Data: 2011-10-22 20:57:37 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów prz y operowaniu sprzęgłem | |
O czym może swiadczyć wyraźne ruszanie się gałki zmiany biegów podczas ruszania i nastepnie normalnej jazdy?
Pierwszy bieg wykonuje wyraźny skok o około 1.5cm podczas ruszania. Pozostałe biegi im wyzej tym słabiej. Ruch mastepuje w momencie złapania napedu lub puszczenia przez sprzęgło. Mozna go łatwo zablokować ręką, ale wyczuwam pod spodem jednak te milimtery które gałka chce wykonać. Poduszki silnika wymienione, nie bardzo mam pomysł gdzie pokazać palcem zeby mechanicy szukali. Pozwole sobie nie podać marki żeby nie sugerować. Chodzi mi chwilowo o powody ogólne. Druga sprawa: podczas ruszania na 1 biegu mam dzwięk "wziiiut" dobywają cy się z okolic sprzegła (dzik przypomina serwomotor w robocie z filmu Sci-Fi ;). Coś jak tarcie korkiem o metal. Przypuszczam że padło sprzęgło, choć do jego pracy nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń. Jakieś inne pomysły? Pojawil się właśnie po wymianie poduszek. |
|
Data: 2011-10-22 21:32:02 | |
Autor: oneir | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
na serwomotor w robocie z filmu
Sci-Fi ;). Co¶ jak tarcie korkiem o metal. Przypuszczam ¿e pad³o sprzêg³o, choæ do jego pracy nie mam kompletnie zerwana poduszka pod skrzyni± lub/i pod silnikiem |
|
Data: 2011-10-22 21:33:12 | |
Autor: oneir | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
zerwana poduszka pod skrzyni± lub/i pod silnikiem niedoczytalem , przepraszam ;) |
|
Data: 2011-10-22 21:56:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem | |
W dniu 2011-10-22 20:57, Sebastian Biały pisze:
O czym może swiadczyć wyraźne ruszanie się gałki zmiany biegów podczas Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie pod maską jak próbujesz ruszać. Czyli prawa noga jednocześnie hamulec i gaz, lewą puszczasz sprzęgło, a drugi patrzy pod maskę czy silnik się nie rusza jakoś za bardzo. Druga sprawa: podczas ruszania na 1 biegu mam dzwięk "wziiiut" dobywają To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią biegów jakoś nie został rozregulowany. Może być że pomimo pełnego ruchu dźwignią zmiany biegów, bieg nie wchodzi do końca. Potem dopiero moment obrotowy wciąga przesuwkę na miejsce i stąd ruchy dźwignią. Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach? A olej w skrzyni jest? |
|
Data: 2011-10-22 22:18:04 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem | |
On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote:
Mimo wszystko stawiam na poduszki - sprawdź czy silnik nie lata sobie Ok, spróbuje pogadać żeby mi na kanale oblukano. To jeszcze sprawdź ogólnie czy mechanizm między lewarkiem, a skrzynią Mi to wyglada na ruszanie się czegoś. Nie wiem jednak, czy te wystające dzwignie ze skrzyni (wybacz, nie znam prawidłowej nazwy) mogą powodować taki efekt w wyniku np. awarii w środku. Czyli nie skrzynia się rusza, tylko manipulatory - możliwe? Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach? Wcześniej nie było. A olej w skrzyni jest? Tu jest ciekawostka - prawdopodobnie przejechałem jakieś 200-300km z ubytkiem w okolicy 2 litrów na wysokich biegach (trasa). Od tej pory skrzynia wydaje glosny szum z biegow 5 i 6 słyszalny w kabinie. Po zalaniu i uszczelnieniu szum jest ciągle słyszalny, choć mniejszy. Zapewne coś zatarlem. Ale tego wziuut to chyba nie tłumaczy. Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to jak gdyby sprzęgło bardziej. Ponadto biegi wchodzą jak wchodzily ;) I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu oleju w skrzyni nie pomyślano :/ Zorientowalem się że coś nie tak dopiero jak zaczeło szumieć. |
|
Data: 2011-10-22 23:19:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem | |
W dniu 2011-10-22 22:18, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-22 21:56, Tomasz Pyra wrote: W sumie nie trzeba kanału - można na parkingu i patrzeć od góry.
Myślę że mała szansa. Piszesz że im wyższy bieg, tym mniejsze ruchy. Im wyższy bieg, tym mniejszy moment obrotowy na półosiach napędowych. Dla skrzyni w środku raczej nie ma to znaczenia, ale właśnie ma wpływ na obracanie jej razem z silnikiem. Od skrzyni do lewarka idzie jakiś mechanizm wodzików - linki albo drążki. Jeżeli tam jest coś pomieszane (np. linka zahaczona o coś) to normalne ruchy skrzyni mogą przekładać się na ruchy lewarka. Jeszcze jest taki test na stan poduszek - najlepiej na mokrym ostro ruszyć z gazem do dechy, tak żeby zdecydowanie zerwać przyczepność i żeby koła wirowały. Jak zacznie z komory silnika łomotać i samochód będzie podskakiwał (uczucie zazwyczaj opisywane jako wrażenie że koła są krzywe), to znaczy że silnik nie trzyma się dobrze. Co do "wziiiiut", to może masz jedynkę na prostych zębach? Ale w połączeniu z brakiem oleju mogło się pojawić ;)
W sumie niezły ubytek - bo ile do tej skrzyni wchodzi normalnie? Ubytek 2l to w wielu autach oznacza że już jest sucho. Od tej pory Skrzynie zazwyczaj zaskakująco dobrze znoszą jazdę bez oleju. Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo to Sprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu widzenia sprzęgła obciążenia tam są takie same na wszystkich biegach. I pomysleć że mam czujniki poziomu spryskiwacza, a o czujniku poziomu No tak to jest - ani bagnetu, ani czujnika. Trzeba obserwować czy samochód nie znaczy terenu. Ale właśnie pocieszyć można się tak że chyba zazwyczaj skrzynia po ponownym zalaniu wraca do zdrowia... |
|
Data: 2011-10-23 01:21:53 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem | |
On 2011-10-22 23:19, Tomasz Pyra wrote:
Jak zacznie z komory silnika łomotać i samochód Takie łomotanie w postaci podskakiwania przy ruszaniu na półsprzęgle mialem od zawsze, mechnicy przez kilka lat nie doszukali się problemu z zawieszeniem silnika mimo moich wątpliwości co do poduszek. Sa jakieś inne powody? Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo toSprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu Wo wziiiuuut pojawia się tylko przy ostrym ruszaniu na półsprzegle. Jak-gdyby przy slizganiu. Spróbuje dyktafon zamontować pod maską i nagrać. Trzeba obserwować czy samochód nie znaczy terenu. Ba, wczesniej machnicy twierdzili że tak suchego silnika dawno nie widzieli. A 300km dalej byl upaćkany olejem ze skrzyni :/ Ale właśnie pocieszyć można się tak że chyba zazwyczaj skrzynia po No więc moja chyba nie, szumi dalej. W międzyczasie szukam anglika ... |
|
Data: 2011-10-23 07:42:07 | |
Autor: Iglo | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
Sebastian Bia³y <heby@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Jest samochód gdzie "ten typ tak ma" - Laguna II. Generalnie ostre ruszanie z u¶lizgiem kó³ bez kontroli trakcji powoduje takie skakanie-³omotanie mimo w miarê s³abego silnika jak na t± budê (1.8 120KM). Oczywi¶cie samochód trafi³ do mechanika, ale nic nie zosta³o znalezione. W koñcu na forum Klubu Laguny znalaz³em w±tek, z którego dowiedzia³em siê, ¿e TTM. Przy mojej emeryckiej je¼dzie nie przeszkadza, ale zwolenników palenia gumy na starcie by wykoñczy³ nerwowo. -- |
|
Data: 2011-10-23 13:14:43 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
On 2011-10-23 09:42, Iglo wrote:
Jest samochód gdzie "ten typ tak ma" - Laguna II. Trafiony zatopiony. U mnie to 2.2dci. TTM Nie przypuszczam. Kiedy¶ siê tak nie rusza³a. |
|
Data: 2011-10-23 14:34:28 | |
Autor: Iglo | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
No ale ja nie o ga³ce tylko telepi±cej siê budzie... A co do ga³ki to bym w ciemno zmieni³ poduszkê pod skrzyni±.. -- |
|
Data: 2011-10-23 17:59:28 | |
Autor: Cavallino | |
Ruszaj±ca siê ga³ka zmiany biegów przy operowaniu sprzêg³em | |
U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j80sv4$s3e$1news.onet.pl...
On 2011-10-23 09:42, Iglo wrote: Widzia³em ¿e to Renault, w ka¿dym z nich chyba ga³ka ¿yje w³asnym ¿yciem. |
|
Data: 2011-10-23 17:29:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ruszająca się gałka zmiany biegów przy operowaniu sprzęgłem | |
W dniu 2011-10-23 01:21, Sebastian Biały pisze:
On 2011-10-22 23:19, Tomasz Pyra wrote: No Iglo napisał że TTTM. Zawsze możesz to spróbować poprawić - skoro fabryczne poduszki są po prostu słabe, to można je utwardzić. Na próbę można zakleić klejem poliuretanowym - docelowo wymienić element gumowy na poliuretanowy. Bo to chyba bywa tak, że decyzja o wstawieniu w fabryce miękkich poduszek ma istotne powody w tym że mieli problemy z telepaniem się silnika przy wolnych obrotach i utwardzenie tego spowoduje że cała buda zacznie drżeć przy wolnych obrotach. A ta poduszka którą wymieniałeś to ori z ASO, czy jakiś zamiennik? Bo niektóre samochody tak mają, że poduszki muszą być bardzo odpowiednie żeby utrzymać cienki balans między trzymaniem silnika, a nieprzenoszeniem drgań na budę. Nie wykluczam ze nadaje się na zlom. Ale to wziiuut martwi mnie, bo toSprzęgło by się raczej nie ograniczało do jednego biegu - z punktu Dźwięki i drgania przy ruszaniu pedałem sprzęgła są z kolei charakterystyczne dla padającego łożyska sprzęgła. |