Data: 2009-12-19 11:46:44 | |
Autor: Jacek | |
Ruszanie z dwojki | |
Daje mniejszy moment na kolach napedzanych, co ma w zalozeniu zmniejszyc ryzyko buksowania oraz daje to, ze jak ktos nie ma wyczucia przy ruszaniu z jedynki to tez nie bedzie go mial przy ruszaniu z dwójki. ASR-a na pewno nie zastapi.
Jacek |
|
Data: 2009-12-19 13:23:36 | |
Autor: MM | |
Ruszanie z dwojki | |
Dnia 19-12-2009 o 11:46:44 Jacek <maps@google.pl> napisał(a):
ASR-a na pewno nie zastapi. Ostatnio miałem taką sytuacje, stałem na małym wzniesieniu, na jezdni ubity śnieg. Ruszam - koła zaczynają się ślizgać włącza się "ASR", auto jedynie co to przestało się cofać i tak stoję asr spowalnia koła a nie jadę. Na szczęście mam przycisk aby wyłączyć ESP no i koła zaczęły się szybciej obracać ale za to powoli do przodu ruszyłem. (opony zimowe były z jednym sezonem na karku ;)) a więc nie zawsze ASR pomoże no i ruszenie z 2, bo na ileś przypadków pomoże tylko szybkie obracanie kół dzięki czemu opona rozkopie śnieg aż trafi na asfalt. |
|
Data: 2009-12-19 14:17:05 | |
Autor: ksoniek | |
Ruszanie z dwojki | |
a więc nie zawsze ASR pomoże no i ruszenie z 2, bo na ileś przypadków pomoże tylko szybkie obracanie kół dzięki czemu opona rozkopie śnieg aż trafi na asfalt.chyba szybciej przepali gumę. Jak masz na dworze minus -15 (a tak jest np. dzisiaj) i w nocy nie będzie aż takiego ruchu to będzie ładna skorupa lodu. dwujeczka, mało gazu (prawie na sprzęgle) i się jedzie bez poślizgu, tylko trzeba to umieć zrobić |
|
Data: 2009-12-19 17:30:57 | |
Autor: J.F. | |
Ruszanie z dwojki | |
On Sat, 19 Dec 2009 13:23:36 +0100, MM wrote:
a więc nie zawsze ASR pomoże no i ruszenie z 2, bo na ileś przypadków pomoże tylko szybkie obracanie kół dzięki czemu opona rozkopie śnieg aż trafi na asfalt. Z praktyki mi wychodzi ze nie rozkopie. Jakos opona w sniegu swietnie sie slizga. Byc moze po kilkunastu minutach sie dokopie do asfaltu .. tylko co to da - asfaltu malo, a kolo zakopane w sniegu gleboko. Byc moze kolejne pol godziny i bedzie z pol metra drogi, a to juz pozwoli sie rozpedzic ... J, |
|
Data: 2009-12-19 23:00:52 | |
Autor: Brzezi | |
Ruszanie z dwojki | |
sob, 19 gru 2009 o 13:23 GMT, MM napisał(a):
Dnia 19-12-2009 o 11:46:44 Jacek <maps@google.pl> napisał(a): Bo ASR nie jest przeznaczony do lepszego przyspieszania, tak samo jak ABS nie poprawia hamowania... ASR jedyne co robi, to zapobiea buksowaniu kol, co zapobiega wpadnieciu w poslizg... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-12-19 23:01:58 | |
Autor: Brzezi | |
Ruszanie z dwojki | |
sob, 19 gru 2009 o 13:23 GMT, MM napisał(a):
Dnia 19-12-2009 o 11:46:44 Jacek <maps@google.pl> napisał(a): Bo ASR nie jest przeznaczony do lepszego przyspieszania, tak samo jak ABS nie poprawia hamowania... ASR jedyne co robi, to zapobiea buksowaniu kol, co zapobiega wpadnieciu w poslizg... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-12-19 23:07:28 | |
Autor: Brzezi | |
Ruszanie z dwojki | |
sob, 19 gru 2009 o 13:23 GMT, MM napisał(a):
Dnia 19-12-2009 o 11:46:44 Jacek <maps@google.pl> napisał(a): Bo ASR nie jest przeznaczony do lepszego przyspieszania, tak samo jak ABS nie poprawia hamowania... ASR jedyne co robi, to zapobiea buksowaniu kol, co zapobiega wpadnieciu w poslizg... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-12-19 23:11:15 | |
Autor: Brzezi | |
Ruszanie z dwojki | |
sob, 19 gru 2009 o 13:23 GMT, MM napisał(a):
Dnia 19-12-2009 o 11:46:44 Jacek <maps@google.pl> napisał(a): Bo ASR nie jest przeznaczony do lepszego przyspieszania, tak samo jak ABS nie poprawia hamowania... ASR jedyne co robi, to zapobiea buksowaniu kol, co zapobiega wpadnieciu w poslizg... Pozdrawiam Brzezi |