[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie

Data: 2009-07-02 23:45:14
Autor: live_evil
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
Ryszard Mikke pisze:
Udało mi się urwać łeb śruby - okazało się, że przedłużka
do mocowania bagażnika w rami u góry była na tyle mocna,
że go wyrwała.

Jakieś sprawdzone sposoby wyciągnięcia reszty śruby z gniazda w ramie?

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

--

  My homebuilt FWD recumbent, a welder's prank :-)
   -- > http://piotrowiak.info/poziom

Data: 2009-07-02 23:47:33
Autor: live_evil
live_evil pisze:

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

O, takie coś:
http://www.riders.ovh.org/pliki/wykr.jpg

Data: 2009-07-03 00:46:39
Autor: akara0
[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie
Użytkownik "live_evil" napisał
Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę złotych. Ma to to lewy gwint.

O, takie coś:
http://www.riders.ovh.org/pliki/wykr.jpg

kosztuje toto chyba 8 zł w leroy merlin. miałem pożyczony wykrętak co najmniej o klasę lepszy od tego na zdjęciu, niestety pękł przy próbie wykręcenia śruby trzymającej klamkę avida. zostało tylko tradycyjne rozwiercanie

Data: 2009-07-03 10:22:36
Autor: dsotO
On 2 Lip, 23:45, live_evil <padd_niechcespa...@o2.pl> wrote:

> Jakieś sprawdzone sposoby wyciągnięcia reszty śruby z gniazda w ramie?

Wykrętak. W castoramach i innych pratkikerach do kupienia za parę
złotych. Ma to to lewy gwint.

Jak znam życie, to jest duże prawdopodobieństwo, że ten wykrętak z
castoramy ułamie ci się w tej śrubie ;)

Można spróbować od użycia wiertła lewoskrętnego, ale z dostaniem go
może być problem. Ale, ale...

Tam będzie śruba piątka, nie ? Na początku dobrze napunktować i
wjechać wiertłem 3.5 mm  (przy przechodzeniu na wylot może się śrubka
ruszyć. Druga opcja to wjechać czwórką, więc zostanę "ogryzki" z
gwintu, który przejeżdżamy gwintownikiem M5. Opcja trzecia - przerobić
na gwint M6 czyli wywiercić wiertłem 4.8 i przejechać gwintownikiem.

[tech]Rwa! Urwana sruba w gniezdzie