednaniu".

--
the_foe

Data: 2010-02-07 22:08:40
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hkmdl4$nko$1news.dialog.net.pl...
[...]

Mógł się zapisać do PZPR, byłby dyrektorem jakiegoś dobrze prosperującego zakładu pracy...
Do tej myśli wrócę w osobnym watku...

boukun

Data: 2010-02-07 16:42:22
Autor: cirrus
Ruskie dali nam wolność
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hkmbaa$irk$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ten "kultowy film" to prymitywna propagandowa bajeczka dla kretynów.

--
stevep

Data: 2010-02-07 17:18:18
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 16:42, cirrus pisze:

Ten "kultowy film" to prymitywna propagandowa bajeczka dla kretynów.

Jest to film oparty na faktach.. Na osobistych frontowych  przeżyciach Przymanowskiego. A poza tym wszystko się zgadza, - była taka brygada, walcząca pod Studziankami i wyzwalająca Gdańsk. Wszystko ma oparcie na faktach historycznych . Tylko główni bohaterowie są fikcyjni. Ale na pewno w tej brygadzie było wiele załóg czołgów odpowiadających Szarikowi i spółce.
Więc Stefan przestań z łaski swojej chrzanić o jakimś prymitywizmie.  Prymitywne to sa dzisiejsze produkcje naszych filmowców.

Data: 2010-02-07 19:04:30
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkmp4c$2j6$1news.onet.pl...
[...]

co ty chrzanisz - znalem osobiscie czlowieka ktory przeszedl od Lenino, Gdansk i zdobywal Berlin. Niestety juz nie zyje. Potem po wojnie zamieszkal w GDA.
awe

Data: 2010-02-07 19:09:26
Autor: Prawusek
Ruskie dali nam wolność
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
co ty chrzanisz - znalem osobiscie czlowieka ktory przeszedl od Lenino,
Gdansk i zdobywal Berlin. Niestety juz nie zyje. Potem po wojnie

A ja miałem szczęście mieć w wojsku dowodców - frontowców.

Data: 2010-02-07 19:24:27
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hkmvp9$nic$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]

w GDA.
awe

A ja miałem szczęście mieć w wojsku dowodców - frontowców.

-- -- -- -- -- -
ja jeszcze dodam tylko fakt jak polscy zolnierze uciekali do niemcow spod lenino tak im bylo dobrze w czerwonej armii, o czym pewnie Jadrys nie wie
awe

Data: 2010-02-07 21:19:23
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 19:24, awe pisze:

-- -- -- -- -- -
ja jeszcze dodam tylko fakt jak polscy zolnierze uciekali do niemcow spod
lenino tak im bylo dobrze w czerwonej armii, o czym pewnie Jadrys nie wie
awe

Tak działo się we wszystkich armiach na świecie. Ci polscy zdrajcy nie są jakimś ewenementem..

Data: 2010-02-07 23:29:47
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkn78f$c0c$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
nazywasz ucieczke polskich zolnierzy z sowieckiej armii w ktorej dla bajeru przypieli im orzelka? ja razej nazwalbym to swiadomym przylaczeniem sie do sojusznika. Ci ludzie doskonale zdawali sobie sprawe z tego czym jest armia sowiecka. wiekszosc z nich pochodzila ze wschodu i pamietala 20-sty rok. Zreszta i tak byli to w wiekszosci ci ktorym nie udalo sie spierniczyc z andersem.
awe

Data: 2010-02-08 18:36:38
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 23:29, awe pisze:
[...]

I ty awe ich rozumiesz i popierasz to co robili? Gdy te hitlerowskie skurwysyny palili polskie wsie razem z mieszkańcami, polowali na Polaków na ulicach miast, A nawet zdegradowali ich do miana podludzi????

Data: 2010-02-08 18:42:21
Autor: u2
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-08 18:36, Jadrys pisze:

I ty awe ich rozumiesz i popierasz to co robili? Gdy te hitlerowskie
skurwysyny palili polskie wsie razem z mieszkańcami, polowali na Polaków
na ulicach miast, A nawet zdegradowali ich do miana podludzi????

Cofnij się do roku 1939 i paktu Hitler - Stalin. Oni obaj byli siebie
warci. Kaci i oprawcy całych narodów.

Data: 2010-02-08 22:40:27
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-08 18:42, u2 pisze:
[...]

Ale jednak Sowieci nie polowali na Polaków na ulicach Warszawy i nie mieli nas za podludzi.

Data: 2010-02-07 19:18:37
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność
awe wrote:

co ty chrzanisz - znalem osobiscie czlowieka ktory przeszedl od Lenino,
Gdansk i zdobywal Berlin. Niestety juz nie zyje. Potem po wojnie
zamieszkal w GDA.

Acha....!

- i syćko ci łopedzioł..., rozumim....

A resty ciem Ksondz Probosc wyłucył, łocywistałocywistość....

PS - a musiołeś tes do prub mimistranckich galoty i majtki ściongać, abo
ciem ino po jojkach łobmacywoł...?

Data: 2010-02-07 23:33:03
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Polok_prawdziwy" <Baca_nowocesny@patryjot.pol> napisał w wiadomości news:pob347-4s7.ln1server.linuxfan.de...
awe wrote:

[...]

no dobrze cos sobie goralu z poronina napisales ale ja ciebie nie rozumiem i nawet nie staram sie czytac...i tak uwazam ze odpowiadanie na twoje posty to zbyt wielki dla ciebie zaszczyt z mojej strony, a tu jeszcze mam starac sie zrozumiec jakas gware
musisz byc niezla menda - gorale to w przewazajacej mierze tradycjonalisci i antykomunisci. ze tez ktos jeszcze ci tam ciupaga lba odpowiednio nie uporzadkowal
awe

Data: 2010-02-10 21:23:34
Autor: Polok_prawdziwy
Ruskie dali nam wolność

awe wrote:

[...]

Ano..., ano...

- a syćkie Poloki to katuliki, a syćkie Miemce to fasysty, a syćkie Swedy to
pokraki..

Data: 2010-02-07 21:15:48
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 19:04, awe pisze:

[...]

No i co ten człowiek mówił? Że historia "czterech pancernych"  jest całkowitą literacką fikcją?

Data: 2010-02-07 23:36:13
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkn71m$bba$1news.onet.pl...
[...]

co to znaczy calkowita literacka fikcja? no jest czolg t-34, szarik - co malo prawdopodobne ale mozliwe, i sa mundury reszta to "literacka" fikcja oparta na komuszej ksiazce na jaka bylo w tamtym czasie zapotrzebowanie komunistycznych wladz. Bitwe pod grunwaldem tez nakrecono - bo ideologicznie to pasowalo rosjanom. Sojusz Polski wlasciwej z rusinami na wschodzie przeciwko Niemcom.
awe

Data: 2010-02-08 18:41:39
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-07 23:36, awe pisze:
[...]

Była taka brygada, "dokopała" hitlerowskiej dywizji "Herman Goering" pod Studziankami, czołgi w tej brygadzie były oznaczone literą "T".  To żadna fikcja.

Data: 2010-02-08 09:24:01
Autor: cirrus
Ruskie dali nam wolność
[...]

A oglądałeś to przynajmniej i miałeś choć raz posłuchać Przymanowskiego?
# Prozaik, publicysta, poeta i tłumacz literatury radzieckiej. Absolwent Wydziału Historycznego UW (1966). Uczestnik Kampanii Wrześniowej 1939, internowany i więziony przez Sowietów. W latach 1939-40 chodził do szkoły radzieckiej w Brześciu nad Bugiem, od 1941 członek Wszechzwiązkowego Leninowskiego Związku Młodzieży Komunistycznej. W styczniu 1943 wstąpił na ochotnika do Armii Sowieckiej, brał udział w walkach nad morzem Azowskim, od listopada 1943 służył w 1 Korpusie Polskich Sił Zbrojnych w ZSRR. Był m. in. korespondentem frontowym gazety "Zwyciężymy". Po wojnie wstąpił do PPR, prowadził m. in. miesięcznik "Skrzydlata Polska", tygodnik "Skrzydła i Motor". W 1950 został sekretarzem redakcji, a od 1952 zastępcą redaktora naczelnego "Żołnierza Polskiego". W 1961 awansował do stopnia pułkownika WP. W latach 1962-64 był członkiem Komitetu Warszawskiego PZPR, od 1966 do 1968 wchodził z ramienia MON do Rady Naukowej Instytutu Badań Literackich. W latach 1980-85 poseł na Sejm PRL, zwolennik wprowadzenia w Polsce stanu wojennego w grudniu 1981. #
Ze strony:
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/115305

--
stevep

Data: 2010-02-08 18:44:51
Autor: Jadrys
Ruskie dali nam wolność
W dniu 2010-02-08 09:24, cirrus pisze:
[...]

Tak, słuchałem wywiadu Przymanowskiego w TV. Opowiadał on że w książce "Czterej pancerni i pies" jest dużo jego osobistych przeżyć z czasów kiedy walczył na froncie.

Data: 2010-02-07 22:10:31
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hkmk72$8pg$1news.vectranet.pl...
[...]

Na tym filmie się żeśmy wychowali i taka była właśnie nasza rzeczywistość i dzieciństwo i zabawa w strzelanego... To były najwspanialsze czasy, czasy względnej wolności...

boukun

Data: 2010-02-08 00:00:27
Autor: awe
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hknafk$rdg$1mx1.internetia.pl...

[...]

-- -- -- --
ale dziecinstwo juz chyba masz za soba czy tez ten pluszowy misiu to tak na powaznie i z mentalnej potrzeby
awe

Data: 2010-02-08 00:29:26
Autor: boukun
Ruskie dali nam wolność

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

ale dziecinstwo juz chyba masz za soba czy tez ten pluszowy misiu to tak na powaznie i z mentalnej potrzeby
awe

A pracę już też masz za sobą, a te pierdolenie bez sensu na grupie to z jakiej potrzeby?

boukun

Data: 2010-02-08 09:24:58
Autor: cirrus
Ruskie dali nam wolność
[...]