Rycza³t i remanenty

Data: 2009-03-12 18:42:33
Autor: moje_przedmioty
Rycza³t i remanenty
Witam serdecznie
Sprzedajê na allegro kolekcjê znaczków
Kilkaset tysiêcy sztuk ale pojedynczo na kazdej aukcji albo seriami
Znaczki by³y mojej rodziny zbierane od dawna a teraz je sprzedajê.
nie kupuje nowych i w ogóle nic ze znaczków nie kupuje tylko sprzedajê takie które mamy w domu
Mam dzia³alno¶c i wybra³am rycza³t.
Ale dzi¶ nasz³y mnie w±tpliwo¶ci.
Czy ja powinnam robiæ jakie¶ remanenty?
Znaczki s± wystawiane od 1 z³ i za ile pojda za tyle sprzedajê i tyle wpisujê w ewidencje przychodów.
Do tej pory my¶la³am ¿e nie ma potrzeby robiæ remanentu
bo je¶li chce znaczki do sprzeda¿y to biorê klaser prywatny
sprzedajê znaczki z klasera, odprowadzam podatek i ju¿ ale mo¿e siê mylê i ¿le to robie?
Janina

Data: 2009-03-12 20:17:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Rycza³t i remanenty
On Thu, 12 Mar 2009, moje_przedmioty wrote:

[...]

  Na rycza³tach siê nie znam (prowadzê sobie KPiR), ale na KPiR
w³a¶nie po to jest remanent pocz±tkowy - je¶li chce siê *w ramach
DG* sprzedawaæ towary otrzymane osobi¶cie "sk±d¶" (z darowizny,
ze spadku, z rozliczenia wspólników by³ej spó³ki itepe).

[...]

  A tu mi wychodzi ¿e te znaczki to jednak NIE MA byæ "sprzeda¿
w ramach DG".
  I teraz ju¿ nic nie rozumiem :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-12 20:54:13
Autor: moje_przedmioty
Rycza³t i remanenty

 A tu mi wychodzi ¿e te znaczki to jednak NIE MA byæ "sprzeda¿
w ramach DG".
 I teraz ju¿ nic nie rozumiem :D

No tak bo sprzedaje prywatne znaczki ale
pomyslalam ¿e skoro dzieñ w dzieñ wystawiam ok 20 aukcji
wiêc robie to w sposób zorganizowany i ¿e US siê przyczepi i powie ¿e prowadze dzia³alno¶c gospodarcz±
i ZUS itp i dla swiêtego spokoju za³ozy³am dzialalno¶æ gospodarcz± ¿eby unikn±æ takich zarzutów
¿e regularnie, ¿e zorganizowane itp itd.
Mo¿e pope³ni³am b³ad juz tu i powinnam to sprzedawaæ prywatnie bez ¿adnej dzialalno¶ci?
Mam emeryturê wiêc ZUS p³acê zdrowotne i odliczam to sobie od podatku wiêc to nie jest du¿e obci±¿enie dla mnie
I taka forma mi odpowiada. Pilnuje limuitu kasy fiskalnej i sobie sprzedajê sk³adaj±c co roku pit 28 ale martwiê siê tymi remanentami po prostu.
Janina

Data: 2009-03-13 01:24:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Rycza³t i remanenty
[...]

  Tu siê nie wypowiem.
  Ale w drug± stronê - IMO "wprowadzenie znaczków na stan" DG by³o
dopuszczalne, tyle ¿e z linku Piotrka jasno wynika - remanenty
jak przy KPiR :D
  I to pierwszym remanentem siê "wprowadza" towary posiadane przed
rozpoczêciem DG.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-12 20:55:02
Autor: Piotrek
Rycza³t i remanenty
Gotfryd Smolik news wrote:
A tu mi wychodzi ¿e te znaczki to jednak NIE MA byæ "sprzeda¿
w ramach DG".
I teraz ju¿ nic nie rozumiem :D

Jak by to wykaza³ w spisie z natury na dzieñ zaprowadzenia ewidencji (art. 20 ustawy o zrycza³towanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osi±ganych przez osoby fizyczne) to nie by³oby w±tpliwo¶ci.

A tak to chyba faktycznie wychodzi na to, ¿e sprzedaje nie w ramach DG.

Ale mo¿e siê czepiam.

P.

Data: 2009-03-12 21:02:17
Autor: Piotrek
Rycza³t i remanenty
moje_przedmioty wrote:
[...]
Czy ja powinnam robiæ jakie¶ remanenty?

Przeczytaj artyku³ 20 ustawy o zrycza³towanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osi±ganych przez osoby fizyczne.
Click -- > http://tinyurl.com/ryczalt

Piotrek

Data: 2009-03-12 21:07:46
Autor: moje_przedmioty
Rycza³t i remanenty

U¿ytkownik "Piotrek" <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa³ w wiadomo¶ci news:gpbq99$503$1nemesis.news.neostrada.pl...
moje_przedmioty wrote:
[...]
Czy ja powinnam robiæ jakie¶ remanenty?

Przeczytaj artyku³ 20 ustawy o zrycza³towanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osi±ganych przez osoby fizyczne.
Click -- > http://tinyurl.com/ryczalt
Dziêki
Czyli juz wiem ¿e powinnam robiæ taki remanent
Teraz pytanie
Nie jestem ekspertem to jak wyceniæ znaczki?
Gdym sprzeda³a je jako masówkê to np warte by by³y ok 4 gr szt.
a jak sprzedajê je pojedynczo to czasem sprzedam znaczek za 5 z³ czasem taki sam w innym tygodniu za 20 z³ a czasem nie sprzedam w ogóle.
Jak wiêc wyliczyæ warto¶c pocz±tkow±?
Czy taki remanent skutkuje w przypadku zostania znaczków na koniec roku podatkiem? tak jak w KPiR gdy zostaje towar?
Czy tak samo jest w rycza³cie?
Janina

Data: 2009-03-12 21:20:33
Autor: Piotrek
Rycza³t i remanenty
moje_przedmioty wrote:
[...]

Art. 20 ustêp 3

Je¶li potrafisz obroniæ te 4 grosze za sztukê to by³oby to chyba najmniej uci±¿liwe rozwi±zanie.

[...]

Niestety nie wiem - jestem na KPiR.
Ale mo¿e doczytaj ustawê. Powinno z niej wszystko wynikaæ.

Pozdrawiam

Piotrek

Rycza³t i remanenty