[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie

Data: 2009-07-02 21:42:53
Autor: Ryszard Mikke
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
Udało mi się urwać łeb śruby - okazało się, że przedłużka
do mocowania bagażnika w rami u góry była na tyle mocna,
że go wyrwała.

Jakieś sprawdzone sposoby wyciągnięcia reszty śruby z gniazda w ramie?

rmikke

Data: 2009-07-02 23:11:47
Autor: marcin goralski
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie

mozna tez naciac srube dremelem na plasko (jak wystaje) i srubokretem
plaskim odkrecic (odkrecalem tak bloki z butow).
mozna nawiercic i wbic na sile imbusa/philipsa

wykretaki sa chyba tylko w okreslonych srednicach - nawet mam w domu jeden
kpl ale nei sprawdze srednic nei wiem gdzie jest ;P

Data: 2009-07-02 22:18:14
Autor: Ryszard Mikke
marcin goralski <pl@pl.pl> napisał(a):

mozna tez naciac srube dremelem na plasko (jak wystaje) i srubokretem
plaskim odkrecic (odkrecalem tak bloki z butow).

Nie wystaje.

mozna nawiercic i wbic na sile imbusa/philipsa

To właśnie wymyśliłem.
Tylko ręczną wiertarką po pół godzinie miałem dołek może na milimetr,
a elektryczna próbowała zeskoczyć na bok.
Mam nadzieję, że nie naruszyłem gwintu w gnieździe...
Dalej nie wiercę.

wykretaki sa chyba tylko w okreslonych srednicach - nawet mam w domu jeden
kpl ale nei sprawdze srednic nei wiem gdzie jest ;P

Hmmm... A przykleić wajchę jakąś (np bylejaki imbus) poxipolem, poczekać do rana i kręcić? Co myślicie?

rmikke

Data: 2009-07-02 23:35:11
Autor: marcin goralski
Dnia Thu, 2 Jul 2009 22:18:14 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

mozna tez naciac srube dremelem na plasko (jak wystaje) i srubokretem
plaskim odkrecic (odkrecalem tak bloki z butow).

Nie wystaje.

jak masz dremela i odpowiedni frez to i w nie wystajacym natniesz...

Tylko ręczną wiertarką po pół godzinie miałem dołek może na milimetr,
a elektryczna próbowała zeskoczyć na bok.
Mam nadzieję, że nie naruszyłem gwintu w gnieździe...
Dalej nie wiercę.

a nie da sie "wypchnac" druga sruba z drugiej strony?
ps jak juz masz dolek na milimetr to elektryczna zchodzic nei powinna...

Hmmm... A przykleić wajchę jakąś (np bylejaki imbus) poxipolem, poczekać do rana i kręcić? Co myślicie?

smiem watpic

Data: 2009-07-03 08:24:05
Autor: MichałG
marcin goralski pisze:
Dnia Thu, 2 Jul 2009 22:18:14 +0000 (UTC), Ryszard Mikke napisał(a):

Hmmm... A przykleić wajchę jakąś (np bylejaki imbus) poxipolem, poczekać do rana i kręcić? Co myślicie?

smiem watpic

a raczej jestem przekonany, że watpię.... ;-)

Pozdrawiam
michał

Data: 2009-07-03 00:42:44
Autor: Coaster
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
Ryszard Mikke wrote:
[...]
[...]

Zanim zaczniesz wiercic na tak malej i nierownej powierzchni, powinienes napunktowac miejsce pod wiertlo. Wtedy wiertarka nie bedzie probowac skokow w bok ;-)

http://www.allegro.pl/item665994860_punktak_punktaki.html#gallery

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-07-03 02:10:13
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 03 Jul 2009 00:42:44 +0200, Coaster napisał(a):

Zanim zaczniesz wiercic na tak malej i nierownej powierzchni, powinienes
napunktowac miejsce pod wiertlo. Wtedy wiertarka nie bedzie probowac
skokow w bok ;-)
Mozna tez najpierw mala srednica nawiercic otwor pilotujacy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-07-03 12:23:05
Autor: Coaster
Jaroslaw Berezowski wrote:
[...]

Mozna, ale dla wlasnej wygody jak sie nie ma wprawy, napunktowac powinno sie pod kazdy otwor, ktory chce sie precyzyjnie wywiercic - pod pilotujacy jak najbardziej. Chyba, ze ktos chce sobie utrudniac zycie to wtedy moze nawet tepym wiertlem wiercic ;-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-03 12:11:52
Autor: Tomasz Minkiewicz
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
On Thu, 2 Jul 2009 22:18:14 +0000 (UTC)
"Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Hmmm... A przykleić wajchę jakąś (np bylejaki imbus) poxipolem, poczekać do rana i kręcić? Co myślicie?

Nie działa. Próbowałem. Spoina pęka. Wklejałem cienkiego imbusa
w wyrobione gniazdo śruby regulującej fałkę. Przy grubszych śrubach
chyba byłoby jeszcze gorzej.

Ja bym jednak szedł w te lewe wykrętaki.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-02 23:45:14
Autor: live_evil
Ryszard Mikke pisze:
[...]

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-07-02 23:47:33
Autor: live_evil
live_evil pisze:

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

O, takie coś:
http://www.riders.ovh.org/pliki/wykr.jpg

Data: 2009-07-03 00:46:39
Autor: akara0
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
Użytkownik "live_evil" napisał
Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

O, takie coś:
http://www.riders.ovh.org/pliki/wykr.jpg

kosztuje toto chyba 8 zł w leroy merlin. miałem pożyczony wykrętak co najmniej o klasę lepszy od tego na zdjęciu, niestety pękł przy próbie wykręcenia śruby trzymającej klamkę avida. zostało tylko tradycyjne rozwiercanie

Data: 2009-07-03 10:22:36
Autor: dsotO
On 2 Lip, 23:45, live_evil <padd_niechcespa...@o2.pl> wrote:

> Jakieś sprawdzone sposoby wyciągnięcia reszty śruby z gniazda w ramie?

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę
złotych. Ma to to lewy gwint.

Jak znam życie, to jest duże prawdopodobieństwo, że ten wykrętak z
castoramy ułamie ci się w tej śrubie ;)

Można spróbować od użycia wiertła lewoskrętnego, ale z dostaniem go
może być problem. Ale, ale...

Tam będzie śruba piątka, nie ? Na początku dobrze napunktować i
wjechać wiertłem 3.5 mm  (przy przechodzeniu na wylot może się śrubka
ruszyć. Druga opcja to wjechać czwórką, więc zostanę "ogryzki" z
gwintu, który przejeżdżamy gwintownikiem M5. Opcja trzecia - przerobić
na gwint M6 czyli wywiercić wiertłem 4.8 i przejechać gwintownikiem.

Data: 2009-07-02 23:48:00
Autor: Wojtek
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
http://www.allegro.pl/item667059838_sciagacze_nasadki_z_koncowka_do_uszkodz_srub.html

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-02 22:08:30
Autor: Ryszard Mikke
Wojtek <osobisty@pota.onet.pl> napisał(a):

http://www.allegro.pl/item667059838_sciagacze_nasadki_z_koncowka_do_uszkodz_srub.html
 IIIILEEEEE????????????? 888-O

rmikke

Data: 2009-07-03 00:37:38
Autor: Coaster
Wojtek wrote:
http://www.allegro.pl/item667059838_sciagacze_nasadki_z_koncowka_do_uszkodz_srub.html

Drozej juz nie bylo? ;-P

Data: 2009-07-03 09:49:27
Autor: Wojtek
Coaster pisze:
Wojtek wrote:
http://www.allegro.pl/item667059838_sciagacze_nasadki_z_koncowka_do_uszkodz_srub.html

Drozej juz nie bylo? ;-P

No kurde może mam mu jeszcze do domu przynieść ;)

Data: 2009-07-03 00:36:24
Autor: Coaster
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Wykretaki + wiertarka + wiertlo
http://www.allegro.pl/item677156263_jonnesway_wykretaki_do_urwanych_srub_szpilek.html
Wykretak wkreca sie w nawiercony otwor w srubie a ze gwint wykretaka do 'prawych' srub jest 'lewy' - wkrecanie go powoduje wykrecanie urwanej sruby.