Rydzyk przed sadem

Data: 2021-04-27 20:11:11
Autor: J.F
Rydzyk przed sadem
https://www.onet.pl/informacje/onetkujawskopomorskie/ojciec-rydzyk-porownal-siebie-do-popieluszki-liczy-na-wsparcie-poslow-i-tk/r4bz3yd,79cfc278

"[...]
Na wniosek z 3 listopada 2016 r. stowarzyszenie w ogóle nie dostało
odpowiedzi od Lux Veritatis. Dotyczył on udostępnienia informacji o
przedsięwzięciach finansowanych ze środków publicznych.

Półtora miesiąca później Watchdog wniósł sprawę do Wojewódzkiego Sądu
Administracyjnego w Warszawie, a ten stwierdził, że fundacja
redemptorystów dopuściła się bezczynności z rażącym naruszeniem prawa
i wymierzył jej grzywnę w wysokości 1 tys. zł.  Watchdog o sprawie powiadomił również prokuraturę. [...]
 Sprawa wróciła do prokuratury, ale ta nie znalazła podstaw, by
postawić zarzuty członkom zarządu Lux Veritatis, więc Watchdogowi
pozostał tylko subsydiarny akt oskarżenia, który wniósł do Sądu
Rejonowego dla Warszawy-Woli w czerwcu ubiegłego roku.

Przedstawiciel Watchdog Adam Kuczyński powiązał ten przepis z dwoma
paragrafami kodeksu karnego,

Art. 231. § 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje
uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu
publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat
3.
"

Nie rozumiem ... Rydzyk awansowal na funkcjonariusza publicznego ?

J.

Data: 2021-04-27 21:01:56
Autor: Jacek Maciejewski
Rydzyk przed sadem
Dnia Tue, 27 Apr 2021 20:11:11 +0200, J.F napisał(a):

Nie rozumiem ... Rydzyk awansowal na funkcjonariusza publicznego ?

Jak może cokolwiek rozumieć facet robiący spację przed pytajnikiem?
Dlatego ci wytłumaczę: Ksiądz jest funkcjonariuszem publicznym.  A to
dlatego że w imieniu organizacji publicznej (Kościól sam o sobie mówi
"powszechny") występuje wobec wielu obywateli, wygłaszając swoje
przesłanie.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-04-28 00:25:34
Autor: Robert Tomasik
Rydzyk przed sadem
W dniu 27.04.2021 o 20:11, J.F pisze:
Nie rozumiem ... Rydzyk awansowal na funkcjonariusza publicznego ?

Na pewno Rydzyk funkcjonariuszem nie jest i być może właśnie z tego
powodu Prokuratura nie chciała się angażować w to przedsięwzięcie.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-28 09:32:35
Autor: Jacek Maciejewski
Rydzyk przed sadem
Dnia Wed, 28 Apr 2021 00:25:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

To jest aspekt prawny - "funkcjonariusz publiczny" to pojęcie
zdefiniowane w prawie. I dlatego Art. 231. § 1 tu przywołany jest
nieprawidłowo. Ale oprócz prawa jest życie i "funkcjonariusz p." ma
znaczenie dobrze wyłożone w angielskim "a person who holds a position of
authority in a society ".

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-04-28 17:27:00
Autor: Robert Tomasik
Rydzyk przed sadem
Ale oprócz prawa jest życie i "funkcjonariusz p." ma
znaczenie dobrze wyłożone w angielskim "a person who holds a position of
authority in a society ".

Jacku! Czy mógłbyś tę bez wątpienia "głęboka" myśl rozwinąć? Nie neguję,
że masz rację, ale chciałbym zrozumieć, zanim ocenię. :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-28 17:37:19
Autor: Jacek Maciejewski
Rydzyk przed sadem
Dnia Wed, 28 Apr 2021 17:27:00 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Co tu rozwijać. Wyrażenie "funkcjonariusz publiczny" ma znaczenie prawne
i znaczenie potoczne. W potocznym znaczeniu Rydzyk jest funkcjonariuszem
Kościoła a w prawnym nie.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-04-28 20:43:36
Autor: Robert Tomasik
Rydzyk przed sadem

[...]

Używanie dla "funkcjonariusza kościelnego" skrótu "funkcjonariusz p."
mnie wydaje mi się właściwym :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-01 03:54:14
Autor: Astralny Rębajło
Rydzyk przed sadem
 Jacek Maciejewski napisał(a):

> Jacku! Czy mógłbyś tę bez wątpienia "głęboka" myśl rozwinąć?

Nic o pedofilach?
https://www.cbsnews.com/news/how-jewish-american-pedophiles-hide-from-justice-in-israel/

Data: 2021-05-01 03:55:49
Autor: Astralny Rębajło
Rydzyk przed sadem
Data: 2021-04-28 16:56:34
Autor: J.F
Rydzyk przed sadem
On Wed, 28 Apr 2021 00:25:34 +0200, Robert Tomasik wrote:
[...]

Czekaj czekaj - ale jesli sad rozpatruje sprawe, to widac uznal, ze
jest. A sad wie lepiej :-)

No chyba ze sprawa jest z zupelnie innego artykulu, a powiazanie z
cytowanym jest tylko dla mediow.

J.

Data: 2021-04-28 17:29:52
Autor: Robert Tomasik
Rydzyk przed sadem
W dniu 28.04.2021 o 16:56, J.F pisze:
Czekaj czekaj - ale jesli sad rozpatruje sprawe, to widac uznal, ze
jest. A sad wie lepiej :-)

A jak uznał, że nie, to ma nie rozpatrywać? Sąd może "rozpatrzyć"
dowolną bzdurę. Sama informacja, że rozpatruje nie świadczy dokładnie o
niczym.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-04-29 16:21:48
Autor: J.F
Rydzyk przed sadem
On Wed, 28 Apr 2021 17:29:52 +0200, Robert Tomasik wrote:
[...]

Brak podstaw prawnych, czy jakos tak - a tu rzekomo rozprawa leci,
czyli widac tak nie uznal przed rozprawa.

J.

Data: 2021-04-28 11:26:51
Autor: Olin
Rydzyk przed sadem
Dnia Tue, 27 Apr 2021 20:11:11 +0200, J.F napisał(a):

Nie rozumiem ... Rydzyk awansowal na funkcjonariusza publicznego ?

W podlinkowanym artykule stoi, że Ojciec Geszefciarz dostaje środki
publiczne, więc ma ujawnić, a co je wydał.

"Z innej wypowiedzi zakonnika wynika, że nie rozumie on, że w
demokratycznych państwach wydatkowanie publicznych środków jest jawne i
trzeba odpowiadać organizacjom, kiedy o te wydatki pytają. Tak stanowią
również polskie przepisy."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-05-01 03:50:54
Autor: Astralny Rębajło
Rydzyk przed sadem
J.F napisał(a):

Watchdog

Znaczy Soros.

A ty tylko się kręcisz w koło i nie wiesz komu kibicować?

Widocznie Soros za mało was wyjebał swego czasu na spekulacji złotówką, musi was więcej
wyjebać:) A nawet jak was więcej wyjebie i tak nic nie zauważycie:)

Data: 2021-05-01 15:44:52
Autor: J.F.
Rydzyk przed sadem
Dnia Sat, 1 May 2021 03:50:54 -0700 (PDT), Astralny Rębajło
napisał(a):
J.F napisał(a):
Watchdog

Znaczy Soros.

A ty tylko się kręcisz w koło i nie wiesz komu kibicować?

Mnie ten funkcjonariusz publiczny zainteresowal.

Widocznie Soros za mało was wyjebał swego czasu na spekulacji złotówką,

Anglikow swego czasu wy**l, ale czy nas?

musi was więcej
wyjebać:) A nawet jak was więcej wyjebie i tak nic nie zauważycie:)

No ale Rydzyk tez nas j* :-(

J.

Data: 2021-05-02 03:34:19
Autor: Astralny Rębajło
Rydzyk przed sadem
J.F. napisał(a):
> [...]
> Widocznie Soros za mało was wyjebał swego czasu na spekulacji złotówką,
Anglikow swego czasu wy**l, ale czy nas?

Anglicy są poważni i piszą jak jest.
O spekulacji złotówką pisali w PL tylko prawaki.

>musi was więcej > wyjebać:) A nawet jak was więcej wyjebie i tak nic nie zauważycie:)
No ale Rydzyk tez nas j* :-(

Bajki pan opowiadasz:)

Data: 2021-05-02 13:41:44
Autor: J.F.
Rydzyk przed sadem
J.F napisał(a):
[...]

Akcja brytyjska byla dobrze znana.
W Polsce ... jakby sie nic podobnego nie zdarzylo.
Byly donosiki o dzialaniach na mniejsza skale.

Swoja droga az dziwne, ze ktos nie sprobowal tego na Litwie, Slowacji,
Estonii itp.
Swiat sie zabezpieczyl ?

musi was więcej wyjebać:) A nawet jak was więcej wyjebie i tak nic nie zauważycie:)
No ale Rydzyk tez nas j* :-(
Bajki pan opowiadasz:)

Mowisz, ze to bajki
https://www.money.pl/gospodarka/pieniadze-do-ojca-rydzyka-plyna-szerokim-strumieniem-ponad-300-mln-zl-w-piec-lat-6624462026369984a.html

Zreszta - mamy przyklad w tytulowej sprawie.

J.

Data: 2021-05-02 05:33:25
Autor: Astralny Rębajło
Rydzyk przed sadem
J.F. napisał(a):

> Bajki pan opowiadasz:)
Mowisz, ze to bajki https://www.money.pl/gospodarka/pieniadze-do-ojca-rydzyka-plyna-szerokim-strumieniem-ponad-300-mln-zl-w-piec-lat-6624462026369984a.html

Czytasz coś więcej niż tytuły?

- mógł dostać
-"Superbiz" szacuje Albo coś wiadomo, albo snujemy przypuszczenia i baje.

Akcja brytyjska byla dobrze znana.
W Polsce ... jakby sie nic podobnego nie zdarzylo.

Źle z tobą:(

Data: 2021-05-02 14:59:37
Autor: J.F.
Rydzyk przed sadem
Dnia Sun, 2 May 2021 05:33:25 -0700 (PDT), Astralny Rębajło
napisał(a):
J.F. napisał(a):
[...]

Ale nie "mogl, ale nie dali", tylko "szacujemy 300mln"

-"Superbiz" szacuje Albo coś wiadomo, albo snujemy przypuszczenia i baje.

No to niech rzad zdementuje.
Moze tez zdementowac sama fundacja - przeciez byla zapytana.

Akcja brytyjska byla dobrze znana.
W Polsce ... jakby sie nic podobnego nie zdarzylo.

Źle z tobą:(

Przynajmniej nie na taka skale.
Tzn pare razy sie zdarzylo, ale przyczyny jakby bardziej naturalne.

Az dziwne, ze tak nie robia ... albo dobrze ukrywaja :-)

Tzn jakies tam zarzuty byly do duzych bankow, pewnie troche prawdziwe.

J.

Rydzyk przed sadem