Rysa na szybie

Data: 2012-09-21 22:43:38
Autor: lukz
Rysa na szybie
W dniu 2012-09-21 13:59, Piotrne pisze:
Witam,

Mimo wszystko przed wymianą chcę sprawdzić, czy da się to wygładzić.
Rysa jest bardzo płytka, tzn. właściwie nie jest to rysa, ale
matowy pasek (łuk) o szerokości ok. 1 milimetra. Nie da się
wyczuć dotykiem żadnych nierówności. Przypuszczam więc, że da się
to wygładzić.

Moje pytanie: (1) czy ma to sens, tzn. czy nie uszkodzÄ™ szyby,
(2) jeśli tak, to czy nadaje się do tego pasta pt. "Tempo"
- taką pastę mam, a tlenek ceru musiałbym gdzieś zamawiać.

P.

Zanim zaczniesz demolke sprawdz czy to nie zywica albo inne podobne zabrudzenie z drzewa. U mnie przynajmniej tak to wygladalo (efekt parkowania w lecie pod choinkami). Zwykla benzyna sprawiala ze z szyby schodzilo to bez problemu.

Data: 2012-09-22 12:44:50
Autor: Piotrne
Rysa na szybie
W dniu 2012-09-21 22:43, lukz pisze:

> sprawdz czy to nie zywica

Sprawdziłem czyszcząc to benzyną ekstrakcyjną. Niestety
zmian nie ma. Zamówię ten tlenek ceru i spróbuję wygładzić...

Taką benzyną czyściłem:
http://piotrne.republika.pl/rysa_benzyna.jpg

Efekt - żaden:
http://piotrne.republika.pl/rysa_po_czyszczeniu1.jpg

P.

Data: 2012-09-22 13:03:00
Autor: Yogi\(n\)
Rysa na szybie
Użytkownik "Piotrne" <piotr12ne@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k3k4r2$ras$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2012-09-21 22:43, lukz pisze:
Sprawdziłem czyszcząc to benzyną ekstrakcyjną. Niestety
zmian nie ma. Zamówię ten tlenek ceru i spróbuję wygładzić...

Zanim wykosztujesz się na tlenek ceru, kup Aluchrom. To środek do czyszczenia elementów chromowanych, ale spisuje się świetnie np przy polerowniu lakieru. Mnie udało się wypolerować lusterko motocyklowe, tj, część szklaną tego lusterka - wymaga to sporo tarcia i zabiera trochę czasu, ale efekt jest bardzo dobry. Przygotuj się jednakże na dużo pracy, bo - przynajmniej w moim wypadku - piierwsze efekty widać bło dopiero po kilkunastu minutach polerowania (ręcznego). Poza tym, bardzo ładnie poleruje chromowane elementy motocykla - będziesz miał pretekst do kupienia jakiegos harleya ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-09-23 01:41:15
Autor: Adam P³aszczyca
Rysa na szybie
Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:03:00 +0200, Yogi(n) napisa³(a):

Zanim wykosztujesz siê na tlenek ceru, kup Aluchrom. To ¶rodek do czyszczenia elementów chromowanych, ale spisuje siê ¶wietnie np przy polerowniu lakieru. Mnie uda³o siê wypolerowaæ lusterko motocyklowe, tj, czê¶æ szklan± tego lusterka - wymaga to sporo tarcia i zabiera trochê

Jedna uwaga - zacznij od do³u rysy, tam zrób poletko eksperymentalne. --
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Rysa na szybie