Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Data: 2011-03-27 00:06:49
Autor: Inc
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze



Sprzedać tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza. Tymczasem Ministerstwo Skarbu chwali się sprzedażą 11,9 proc. akcji Tauronu poniżej ceny rynkowej, tak jakby chciało za to dostać ekonomicznego Nobla.

Transakcję przeprowadzono błyskawicznie, w jeden dzień. Akcje energetycznego giganta poszły we wtorek po 6,15 zł. W piątek inwestorzy płacili już za nie na giełdzie 6,46 zł. Chyba nie był to interes życia kierownictwa MSP.

Oczywiście, trzeba pamiętać, że akcja była przeprowadzana w ramach tzw. accelerated book building – budowania przyspieszonej księgi popytu, w której reguły są trochę postawione na głowie. Chodzi w niej przede wszystkim o to, żeby sprzedać akcje określonej grupie inwestorów, szybko i tanio. MSP to spec od takich operacji. W zeszłym roku resort skarbu pozbył się w ten sposób udziałów PGE za 4 mld zł, Lotosu za 406 mln zł i Mennicy Polskiej za 347 mln zł.

Accelerated book building to z reguły żaden powód do chwały. Raczej akcja ratunkowa, szybki interes, w którym chodzi o zebranie pieniędzy, bo sprzedającemu prawdopodobnie pali się grunt pod nogami. Czy z Tauronem było podobnie?

Oczywiście, cena jest sprawą względną, zależy od tego, ile chce zapłacić rynek. Jednak ten w przypadku Tauronu nie żałuje grosza. Akcje spółki rosną, a analitycy wystawiają im dobre rekomendacje. Według raportu UniCredit z 15 marca są one warte 7,2 zł. Citigroup wycenił je 4 marca jeszcze wyżej, bo na 7,46 zł. W lutym analitycy z Espirito Santo dawali im 7,5 zł, a Credit Suisse 8,60 zł (z takim komentarzem: „Tauron pozostaje najtańszą firmą utility w Europie”). Kto by nie chciał takiej spółki?

Rządowi udają się sprawy proste i oczywiste. Gorzej jest w materii skomplikowanej, takiej jak Enea, gdzie w grę wchodzi kontrola nad spółką, opór związkowców i polityka. Podobne preferowanie prostych rozwiązań widać przy sprawach budżetowych: zamiast skomplikowanych i trudnych reform są cięcia w OFE.

Operacja „Tauron” pewno jeszcze rok temu nie byłaby warta uwagi, jednak teraz rząd z powodu OFE jest pod szczególną obserwacją. Po co spieszył się z Tauronem? I to w sytuacji, gdy w styczniu zwiększył zadłużenie państwa aż o 10,2 mld zł? Do czego było mu potrzebne 1,3 mld zł, które dostał za Tauron? Sytuacja budżetu może być bardziej dramatyczna, niż nam się wydaje.

Stanisław Koczot

Data: 2011-03-27 08:06:20
Autor: Panslavista
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze
"Inc" <gfhf@lljl.pl> wrote in message news:immgle$22e$1dont-email.me...

Przyspieszona sprzeda w przypadku Polski to:
- ch jak najszybszego uwalenia kraju
- dziaanie w ramach Mega - korupcji
Tak zostao przeprowadzone zniszczenie i demonta wszystkich gazi gospodarki.

Data: 2011-03-27 09:24:33
Autor: sofu
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Uytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisa w wiadomoci news:4d8ed3dd$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
"Inc" <gfhf@lljl.pl> wrote in message news:immgle$22e$1dont-email.me...

Przyspieszona sprzeda w przypadku Polski to:
- ch jak najszybszego uwalenia kraju
- dziaanie w ramach Mega - korupcji
Tak zostao przeprowadzone zniszczenie i demonta wszystkich gazi gospodarki.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Juz niejaka Sawicka twierdzia, ze lody bed krcone przez frontierw...........




sofu

Data: 2011-03-27 10:25:57
Autor: ..he®sk..
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze
On Sun, 27 Mar 2011 00:06:49 -0500, Inc <gfhf@lljl.pl> wrote:

Sprzeda tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza. Tymczasem Ministerstwo Skarbu chwali si sprzeda 11,9 proc. akcji Tauronu poniej ceny rynkowej, tak jakby chciao za to dosta ekonomicznego Nobla.

 grasz na gieldzie czy tylko o tym slyszales?


--

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Data: 2011-03-27 14:25:25
Autor: Inc
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze
...he®sk.. pisze:
On Sun, 27 Mar 2011 00:06:49 -0500, Inc <gfhf@lljl.pl> wrote:

Sprzedać tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza. Tymczasem Ministerstwo Skarbu chwali się sprzedażą 11,9 proc. akcji Tauronu poniżej ceny rynkowej, tak jakby chciało za to dostać ekonomicznego Nobla.

 grasz na gieldzie czy tylko o tym slyszales?

Potrafisz czytac czy tylko udajesz? Martw sie swoje alimenty placone w terminie, a nie o to gdzie ja gram.

Data: 2011-03-29 18:06:06
Autor: ^he®sk^
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze
On Sun, 27 Mar 2011 14:25:25 -0500, Inc <gfhf@lljl.pl> wrote:

..he®sk.. pisze:
> On Sun, 27 Mar 2011 00:06:49 -0500, Inc <gfhf@lljl.pl> wrote:
> >> Sprzedać tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie >> trzeba mistrza. Tymczasem Ministerstwo Skarbu chwali >> się sprzedażą 11,9 proc. akcji Tauronu poniżej ceny >> rynkowej, tak jakby chciało za to dostać >> ekonomicznego Nobla.
> >  grasz na gieldzie czy tylko o tym slyszales?

Potrafisz czytac czy tylko udajesz? Martw sie swoje alimenty placone w terminie, a nie o to gdzie ja gram.

te, klon razor'a masz zakaz siadania przed monitorem wiec wypad!
co do alimentow - razor placi, nie ja ;o))))





--

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Data: 2011-03-27 15:02:26
Autor: jadrys
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze
W dniu 2011-03-27 10:25, ..he®sk.. pisze:

  grasz na gieldzie czy tylko o tym slyszales?


Inwestujesz..  - Gra to się na skrzypcach.

--
Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-03-27 14:05:12
Autor: Pinocchio
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:immgle$22e$1dont-email.me...



Sprzedać tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza.

Pomyśl co się sprzedaje tanio? Najgorszy chłam. Ty to kupiłeś! ;-) Dureń z ciebie jełopie!

PD

Data: 2011-03-27 14:47:23
Autor: bolek
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Uytkownik "Pinocchio" <pinocchio@lorenzini.it> napisa w wiadomoci news:4d8f293d$0$2495$65785112news.neostrada.pl...

Uytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomoci news:immgle$22e$1dont-email.me...



Sprzeda tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza.

Pomyl co si sprzedaje tanio? Najgorszy cham. Ty to kupie! ;-) Dure z ciebie jeopie!

PD




Jak to by cham, to co jeszcze zostao ?

Data: 2011-03-27 14:30:49
Autor: the_foe
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze
W dniu 2011-03-27 07:06, Inc pisze:
Oczywiście, cena jest sprawą względną, zależy od tego, ile chce zapłacić
rynek. Jednak ten w przypadku Tauronu nie żałuje grosza. Akcje spółki
rosną, a analitycy wystawiają im dobre rekomendacje. Według raportu
UniCredit z 15 marca są one warte 7,2 zł. Citigroup wycenił je 4 marca
jeszcze wyżej, bo na 7,46 zł. W lutym analitycy z Espirito Santo dawali
im 7,5 zł, a Credit Suisse 8,60 zł (z takim komentarzem: „Tauron
pozostaje najtańszą firmą utility w Europie”). Kto by nie chciał takiej
spółki?

czyli ww wymienione spolki kupily te akcje i teraz namawiaja zjadaczy chleba by naiwnie te akcje od nich odkupili. To jest stary numer jak swiat - nabieraja sie na niego tylko drobni ciulacze. Gdyby akcje na prawde byly niedoszacowane to ww firmy by o tym nie mowily tylko skupowaly te akcje i w ciszy czekaly az rynek zrobi swoje.
Swego czasu Goldman Sachs wszedzie gdzie sie da namawial by uciekac od polskiej waluty bo straci na wartosci, euro mialo byc po 5 zl (co nigdy sie nie wydarzylo). Okazalo sie sie ze GS spekulowal nasza waluta, zarobili na tym krocie.

--
the_foe

Data: 2011-03-27 14:38:04
Autor: Inc
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze
the_foe pisze:
W dniu 2011-03-27 07:06, Inc pisze:
Oczywiście, cena jest sprawą względną, zależy od tego, ile chce zapłacić
rynek. Jednak ten w przypadku Tauronu nie żałuje grosza. Akcje spółki
rosną, a analitycy wystawiają im dobre rekomendacje. Według raportu
UniCredit z 15 marca są one warte 7,2 zł. Citigroup wycenił je 4 marca
jeszcze wyżej, bo na 7,46 zł. W lutym analitycy z Espirito Santo dawali
im 7,5 zł, a Credit Suisse 8,60 zł (z takim komentarzem: „Tauron
pozostaje najtańszą firmą utility w Europie”). Kto by nie chciał takiej
spółki?

czyli ww wymienione spolki kupily te akcje i teraz namawiaja zjadaczy chleba by naiwnie te akcje od nich odkupili. To jest stary numer jak swiat - nabieraja sie na niego tylko drobni ciulacze. Gdyby akcje na prawde byly niedoszacowane to ww firmy by o tym nie mowily tylko skupowaly te akcje i w ciszy czekaly az rynek zrobi swoje.

Zastanawia mnie, dlaczego tylu z was, wielbicieli cudotworcy z Kaszub, ma tak duze problemy z czytaniem.

Cytat pierwszy:

"Akcje energetycznego giganta poszły we wtorek po 6,15 zł. W piątek inwestorzy płacili już za nie na giełdzie 6,46 zł."

Jaka date mielismy w Polsce we wtorek????

Cytat drugi:

"Według raportu UniCredit z 15 marca są one warte 7,2 zł. Citigroup wycenił je 4 marca jeszcze wyżej, bo na 7,46 zł. W lutym analitycy z Espirito Santo dawali im 7,5 zł, a Credit Suisse 8,60 zł"

Czy ostatni wtorek byl przed czy po 4 i 15 marca?
Czy namawianie mialo miejsce przed czy po sprzedazy akcji przez Ministerstwo Skarbu? Pomysl, moze cos
z tego zrozumiesz.

Data: 2011-03-27 23:52:56
Autor: the_foe
Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze
W dniu 2011-03-27 21:38, Inc pisze:
"Według raportu UniCredit z 15 marca są one warte 7,2 zł. Citigroup
wycenił je 4 marca jeszcze wyżej, bo na 7,46 zł. W lutym analitycy z
Espirito Santo dawali im 7,5 zł, a Credit Suisse 8,60 zł"

Czy ostatni wtorek byl przed czy po 4 i 15 marca?
Czy namawianie mialo miejsce przed czy po sprzedazy akcji przez
Ministerstwo Skarbu? Pomysl, moze cos
z tego zrozumiesz.

akcje byly sopzredawane w transzach - wczesniejsza w poprzednim roku. Oferty skarbu panstwa doluje kurs wiec tzreba jakos pobudzic popyt.

--
the_foe

Data: 2011-03-28 01:18:04
Autor: Inc
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze
the_foe pisze:
W dniu 2011-03-27 21:38, Inc pisze:
"Wedug raportu UniCredit z 15 marca s one warte 7,2 z. Citigroup
wyceni je 4 marca jeszcze wyej, bo na 7,46 z. W lutym analitycy z
Espirito Santo dawali im 7,5 z, a Credit Suisse 8,60 z"

Czy ostatni wtorek byl przed czy po 4 i 15 marca?
Czy namawianie mialo miejsce przed czy po sprzedazy akcji przez
Ministerstwo Skarbu? Pomysl, moze cos
z tego zrozumiesz.

akcje byly sopzredawane w transzach - wczesniejsza w poprzednim roku. Oferty skarbu panstwa doluje kurs wiec tzreba jakos pobudzic popyt.

To jest kluczenie jak pijany zyd po sklepie. Dla jasnosci sytuacji, przypomne czego dowiedzialem sie ostatnim razem:

"czyli ww wymienione spolki kupily te akcje i teraz namawiaja zjadaczy chleba by naiwnie te akcje od nich odkupili. To jest stary numer jak swiat - nabieraja sie na niego tylko drobni ciulacze."

Ministerstwo Skarbu oferowalo sprzedaz akcji, a nie jakies tam spolki, 30% akcji sprzedano inwestorom zagranicznym, 20-30% trafio do Otwartych Funduszy Emerytalnych, KGHM Polska Miedz kupil 71 milionow akcji za sume  436 milionow zlotych. Gdzie znalazles tych drobnych ciulaczy do ktorych mialaby byc skierowana ta cala akcja namwiania do odkupowania?

Data: 2011-03-28 00:19:05
Autor: kogutek
Ryy sprzedaje swoje cuda gospodarcze
Inc <gfhf@lljl.pl> napisa(a):



Sprzeda&#65533; tanio to nie sztuka. Do takiej operacji nie trzeba mistrza. Tymczasem Ministerstwo Skarbu chwali si&#65533; sprzedaż&#65533; 11,9 proc. akcji Tauronu poniżej ceny rynkowej, tak jakby chcia&#65533;o za to dosta&#65533; ekonomicznego Nobla.

Transakcj&#65533; przeprowadzono b&#65533;yskawicznie, w jeden dzie&#65533;. Akcje energetycznego giganta posz&#65533;y we wtorek po 6,15 z&#65533;. W pi&#65533;tek inwestorzy p&#65533;acili już za nie na gie&#65533;dzie 6,46 z&#65533;. Chyba nie by&#65533; to interes życia kierownictwa MSP.

Oczywi&#65533;cie, trzeba pami&#65533;ta&#65533;, że akcja by&#65533;a przeprowadzana w ramach tzw. accelerated book building &#65533;&#65533; budowania przyspieszonej ksi&#65533;gi popytu, w której regu&#65533;y s&#65533; troch&#65533; postawione na g&#65533;owie. Chodzi w niej przede wszystkim o to, żeby sprzeda&#65533; akcje okre&#65533;lonej grupie inwestorów, szybko i tanio. MSP to spec od takich operacji. W zesz&#65533;ym roku resort skarbu pozby&#65533; si&#65533; w ten sposób udzia&#65533;ów PGE za 4 mld z&#65533;, Lotosu za 406 mln z&#65533; i Mennicy Polskiej za 347 mln z&#65533;.

Accelerated book building to z regu&#65533;y żaden powód do chwa&#65533;y. Raczej akcja ratunkowa, szybki interes, w którym chodzi o zebranie pieni&#65533;dzy, bo sprzedaj&#65533;cemu prawdopodobnie pali si&#65533; grunt pod nogami. Czy z Tauronem by&#65533;o podobnie?

Oczywi&#65533;cie, cena jest spraw&#65533; wzgl&#65533;dn&#65533;, zależy od tego, ile chce zap&#65533;aci&#65533; rynek. Jednak ten w przypadku Tauronu nie ża&#65533;uje grosza. Akcje spó&#65533;ki rosn&#65533;, a analitycy wystawiaj&#65533; im dobre rekomendacje. Wed&#65533;ug raportu UniCredit z 15 marca s&#65533; one warte 7,2 z&#65533;. Citigroup wyceni&#65533; je 4 marca jeszcze wyżej, bo na 7,46 z&#65533;. W lutym analitycy z Espirito Santo dawali im 7,5 z&#65533;, a Credit Suisse 8,60 z&#65533; (z takim komentarzem: &#65533;&#65533;Tauron pozostaje najta&#65533;sz&#65533; firm&#65533; utility w Europie&#65533;&#65533;). Kto by nie chcia&#65533; takiej spó&#65533;ki?

Rz&#65533;dowi udaj&#65533; si&#65533; sprawy proste i oczywiste. Gorzej jest w materii skomplikowanej, takiej jak Enea, gdzie w gr&#65533; wchodzi kontrola nad spó&#65533;k&#65533;, opór zwi&#65533;zkowców i polityka. Podobne preferowanie prostych rozwi&#65533;za&#65533; wida&#65533; przy sprawach budżetowych: zamiast skomplikowanych i trudnych reform s&#65533; ci&#65533;cia w OFE.

Operacja &#65533;&#65533;Tauron&#65533;&#65533; pewno jeszcze rok temu nie by&#65533;aby warta uwagi, jednak teraz rz&#65533;d z powodu OFE jest pod szczególn&#65533; obserwacj&#65533;. Po co spieszy&#65533; si&#65533; z Tauronem? I to w sytuacji, gdy w styczniu zwi&#65533;kszy&#65533; zad&#65533;użenie pa&#65533;stwa aż o 10,2 mld z&#65533;? Do czego by&#65533;o mu potrzebne 1,3 mld z&#65533;, które dosta&#65533; za Tauron? Sytuacja budżetu może by&#65533; bardziej dramatyczna, niż nam si&#65533; wydaje.

Stanis&#65533;aw Koczot





Ale to dobrze ze si zawali budet i Polska jako kraj zbankrutuje. Wszystko ma
swj pocztek i koniec. I tak dlugo wytrzymao pastwo zaoone pzrez bandyt
Mieszka I. Zblia si koniec pastwa zwanego Polsk. Polska od samego pocztku
byl nieporozumieniem. Najwicej dla tego kawaka ziemi zrobili okupanci i
zaborcy. Probowali te zrobi co dobrego ydzi ktrzy si tutaj osiedlili i
dla ktrych Polska stal si przybran ojczyzn. Niestety dziki podym,
zawistnym i zwyczajnie gupim aborygenom ich praca posza na marne. Obecne 312
tysiecy kilometrw kwadratowych to lakomy ksek. Jest tutaj sporo surowcw
naturalnych, duo terenw na ktorych mona produkowa ywno o bardzo dobrej
jakoci. Praktycznie nie wystpuj zadne kataklizmy. Klimat jest nie
najgorszy. Gdyby od tysica lat mieli to cudo na Ziemi Norwegowie, albo
Szwajcarzy to dzisiaj byby tutaj Raj. Oczywicie proces rozpadu pastwa nie
nastpi w pzrecigu najbliszego roku. Potrwa z 50 lat. Chocia bardzo bym si
stara to nie doyj do tego momentu. Proces rozpadu ju si zacz. Trwa
pierwszy etap, przejcie przemysu i majtku narodowego. Dobrze ze pzrejmuj
go ci co bd w przyszloci zdolni go odbudowa i rozwin. Zrobi to dla
dobra siebie i przy okazji ludzi tutaj mieszkajcych. Generalnie jestem za a
nawet przeciw. Liczac e rok 1990 za rok zerowy w materii rozpadu Polski to od
tego roku czwarte pokolenie bdzie mialo pod wzgldem ekonomicznym dobrze. Bo
tylko to si liczy a nie pierdolenie o patriotyzmie i szkolna analiza tekstw
co autor mial na mysli. Nie ladna ale pena miska daje je, to prawda znana
od dawna.  --


Ryży sprzedaje swoje cuda gospodarcze

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona