Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja

Data: 2009-02-25 09:16:10
Autor: MarkX
Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja
Jestem ryczaltowcem + kasa fiskalna, zwolniony z vat. Jakie ksiegi musi
prowadzic taki podatnik?

Ewidencja (ksiazka)
Paragony na rolace
paragony doobwe i miesieczne
zeszyt ewentualnych korekt paragonow

Cos jeszcze?

MarkX

Data: 2009-02-26 09:03:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 Feb 2009, MarkX wrote:

[...]

  Na pewno wykaz środków trwałych.
  Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

  Nie wypowiadam się w sprawie ewidencji sprzedaży - czy i jak mogą być
"sprzęgnięte" ewidencja dla potrzeb podatku dochodowego i uproszczona
ewidencja VAT, bo jak jest przy ryczałcie nie wiem.
  Ale jakoś musi to być rozróżnione - choćby poprzez ew. listę korekt,
skoro nie cała sprzedaż "dochodowa" liczy się do limitu VAT.

pzdr, Gotfryd
(KPiR, VAT)

Data: 2009-02-26 11:05:02
Autor: MarkX
Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902260858520.3464quad...

 Na pewno wykaz środków trwałych.

A jak takich nie ma?

 Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

To sie jakos kupuje?

MarkX

Data: 2009-02-26 15:31:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Feb 2009, MarkX wrote:

 Na pewno wykaz środków trwałych.

A jak takich nie ma?

  IMO tak jak z ewidencją ST (u prowadzących KPiR) - ma być.
  Moze byc pusta.
  Nie pamiętam czy na ryczałcie wyposażenie też podlega ewidencji

 Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

To sie jakos kupuje?

  Ja kupiłem druk (jak wprowadzali), w kiosku który sprzedaje takie
rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).
  Sądzę ze można sporządzić samemu - ale trzeba by poszukać podstawy
prawnej, aby móc określić wzór (jaki rubryki itede)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-26 15:53:07
Autor: Tomek
Dnia 26-02-2009 o 15:31:27 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):

On Thu, 26 Feb 2009, MarkX wrote:

 Na pewno wykaz środkĂłw trwałych.

A jak takich nie ma?

  IMO tak jak z ewidencją ST (u prowadzących KPiR) - ma być.
  Moze byc pusta.
  Nie pamiętam czy na ryczałcie wyposaĹźenie teĹź podlega ewidencji

 Ocztywiście do tego książka kontroli (gdzie ja to moją wcisnąłem...)

To sie jakos kupuje?

  Ja kupiłem druk (jak wprowadzali), w kiosku ktĂłry sprzedaje takie
rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).
  Sądzę ze moĹźna sporządzić samemu - ale trzeba by poszukać podstawy
prawnej, aby móc określić wzór (jaki rubryki itede)

Jest w ustawie o swobodzie DG - tak naprawdę wystarczy kartka A4.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 18:41:49
Autor: SDD

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0902261528520.3464quad...

 Ja kupiłem druk (jak wprowadzali), w kiosku który sprzedaje takie
rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).

Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze minimum razy dwa :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-02-26 19:04:45
Autor: Tomek
Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja
Dnia 26-02-2009 o 18:41:49 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisaÂł w
wiadomoÂści news:Pine.WNT.4.64.0902261528520.3464quad...

 Ja kupiÂłem druk (jak wprowadzali), w kiosku ktĂłry sprzedaje takie
rzeczy jak ewidencje (czĂŞsto siedzÂą w skarbĂłwce albo tuÂż obok).

Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze
minimum razy dwa :)

Zdziercy chcą 3zł zamiast 1,5 :-)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-02-26 23:33:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 26 Feb 2009, SDD wrote:

rzeczy jak ewidencje (często siedzą w skarbówce albo tuż obok).

Z cenami zazwyczaj podobnymi do tych z papierniczych na miescie, tyle ze
minimum razy dwa :)

  Pewnie prawda, ale "na mieście" często nawet jak druki są wybór mniejszy,
a prawdopodobnie "cena rynkowa" wynajmu miejsca na kiosk w US jest wyższa ;)

pzdr, Gotfryd

Ryczalt + kasa fiskalna - ewidencja