Data: 2010-08-02 19:52:50 | |
Autor: Inead | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
"Sarpedon" <krzysztof.schutz@gmail.com> wrote in message news:6608fc76-04a3-4f44-8a07-becb5ade3ff8p11g2000prf.googlegroups.com... oto, co udalo mi sie znalezc: Dział reklamacji pasażerskich: Ryanair EU Passenger Compensation Dept PO Box 11451 Swords Co Dublin Ireland Fax: +353 1 5081702 zrodlo: http://www.ulc.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=48 natrafilem przypadkiem, ale slyszalem, ze dorwanie tego adresu jest dosc ciezkie, wiec przekazuje Staaaary, geniuś jesteś. to teraz napisz na w/w adres i poczekaj na odpowiedź |
|
Data: 2010-08-02 12:22:00 | |
Autor: Sarpedon | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
On 2 Sie, 19:52, "Inead" <a.fr...@gazeta.pl> wrote:
Staaaary, geniuś jesteś. to teraz napisz na w/w adres i poczekaj na czytalem w necie, ze ludzie maja problem ze znalezieniem tego namiaru, a jak sie okazalo, najciemniej pod latarnia. a co do reklamacji, zwyczajowo linie powinny odpowiedziec w ciagu 30 dni (nie jest to prawo, raczej dobry obyczaj), no liczmy te 45 z uwzglednieniem przesylki. jesli po 45 bedzie brak odpowiedzi - ULC niemniej jednak mnie to nie dotyczy (na razie), aczkolwiek znajomosc swoich praw powinna byc powszechna wsrod spoleczenstwa, a niestety nie jest |
|
Data: 2010-08-04 16:23:00 | |
Autor: heja | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
niemniej jednak mnie to nie dotyczy (na razie), aczkolwiek znajomosc A mnie dotyczy... 5 godzin opóźnienia i 2 godziny dojazdu autobusem, bo polecieli na inne lotnisko (pogoda jak drut, pora dnia - a właściwie nocy - też taka, że o sloty nietrudno, czyli po prostu nie pasowało im zrobienie pustego 100-milowego przelotu). Czy wysłane faksem jest tak samo ważne, jak poleconym? -- Michał |
|
Data: 2010-08-04 16:27:20 | |
Autor: Sarpedon | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
On 5 Sie, 01:23, heja <m.j.jezier...@gmail.com> wrote:
> niemniej jednak mnie to nie dotyczy (na razie), aczkolwiek znajomosc ja bym wyslal poleconym, bo wtedy podpis jest odreczny a nie skopiowany i jest opieczatkowane potwierdzenie wyslania btw, moglbys umiescic jakis wzor w necie? bedzie wszystkim latwiej takie cos w przyszlosci sporzadzic |
|
Data: 2010-08-04 16:54:58 | |
Autor: heja | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
btw, moglbys umiescic jakis wzor w necie? bedzie wszystkim latwiej Na dniach przygotuję. Rozchodzi się o 250 euro rekompensaty. Kiedyś pisałem do LOT-u i przelali kasę w ciągu trzech dni, ale z Ryanairem może nie pójść tak łatwo. Informują że zapłata jest możliwa tylko czekiem albo (tfu!) rozliczona w postaci zaliczki na poczet przyszłych lotów. Muszę jeszcze sprawdzić w przepisach, czy nie mam prawa do innej formy zapłaty. -- Michał |
|
Data: 2010-08-05 02:56:34 | |
Autor: Sarpedon | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
On 5 Sie, 01:54, heja <m.j.jezier...@gmail.com> wrote:
> btw, moglbys umiescic jakis wzor w necie? bedzie wszystkim latwiej ja tez mam jedno odszkodowanie lot-u za soba i tez wyplacone w jakims bardzo krotkim czasie, ale oczywiscie dopiero po odwolaniu sie do kierownika dzialu reklamacji pasazerskich, bo na dzien dobry wszystkim odpowiadaja ze sie nie nalezy liczac, ze nikt sprawy dalej nei bedzie kontynuowal, a nie pisza nawet o zadnych srodkach odwolawczych co do ryanaira faktycznie moze byc problem chociazby ze wzgledu na jego siedzibe poza polska, czy praktyki antykonsumenckie i niezwykle oszczednosciowe co do zaplaty ewentualnego odszkodowania (choc nie wierze, ze ryanair zdecyduje sie na to bez interwencji ulc-u lub jego irlandzkiego odpowiednika) to reguluje to art. 7 ust. 3 rozporzadzenia 261/2004: "Odszkodowanie określone w ust. 1 jest wypłacane w gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami bankowymi albo, za pisemną zgodą pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych usług." proponuje zatem od razu w reklamacji dodac klauzule, ze nie zgadzasz sie z wyplata odszkodowania w formie bonow podroznych, tak dla bezpieczenstwa niestety przewoznik ma prawo do wyplaty czekiem, wiec mozna zrobic sobie jednodniowa wycieczke do irlandii (moze lub wielkiej brytanii) aby zrealizowac ten czek. zastanawiam sie tez czy mozliwa by byla i ile by kosztowala realizacja czeku w polsce |
|
Data: 2010-08-10 06:07:34 | |
Autor: heja | |
Ryanair - adres dzialu reklamacji | |
niestety przewoznik ma prawo do wyplaty czekiem, wiec mozna zrobic Większość czeków można zrealizować w Polsce, irlandzkie w terminie do 3 miesięcy od wystawienia, na realizację czeka się kilka tygodni/ miesięcy, prowizje w każdym banku inne. Jest jeszcze Euro-Check, podobno załatwia szybciej, ale opinie o nich są różne. Wysłałem coś takiego: (data) (adres Ryanair) Compensation Claim Dear Sirs, I hereby request a compensation due to the [...] hours delay of the flight no. [...] from [...] to [...] on [...], for which I had a booking no. [...] and duly checked in. The flight was delayed due to technical reasons, as stated by Ryanair, therefore: Pursuant to Art. 6. p. 1. a) and Art. 7 p. 1 a) of the Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004, I demand compensation in the amount of 250 EUR. I do not agree to be compensated by travel vouchers nor other services. Sincerely, (podpis). |
|