Ruskie w Warszawie

Data: 2013-11-22 01:22:49
Autor: Mark Woydak
Ruskie w Warszawie

Położone na atrakcyjnych działkach, w pobliżu strategicznych instytucji
państwowych - mało kto wie, że w centrum Warszawy znajdują się cztery
zajmowane przez Rosjan nieruchomości. Moskwie zostały przekazane na mocy
umów z lat 70., a Polska od lat nie może wyegzekwować ich zwrotu.

Historia rosyjskich budynków na terenie Warszawy sięga lat 70. i umów,
które PRL zawarła ze Związkiem Radzieckim. Na ich mocy miało dojść do
wymiany nieruchomości znajdujących się w Warszawie i Moskwie. ZSRR otrzymał
kilkanaście działek w Warszawie, Polska do dzisiaj ma w Moskwie tylko jedną
- tę, na której stoi nasza ambasada.

Jak wyjaśnił w rozmowie z TVN24 Stanisław Ciosek, były ambasador w Rosji,
dobra atmosfera do uregulowania kwestii związanych z nieruchomościami
panowała na początku lat 90. - Mnie prowadzono i pokazywano obiekty. To był
początek lat 90, wtedy nie były uregulowane sytuacje własnościowe. Wtedy
można było sobie zdobyć kawałek Moskwy - wspominał Ciosek, który był
ambasadorem w latach 1989-1996.

Młoda polska demokracja nie zajęła się jednak wówczas wyjaśnianiem statusu
nieruchomości i jak mówi Ciosek, "mamy stan taki, że nic w Moskwie nie
mamy". - A tutaj widzę, że sobie z Rosjanami nie możemy poradzić, z tymi
budynkami, obiektami - dodał.

Strategiczne położenie....

Obecnie Federacja Rosyjska zajmuje w Warszawie cztery nieruchomości,
których stan prawny jest nieuregulowany. Mają powierzchnię blisko 24 tys. m
kw. Jednak to nie ich metraż, a lokalizacja mogą budzić ciekawość.

- To są miejsca strategiczne ze względu na to, że są one położone blisko
różnych instytucji państwowych, więc jeżeli sobie wyobrazimy, że miałyby
one służyć jako przykrycie wywiadu elektronicznego, to trochę potwierdza te
podejrzenia - ocenia Piotr Niemczyk, ekspert ds. bezpieczeństwa i wywiadu
konkurencyjnego.

Rzeczywiście, patrząc na mapę Warszawy, łatwo można się przekonać, że
zajmowane przez Rosjan nieruchomości znajdują się blisko najważniejszych
instytucji państwowych. Przy ul. Kieleckiej stoi budynek rosyjskiej szkoły
średniej, a 600 m dalej znajduje się Sztab Generalny Wojska Polskiego. Inny
rosyjski budynek stoi niemal na tyłach Kancelarii Premiera, na Al. Szucha.
Przy tej samej ulicy mieści się również Ministerstwo Spraw Zagranicznych,
Ministerstwo Edukacji Narodowej i Trybunał Konstytucyjny.
.... i wielkie pieniądze

Polska od lat nie może wyegzekwować od Rosjan zwrotu zajmowanych przez nich
nieruchomości. Jak wspomina Paweł Kowal, były wiceminister spraw
zagranicznych, który w latach 2000-2006 nadzorował specjalny
międzyresortowy zespół ds. mienia skarbu państwa, "taktyka Rosji była taka:
pierwsze zaprzeczać".

- Potem, kiedy już widać, że strona polska się przy tym upiera, już nie
zaprzeczać, ale przeciągać sprawę i zostawić ją niezałatwioną - wyjaśnił.

Federacja Rosyjska nie płaci Polsce podatków od nieruchomości ani opłat za
wynajem i dzierżawę. A w grę wchodzą duże pieniądze - przykładowo wartość
działki na ul. Sobieskiego 100, na której znajduje się jeden z zajmowanych
przez Rosję budynków, wyceniania jest na kilkanaście milionów złotych.

- Występujemy z wnioskiem o to, żeby wyliczać kary czy kwoty za bezumowne
korzystanie z nieruchomości - zapewnia Bartosz Milczarczyk z warszawskiego
ratusza. - Mówimy tutaj o setkach tysięcy złotych, pewnie i milionach -
szacuje.

Rosja nie tylko nie płaci za zajmowane przez siebie budynki, ale
prawdopodobnie czerpie również z nich zyski. Jak przyznał Paweł Kowal,
"część z tych budynków jest wykorzystywana na cele, na które nie mogą być
wykorzystywane, zarobkowe, czyli np. wynajem".

Przekonała się o tym również reporterka TVN24, której zarządzająca jedną z
nieruchomości firma zaoferowała wynajem powierzchni biurowej. Roczne zyski
z wynajmu powierzchni w doskonale położonej na warszawskiej Al. Szucha
lokalizacji mogą wynosić nawet 3 mln złotych.

Co jest w środku? Nie wiadomo

Polska nie ma nad zajmowanymi przez Rosjan nieruchomościami żadnej kontroli
i w większości przypadków nie wie, co się w nich mieści. O jednym z nich,
położonym na ul. Sobieskiego 100 i nazywanym niegdyś Szpiegowem, krążą
legendy. W pustym, zniszczonym budynku mieści się Club 100, do którego
wstęp mają jedynie osoby, które wpuszczą wartownicy. Przepustką jest
rosyjski paszport.

Do środka udało się jednak dostać grupie tzw. miejskich eksplorerów, którzy
hobbystycznie zwiedzają opuszczone budynki. Jak opowiadał Marek Słodkowski
z grupy Urbex, "niektóre pomieszczenia były wyczyszczone do zera, a inne
były faktycznie tak zostawione, jakby ktoś wyszedł do sklepu i zaraz miał
wrócić.

Przedstawiciele polskiego MSZ nie chcieli rozmawiać na temat zajmowanych
przez Rosjan budynków z reporterką "Czarno na Białym".

Data: 2013-11-22 09:57:10
Autor: Bogdan Idzikowski
Ruskie w Warszawie

Użytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gm.de> napisał w wiadomości news:1r6ekgdw9csf5.2whrq9615v7p.dlg40tude.net...

[...]

Mamy doświadczenia tegoroczne z ruską ambasadą. Szable w dłoń! Ruska goń!

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-11-22 15:19:55
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie
Dnia 22-11-2013 o 09:57:10 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

Jaruś K. w ułańskim stroju i z kopią w ręku to byłby dopiero widok.

--
stevep

Data: 2013-11-22 12:51:47
Autor: leming.show
Ruskie w Warszawie
użytkownik stevep napisał:

Jaruś K. w ułańskim stroju i z kopią w ręku to byłby dopiero widok.

No i twoj status spoleczny by spadl, a tego nie chcemy.

Data: 2013-11-23 09:16:29
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie
Dnia 22-11-2013 o 21:51:47 <leming.show@gmail.com> napisał(a):

użytkownik stevep napisał:

Jaruś K. w ułańskim stroju i z kopią w ręku to byłby dopiero widok.

No i twoj status spoleczny by spadl, a tego nie chcemy.

Status jak status, ale ten niedojda Jaruś spadnie nawet jakby się trzymał  końskiego ogona.
--
stevep

Data: 2013-11-23 21:31:29
Autor: Towarzysz Gnój
Ruskie w Warszawie

użytkownik stevep napisał:

[...]

No cóż Piszczyk... Wazne, że wyście się tego ogona złapali w odpowiednim momencie.
-kolektyw

Data: 2013-11-24 07:34:21
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie

użytkownik stevep napisał:

[...]

Ja tu się nie liczę, ale co z twoim niedojdą?

--
stevep

Data: 2013-11-22 23:40:51
Autor: Towarzysz Gnój
Ruskie w Warszawie

napisał(a):

[...]

Nu.. byłby towarzyszu Piszczyk...
Ale jak widzicie nie ma, więc wracajcie do krychnówka.
-kolektyw

Data: 2013-11-23 09:17:30
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie

napisał(a):

[...]

I całe szczęście bo miałbyś znajomy pogrzeb.

--
stevep

Data: 2013-11-22 17:44:46
Autor: Marek Woydak
Ruskie w Warszawie
PiS-owski PSYCHOPATA podpisyjący się "Mark Woydak" (używający również innych
ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika
40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZOŁOM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod
moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie psychicznej. Tani alkohol i
marne wina dokonaly calkowitego spustoszenia w mózgu tego osobnika. Nie ma
juz dla niego ratunku! Módlmy się bracia i siostry! Wspierajmy go w tych
cięzkich chwilach! Nie ma nikogo oporócz nas! Nawet zdychający pies i
wyleniały ze starości kot go opuścili! Pies nasrał mu pod drzwiami, a kot do
zapleśniałego od brudu wyra, które ten nieszczęśnik nazywa łózkiem. Módlmy
się bracia i siostry! Nadzieja na pełny powrót do zdrowia tego osobnika jest
niewielka ale spełnijmy chrześciański obowiązek! Wnośmy modły za
PiS-owskiego chorego psychicznie brata!

MW

Data: 2013-11-22 23:37:39
Autor: Towarzysz Gnój
Ruskie w Warszawie

> [...]
|
| Użytkownik "Mark Woydak" <mark.woydak@forst.gm.de> napisał w wiadomości

| Mamy doświadczenia tegoroczne z ruską ambasadą. Szable w dłoń! Ruska goń!

Opowiedzcie no lepiej towarzyszu Idzikowski, jak to żeście grali w szachy z tym gołębiem i gdzie to on wam nasrał?
Buuu-ha-ha!

Data: 2013-11-23 09:06:06
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie
Dnia 22-11-2013 o 23:37:39 Towarzysz Gnój <gnojczerwony@gru.pl> napisał(a):

> [...]

Opowiedzcie no lepiej towarzyszu Idzikowski, jak to żeście grali w  szachy z tym

He, he nie zdążył, bo zjedliście go towarzyszu na zakąskę do denatury,

--
stevep

Data: 2013-11-23 21:36:41
Autor: Towarzysz Gnój
Ruskie w Warszawie

> [...]

goń!

Opowiedzcie no lepiej towarzyszu Idzikowski, jak to żeście grali w

A może pozwolicie towarzyszu Piszczyk wypowiedzieć się na ten temat towarzyszowi Idzikowskiemu?

-kolektyw

Data: 2013-11-24 07:29:11
Autor: stevep
Ruskie w Warszawie
Dnia 23-11-2013 o 21:36:41 Towarzysz Gnój <gnojczerwony@gru.pl> napisał(a):

> [...]

He, he nie zdążył

A może pozwolicie towarzyszu Piszczyk wypowiedzieć się na ten temat  towarzyszowi

Ależ pozwalam, ale to tak tylko na marginesie.

--
stevep