[press] Rusza sieć miejskich rowerów w Gdańsku i Sopocie

Data: 2011-01-21 10:07:06
Autor: RadoslawF
[press] Rusza sieć miejskich rowerów w Gdańsku i Sopocie
Dnia 2011-01-21 07:03, Użytkownik Fabian napisał:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Rusza-siec-miejskich-rowerow-w-Gdansku-i-Sopocie-n44916.html

Nie ma łańcucha, waży blisko 20 kg, jego opon nie da się przebić. Takie
będą rowery miejskie, które od czerwca będzie można wypożyczyć w 50
miejscach w Gdańsku i 10 w Sopocie. Ma ich być 1200.

Pytanie jak oni na tym chcą zarobić ?
I chciałbym się dowiedzieć ile kosztowało wyprodukowanie
takiego sprzętu.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 11:44:02
Autor: Michał Pysz
[press] Rusza sieć miejskich rowerów w Gdańsku i Sopocie
Pytanie jak oni na tym chcą zarobić ?
Podali w treści jak chcą zarabiać.
I chciałbym się dowiedzieć ile kosztowało wyprodukowanie
takiego sprzętu.

A chcesz sobie podobny kupić?
Zwykle takie rowery są dość drogie (w porównaniu do odpowiedników dostępnych w sklepie). Pewnie przez to, że niektóre elementy trzeba dość pancernie i nietypowo przygotować.

mp.

Data: 2011-01-21 13:34:45
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 11:44, Użytkownik Michał Pysz napisał:
[...]

Kupić zdecydowanie nie, nie noszę wprawdzie swojego roweru po
schodach ale sprzęt 20kg uważam za mający nadwagę.
Ale z punktu widzenia wypożyczalni to powinien być sprzęt
pancerny bo część klientów zrobi na nim to czego by nie zrobiła
na swoich sprzętach.
Cieszy mnie że pieniędzy na to nie wywala miasto tylko jakaś
prywatna firma która chce na tym zarobić. Tyle że ciekawy jestem
szczegółów i opłacalności. Z jednej strony trzeba sporo zainwestować
a z drugiej ludzie chcący jeździć na rowerach mają przeważnie
swoje. Ciekawy jestem czy biorąc rower trzeba będzie zostawiać
jakiś zastaw za niego, jeśli tak to ile oraz na ile wycenią
korzystanie przez godzinę. No i jazda rowerem to dla większości
jednak zabawa sezonowa, jak przetrwają zimę ?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 05:00:29
Autor: Michał Kieś
Rusza sieć miejskich rowerów w Gdańsku i Sopocie
On 21 Sty, 13:34, RadoslawF <radosl...@onet.pl> wrote:
Dnia 2011-01-21 11:44, U ytkownik Micha Pysz napisa :

> Podali w tre ci jak chc zarabia .

> A chcesz sobie podobny kupi ?
> Zwykle takie rowery s do drogie (w por wnaniu do odpowiednik w
> dost pnych w sklepie). Pewnie przez to, e niekt re elementy trzeba do
> pancernie i nietypowo przygotowa .

Kupi zdecydowanie nie, nie nosz wprawdzie swojego roweru po
schodach ale sprz t 20kg uwa am za maj cy nadwag .
Ale z punktu widzenia wypo yczalni to powinien by sprz t
pancerny bo cz klient w zrobi na nim to czego by nie zrobi a
na swoich sprz tach.
Cieszy mnie e pieni dzy na to nie wywala miasto tylko jaka
prywatna firma kt ra chce na tym zarobi . Tyle e ciekawy jestem
szczeg w i op acalno ci. Z jednej strony trzeba sporo zainwestowa
a z drugiej ludzie chc cy je dzi na rowerach maj przewa nie
swoje. Ciekawy jestem czy bior c rower trzeba b dzie zostawia
jaki zastaw za niego, je li tak to ile oraz na ile wyceni
korzystanie przez godzin . No i jazda rowerem to dla wi kszo ci
jednak zabawa sezonowa, jak przetrwaj zim ?

Pozdrawiam

Dlaczego jesteś przeciwny aby miasto ponosiło ciężar takiej
inwestycji? Sieć wypożyczalni rowerów to jak najbardziej usługi
publiczne, komplementarne wobec komunikacji miejskiej, której
utrzymanie jest jednym z zadań samorządu. Ja nie mam nic przeciwko aby
to gmina, jeśli nie ma chętnego przedsiębiorcy, przeprowadziła taką
inwestycję.
pzdr
mk

Data: 2011-01-21 15:25:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 14:00, Użytkownik Michał Kieś napisał:

[...]

Bo może wyjść świetnie a może też okazać się że rowery rozkradną
lub zniszczą a budżet miejski będzie za to płacił.
Lepiej niech pieniędzmi ryzykuje jakiś inwestor.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 13:50:21
Autor: mt
RadoslawF pisze:

[...]

Ty przeczytałeś w ogóle ten artykuł? Przecież na większość tych pytań jest odpowiedź w tekście.
Co do kwestii, że ludzie jeżdżący na rowerach mają przeważnie swoje, to chyba nie za bardzo rozumiesz ideę tego przedsięwzięcia. To ma być głównie alternatywa dla transportu zbiorowego bądź samochodu a nie wypożyczalnia rowerów na wycieczkę. Jak bym chciał przedostać się np. z Wrzeszcza do Śródmieścia w celu pozałatwiania swoich spraw zdecydowanie wolałbym takie rozwiązanie, niż znoszenie swojego roweru, wożenie plecaka, u-locka, martwienie się gdzie zostawić rower i czy aby nie ukradną itp. Przy podejściu, iż rower ma być tylko środkiem do przemieszczania się oraz przy sensownym rozłożeniu punktów wypożyczenia/zdania roweru takie rozwiązanie wydaje się być znacznie wygodniejsze, tym bardziej że kosztuje niewiele/nic. A co do zimy, to zależeć będzie głównie od pogody, przy łagodniejszej nie obawiałbym się o przestój, w przypadku ostrzejszej może być to faktycznie martwy okres.

--
marcin

Data: 2011-01-21 15:23:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-21 13:50, Użytkownik mt napisał:

[...]

Pytanie jak skutecznie trafią z lokalizacją punktów z rowerami.
Ba jak przemarsz z domu do punktu i z punktu do pracy zajmie
więcej czasu niż przejazd między punktami to może nie wypalić.
Zostaje tylko czekać na efekty.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-21 13:58:45
Autor: Tomek
W dniu 2011-01-21 10:07, RadoslawF pisze:

Pytanie jak oni na tym chcą zarobić ?

IMHO na reklamach na rowerach i postojach - znajdujących się w najbardziej uczęszczanych częściach miasta. Rowery jeździć nie muszą, a nawet nie powinny - mniej kosztów serwisowania dla firmy.

[press] Rusza sieć miejskich rowerów w Gdańsku i Sopocie