Ryanair - adres dzialu reklamacji

Data: 2010-08-01 14:31:45
Autor: Sarpedon
Ryanair - adres dzialu reklamacji
oto, co udalo mi sie znalezc:

Dział reklamacji pasażerskich:
Ryanair
EU Passenger Compensation Dept
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland
Fax: +353 1 5081702

zrodlo: http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=48

natrafilem przypadkiem, ale slyszalem, ze dorwanie tego adresu jest
dosc ciezkie, wiec przekazuje

Data: 2010-08-02 19:52:50
Autor: Inead

"Sarpedon" <krzysztof.schutz@gmail.com> wrote in message news:6608fc76-04a3-4f44-8a07-becb5ade3ff8p11g2000prf.googlegroups.com...
[...]

Staaaary, geniuś jesteś. to teraz napisz na w/w adres i poczekaj na odpowiedź

Data: 2010-08-02 12:22:00
Autor: Sarpedon
On 2 Sie, 19:52, "Inead" <a.fr...@gazeta.pl> wrote:
Staaaary, geniuś jesteś. to teraz napisz na w/w adres i poczekaj na
odpowiedź

czytalem w necie, ze ludzie maja problem ze znalezieniem tego namiaru,
a jak sie okazalo, najciemniej pod latarnia.

a co do reklamacji, zwyczajowo linie powinny odpowiedziec w ciagu 30
dni (nie jest to prawo, raczej dobry obyczaj), no liczmy te 45 z
uwzglednieniem przesylki. jesli po 45 bedzie brak odpowiedzi - ULC

niemniej jednak mnie to nie dotyczy (na razie), aczkolwiek znajomosc
swoich praw powinna byc powszechna wsrod spoleczenstwa, a niestety nie
jest

Data: 2010-08-04 16:23:00
Autor: heja
Ryanair - adres dzialu reklamacji
niemniej jednak mnie to nie dotyczy (na razie), aczkolwiek znajomosc
swoich praw powinna byc powszechna wsrod spoleczenstwa, a niestety nie
jest

A mnie dotyczy... 5 godzin opóźnienia i 2 godziny dojazdu autobusem,
bo polecieli na inne lotnisko (pogoda jak drut, pora dnia - a
właściwie nocy - też taka, że o sloty nietrudno, czyli po prostu nie
pasowało im zrobienie pustego 100-milowego przelotu). Czy wysłane
faksem jest tak samo ważne, jak poleconym?

--
Michał

Data: 2010-08-04 16:27:20
Autor: Sarpedon
On 5 Sie, 01:23, heja <m.j.jezier...@gmail.com> wrote:
> [...]
pasowało im zrobienie pustego 100-milowego przelotu). Czy wysłane
faksem jest tak samo ważne, jak poleconym?

ja bym wyslal poleconym, bo wtedy podpis jest odreczny a nie
skopiowany i jest opieczatkowane potwierdzenie wyslania

btw, moglbys umiescic jakis wzor w necie? bedzie wszystkim latwiej
takie cos w przyszlosci sporzadzic

Data: 2010-08-04 16:54:58
Autor: heja
Ryanair - adres dzialu reklamacji
btw, moglbys umiescic jakis wzor w necie? bedzie wszystkim latwiej
takie cos w przyszlosci sporzadzic

Na dniach przygotuję. Rozchodzi się o 250 euro rekompensaty. Kiedyś
pisałem do LOT-u i przelali kasę w ciągu trzech dni, ale z Ryanairem
może nie pójść tak łatwo. Informują że zapłata jest możliwa tylko
czekiem albo (tfu!) rozliczona w postaci zaliczki na poczet przyszłych
lotów. Muszę jeszcze sprawdzić w przepisach, czy nie mam prawa do
innej formy zapłaty.

--
Michał

Data: 2010-08-05 02:56:34
Autor: Sarpedon
On 5 Sie, 01:54, heja <m.j.jezier...@gmail.com> wrote:
> [...]

czekiem albo (tfu!) rozliczona w postaci zaliczki na poczet przyszłych
lotów. Muszę jeszcze sprawdzić w przepisach, czy nie mam prawa do

ja tez mam jedno odszkodowanie lot-u za soba i tez wyplacone w jakims
bardzo krotkim czasie, ale oczywiscie dopiero po odwolaniu sie do
kierownika dzialu reklamacji pasazerskich, bo na dzien dobry wszystkim
odpowiadaja ze sie nie nalezy liczac, ze nikt sprawy dalej nei bedzie
kontynuowal, a nie pisza nawet o zadnych srodkach odwolawczych

co do ryanaira faktycznie moze byc problem chociazby ze wzgledu na
jego siedzibe poza polska, czy praktyki antykonsumenckie i niezwykle
oszczednosciowe

co do zaplaty ewentualnego odszkodowania (choc nie wierze, ze ryanair
zdecyduje sie na to bez interwencji ulc-u lub jego irlandzkiego
odpowiednika) to reguluje to art. 7 ust. 3 rozporzadzenia 261/2004:
"Odszkodowanie określone w ust. 1 jest wypłacane w gotówce,
elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi  lub czekami
bankowymi albo, za pisemną zgodą pasażera, w bonach podróżnych i/lub w
formie innych usług."

proponuje zatem od razu w reklamacji dodac klauzule, ze nie zgadzasz
sie z wyplata odszkodowania w formie bonow podroznych, tak dla
bezpieczenstwa

niestety przewoznik ma prawo do wyplaty czekiem, wiec mozna zrobic
sobie jednodniowa wycieczke do irlandii (moze lub wielkiej brytanii)
aby zrealizowac ten czek. zastanawiam sie tez czy mozliwa by byla i
ile by kosztowala realizacja czeku w polsce

Data: 2010-08-10 06:07:34
Autor: heja
[...]

Większość czeków można zrealizować w Polsce, irlandzkie w terminie do
3 miesięcy od wystawienia, na realizację czeka się kilka tygodni/
miesięcy, prowizje w każdym banku inne. Jest jeszcze Euro-Check,
podobno załatwia szybciej, ale opinie o nich są różne. Wysłałem coś
takiego:

(data)
(adres Ryanair)

Compensation Claim

Dear Sirs,

I hereby request a compensation due to the [...] hours delay of the
flight no. [...] from [...] to [...] on [...], for which I had a
booking no. [...] and duly checked in. The flight was delayed due to
technical reasons, as stated by Ryanair, therefore:

Pursuant to Art. 6. p. 1. a) and Art. 7 p. 1 a) of the Regulation (EC)
No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11
February 2004, I demand compensation in the amount of 250 EUR.

I do not agree to be compensated by travel vouchers nor other
services.

Sincerely,

(podpis).

Ryanair - adres dzialu reklamacji