[Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWi U

Data: 2010-11-26 16:56:31
Autor: tomek
[Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWi U

Dotyczy teĹĽ zielarzy i stoczniowcĂłw :)

--
Tomek

Data: 2010-12-04 10:33:38
Autor: tomek
On 26.11.2010 16:56, tomek wrote:

Dotyczy teĹĽ zielarzy i stoczniowcĂłw :)

Update - kolejne zmiany w updof, a takĹĽe w uptu:

http://isap.sejm.gov.pl/VolumeServlet?type=wdu&rok=2010&numer=226

Na horyzoncie jest jeszcze ustawa "horyzontalna":

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/3430_u.htm

ktĂłra w art. 19 nowelizuje uptu w zakresie stawek VAT i okolic.

Swoją drogą, w art. 6 tejże ustawy znalazłem taki przepis:

"Wielkość ulg i zniżek taryfowych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, nie może wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić wielokrotności tych liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

:-)

A w art. 32 czytamy:

Art. 32.
W ustawie z dnia 22 stycznia 2010 r. o zmianie ustawy o NajwyĹĽszej Izbie Kontroli (Dz. U. Nr ..., poz. ...) w art. 1 uchyla siÄ™ pkt 57.

^^ kropki umieścił tam racjonalny ustawodawca (chyba że to Kancelaria Sejmu się pomyliła, zobaczymy w Dz.U) :-)

--
Tomek

Data: 2010-12-04 11:11:38
Autor: spp
W dniu 2010-12-04 10:33, tomek pisze:

[...]

A co w tym dziwnego?
To są najczęściej ulgi ustawowe a doświadczenie dowiodło, że z połówek lub ich dwukrotności też można stworzyć sprawny mechanizm wyciągania pieniędzy z budżetu przez przewoźników. :)

--
spp;

Data: 2010-12-04 12:07:27
Autor: tomek
On 04.12.2010 11:11, spp wrote:
[...]

To że to są wysokości ulg ustawowych to skojarzyłem, ale drugiej części zdania nie rozumiem

--
Tomek

Data: 2010-12-04 12:13:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

W dniu 2010-12-04 10:33, tomek pisze:

Swoj± drog±, w art. 6 tejże ustawy znalazłem taki przepis:

"Wielko¶ć ulg i zniżek taryfowych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, nie
może wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić
wielokrotno¶ci tych liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

:-)

A co w tym dziwnego?

  To, że dwa razy zapisano to samo.

To s± najczę¶ciej ulgi ustawowe a do¶wiadczenie dowiodło, że z połówek lub ich dwukrotno¶ci

  Ale pojęcie "podwielokrotno¶ć" w powyższym tek¶cie nie występuje.
  Ani literalnie, ani znaczeniowo (zabraniaj± ulgi podzielnej
w zapisie przez 37, ale ulgi której *wielokrotno¶ć* wynosi
78% lub 95% już nie - chyba nie twierdzisz, że 5 jest podzielne
przez 95?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-04 12:39:17
Autor: spp
[...]

Godfryd - przyznaj - jeste¶ matematykiem-puryst±?

Fakt, nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale...

Okydrcie - tkylo md±rzy lduzie mgo± to przczyteać.
Nie moegłm ueiwrzyć że wa¶łciiwe młgoem zozureimć co cztyam.
Fenoemen słiy lukidzego mógzu. Weułdg odykcira na Uinerwtesycie Cmabrigde,
nie wżane w jaiekj kleojon¶ci ułżoone s± lietry w wryazie.
Najawżnjszei± rzcze± jset żbey peirtszwa i otsanita letria błya na
wa¶łciywm meijcsu. Rszeta mżoe być uożołna gdizeklowiek
a i tak wc±iż mżemoy to bez porbelmu perzytczać.
Dzejie się tak daltgeo bo ldzuki mzóg nie cztya kadeżj poejdnczyej ltiery,
ale słwoa jkao cła¶oć. Neiasmowtie? tak...
Jak zwasze m¶ylaełm że otrogarfia jset wżana...!
J¶eli mżesz to prezcztyać, perz¶ilj daelj...

;)

--
spp

Data: 2010-12-04 14:18:31
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2010-12-04 12:39, spp wrote:
J¶eli mżesz to prezcztyać, perz¶ilj daelj...

Dobre ...

  To jest dowód, że uczenie czytania "literka po literce" wcale
nie jest optymalnym rozwi±zaniem. Poprzednie zdanie nie znaczy,
że znam lepsze :P, ani że ktokolwiek je zna, jedynie widać
iż do nauczenia się "prawdziwego" czytania każdy musi doj¶ć
(przy metodzie "po literce") tak naprawdę *sam*, w którym¶
momencie "zaskakuj±c" umiejętno¶ć czytania "blokami" (sylabami
i więcej).
  Chyba nie tylko zapisu graficznego to dotyczy... (mam na my¶li
Morse'a na przykład)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-04 14:13:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

Ale pojęcie "podwielokrotno¶ć" w powyższym tek¶cie nie występuje.
78% lub 95% już nie - chyba nie twierdzisz, że 5 jest podzielne
przez 95?)

Godfryd - przyznaj - jeste¶ matematykiem-puryst±?

  Nie do końca, ale "¶cisłowcem" po czę¶ci tak.
  Z komputerem bardzo trudno się dogadać, każ±c mu domy¶lać się
co samemu ma się na my¶li, doj¶cie do tego co miał na my¶li
programista, a tym bardziej co miał na my¶li twórca dokumentacji,
to już wystarczaj±ca przeszkoda ;)

  Poważniej:

Fakt, nawet nie zwróciłem na to uwagi, ale...

Okydrcie - tkylo md±rzy lduzie mgo± to przczyteać.
Nie moegłm ueiwrzyć że wa¶łciiwe młgoem zozureimć co cztyam.

  Widziałem, znam :)
  Problem w czym innym: to powyżej stanowi PRZEPIS.

  SN wielokroć przy rozpatrywaniu apelacji podnosił że to "litera
stanowi prawo" (a rozumienie odkłada się na póĽniej, jak litera
jest niejednoznaczna).
  W proponowanym przepisie literalny zapis *JEST* jednoznaczny!
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-05 11:41:04
Autor: mvoicem
(04.12.2010 12:13), Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 4 Dec 2010, spp wrote:

[...]

Ja co prawda nie wnikałem czego i kogo dotyczy ten zakaz, ale nie
rozumiem jaki interes Państwo może mieć w tym żeby ulga była 95.1%
zamiast 95, 37.5% zamiast 37% i tak dalej ...

Gdzie¶ tam im komputery dziel± przez 37,49,51,78 i wchodz± w div/0 error
czy co?

p. m.

Data: 2010-12-05 11:57:39
Autor: cef
mvoicem wrote:

Ja co prawda nie wnikałem czego i kogo dotyczy ten zakaz, ale nie
rozumiem

Ja np nie rozumiem co w praktyce oznacza
 zniżka będ±ca wielokrotno¶ci± 95% czy 78%.

Data: 2010-12-05 14:19:58
Autor: mvoicem
(05.12.2010 11:57), cef wrote:
mvoicem wrote:

Ja co prawda nie wnikałem czego i kogo dotyczy ten zakaz, ale nie
rozumiem

Ja np nie rozumiem co w praktyce oznacza
zniżka będ±ca wielokrotno¶ci± 95% czy 78%.

No to bardzo proste. To znaczy zniżka 95% czy 78%, zakładaj±c że zniżka
190% i 156% jest poza zakresem dozwolonych warto¶ci :).

p. m.

Data: 2010-12-05 15:06:21
Autor: cef
mvoicem wrote:

Ja np nie rozumiem co w praktyce oznacza
zniżka będ±ca wielokrotno¶ci± 95% czy 78%.

No to bardzo proste. To znaczy zniżka 95% czy 78%, zakładaj±c że
zniżka 190% i 156% jest poza zakresem dozwolonych warto¶ci :).

Ale dlaczego ma być poza zakresem?
Co oznacza zniżka 190%? I dlaczego ustawodawca się jej boi :-)

Data: 2010-12-05 15:25:30
Autor: mvoicem
(05.12.2010 15:06), cef wrote:
mvoicem wrote:

[...]

Bo ni ma sensu :). W zasadzie powinienem napisać "poza zakresem warto¶ci
maj±cych sens". Albo "poza dzedzin±".

Jakby napisali "pierwiastki liczb całkowitych mniejszych lub równych 0",
to wiadomo że mieli na my¶li po prostu 0, bo mniejszych liczb
całkowitych z których można wyci±gn±ć pierwastek brak (zakładaj±c że nie
bawimy się w urojone).

Co oznacza zniżka 190%?

Nie wiem o jakie zniżki chodzi :), ale normalnie to by oznaczało
sprzedaz towaru za ujemn± warto¶c (tj. dostajesz towar i bierzesz jego
0.9 warto¶ci w gotówce od "sprzedzwcy")

I dlaczego ustawodawca się jej boi :-)

ba!

p. m.

Data: 2010-12-05 22:50:29
Autor: tomek
On 05.12.2010 15:06, cef wrote:
mvoicem wrote:

[...]

Zaiste przepis ten posiada swoist± metafizykę :-)

--
Tomek

Data: 2010-12-04 12:10:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Dec 2010, tomek wrote:

Swoj± drog±, w art. 6 tejże ustawy znalazłem taki przepis:

"Wielko¶ć ulg i zniżek taryfowych, o których mowa w ust. 1 pkt 2, nie może wynosić 95 %, 93 %, 78 %, 51 %, 49 % i 37 %, stanowić wielokrotno¶ci tych liczb oraz nie może być przez nie podzielna."

:-)

  Ten ustawodawca pewnie zdawał "humanistyczn±" maturę :>, pojęcia "podwielokrotno¶ć"
nie zna bo w sjp nie występuje, a z ułamków był zawsze słaby ;)
  No ale w zamian dwa razy zapisał ważne zastrzeżenie...

  Nie wolno dać ulgi 74%, 98%, 102%, 111%, 156%, 186%, 190%... no dobra :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-07 00:34:51
Autor: ±ćęłń󶼿
[Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
Jak dla mnie wielokrotno¶ci± liczb 95%, 93% i 78% s± 90,25% 86,49% czy 60,84%

-- -- -

Data: 2010-12-07 00:41:05
Autor: mvoicem
(07.12.2010 00:34), ±ćęłń󶼿 wrote:
Jak dla mnie wielokrotno¶ci± liczb 95%, 93% i 78% s± 90,25% 86,49% czy 60,84%

Wielokrotno¶ć liczby X oznacza X*N, gdzie N jest liczb± naturaln±
większ± od 1. Tak mnie przynajmniej uczyli w szkole.

p. m.

Data: 2010-12-07 20:09:24
Autor: ±ćęłń󶼿
[Dz.U.] Ryczałtowcy - uwaga na zmiany PKWiU
Dokładnie, dobra szkoła.
Czyli 95%^2 = 0,95^2 = 0,9025 = 90,25% itp. itd.

-- -- -

Data: 2010-12-11 00:07:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Dec 2010, ±ćęłń󶼿 wrote:

Dokładnie, dobra szkoła.
Czyli 95%^2 = 0,95^2 = 0,9025 = 90,25% itp. itd.

  Ale jak nie rozróżniasz mnożenia od potęgowania, to Twoja szkoła
była zła. Niezależnie od tego że już Ty sam piszesz nad cytatem
i bez wrotek.