Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych

Data: 2013-12-11 08:04:02
Autor: Marcin N
Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych
W dniu 2013-12-11 07:43, Marcin N pisze:
http://www.fiaformulae.com/guide/specification

Dziwne jest ograniczenie prędkości do 225 km/h.
Moc wyścigowa 133 kW, moc "do wyprzedzania": dodatkowe 67 kW.
Minimalna waga pojazdu 800 kg, baterie 200 kg.

Nie bardzo rozumiem, na czym ma polegać wyścig technologiczny, skoro
wszystkie samochody będą miały sztuczne ograniczenia. Gdzie tu pole do
innowacji?

Pierwszy wyścig we wrześniu 2014. Zobaczymy, jak to wyjdzie...

Doczytałem, że samochody mają używać po jednym komplecie opon na cały wyścig - będzie zakaz ich wymieniania. Mają to być opony uniwersalne na suche i mokre nawierzchnie.

Nigdzie nie znalazłem informacji o długości wyścigu.

--
MN

Rusza e-Formuła, wyścigi samochodów elektrycznych